زنجان در رفتار اجتماعی پایتخت حُسن سلوک ایران است

حسن سلوک در فضایی به دور از پرخاشگری و بداخلاقی های اجتماعی، از مهمترین ویژگی های زنجانی هاست که نشان از رشد و بالندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم این سرزمین در طول سه قرن گذشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری، استاندار زنجان در همایش بهاره انجمن زنجانی های مقیم مرکز  گفت: آزادی خواهی، دموکراسی طلبی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، احسان، بخشش و اهداء از مهمترین ویژگی های مردم استان به شمار می آید که این سلوک بیش از سه قرن در میان زنجانی ها سابقه دارد و امروز در جامعه و در بين مردم نهادينه شده است.

وی با بیان به اینکه فرهنگ حضور فعال و مشارکت در امور اجتماعی مردم زنجان، هر مخاطبی را متحیر می کند، افزود: راه اندازی و فعالیت انجمن ها و سازمان های مردم نهاد خیریه بزرگ نظیر مهرانه و روزبه در زنجان، بخشی از شناسنامه این استان است و هر ساله کمک های مالی فراوانی از سوی مردم به این موسسات انجام می شود كه حاكي از نوع دوستي مردم استان است.

درویش امیری به نقش و حضور شخصيت هاي علمي و ديني اشاره كرد و گفت: روحانيت ريشه دار زنجاني هميشه در حوزه مرجعيت از شخصيت هاي ممتازي بهره برده و چهره هايي را به حوزه مرجعيت شيعه معرفي كرده است. اكنون نيز شخصیت کم نظیر و فقيه عالي مقام حضرت آيت اله العظمي سید موسی شبیری زنجانی به عنوان يكي از چهره هاي برجسته در حوزه مرجعیت ایران و حوزه علمیه قم می درخشد که رفتار، منش و حسن خلق ايشان هم بي تاثير در فضاي عمومي حوزه نيست و امروز به عنوان يكي از استوانه هاي معنوي، معرفتي و فكري در قم به حساب مي آيند كه موجب افتخار و مباهات زنجاني هاست.

استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در طول اجراي پنج برنامه توسعه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: من گذشته استان را مطالعه كرده ام. در طول اجرای این پنج برنامه توسعه، تمامی استانداران و مدیران استان در حد توان خود برای آبادانی و توسعه این استان تلاش کرده اند که زحمات كم و بيش هر يك قابل تقدير است.

وی به بیان محورهای مهم توسعه استان پرداخت و اظهار کرد: صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات، توسعه راه‌های مواصلاتی، آموزش عالی، برق و الکترونیک از مهمترین موضوعات و محورهای توسعه در زنجان می باشد که در هر بخش نیز اقدامات قابل توجهی انجام و زیرساختهای مناسبی فراهم شده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ادامه يابد.

مدیر عالی اجرایی استان خاطر نشان کرد: توسعه راه های مواصلاتی استان در چندین محور از جمله؛ زنجان-طارم-گیلوان به گیلان، محور زنجان-سلطانیه-خدابنده-کبودرآهنگ به همدان، محور زنجان-دندی-تکاب به آذربایجان غربی و نيز محور ابهر- منجيل -رشت می تواند در زیرساخت های استان تحول عمیق و فراگیری ایجاد کند.

وی اظهار کرد: توسعه استان، افزایش تولید و ایجاد اشتغال از اولویت های مدیریت استان زنجان است و با هر مدیر و مسئولی که در مسير سرمایه گذاری در استان مانع ايجاد كند، برخورد خواهد شد.

درویش امیری انجمن زنجانی هاي مقیم مركز را ظرفیت مناسبی برای مدیران و مسئولان استان دانست و اظهار کرد: هر ایرانی در هر کجای جهان، به هر قله افتخاری هم دست یابد، دلش برای زادگاهش می تپد و حضور صاحب نظران در حوزه های مختلف، فرهیختگان، نخبگان و افتخار آفرینان زنجانی در تهران می تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه استان به شمار آید و انتظار داريم در ارتقاء وضعيت توسعه استان به ما كمك كنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =