شمارش معکوس برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز شد

اولین جلسه هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مدیر کل آموزش وپرورش، رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی ، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ونمایندگانی از ادارات استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و.. در محل سالن غدیر اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرتضی تمجیدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در آغاز این جلسه گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که آنان باید از بابت سلامت جسمی ، روانی ، هوش و استعداد وسایر موارد به خوبی شناسایی شوند و سپس به دبستان که آغاز تحصیل آنان است راه یابند.

این مقام مسئول در ادامه گفت چون بحث سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است تا همکارانی که در این خصوص در پایگاهها فعالیت خواهند داشت دوره های تخصصی وویژه ای را سپری نمایند واین با با همت وهمکاری سایر دستگاهها از جمله دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی که متولی نیروهای متخصص در این زمینه است امکان پذیر می باشد.

در ادامه سهیلا فریقی رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی نیز به ارائه گزارش مفصلی از روند برگزاری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سالهای گذشته، انتظارات از سایر دستگاهها ومشکلات سالهای گذشته پرداخت.

در ادامه نمایندگان دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه نیز به ارائه نقطه نظرات خود در این موضوع پرداخته وبه لزوم هماهنگی هرچه بیشتر در مورد شناسایی کودکانی که نیاز به حمایت های بیشتر برای ورود به مرحله دبستان را دارند تاکید نمودند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =