۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

زنجانی ها برای روحانی سنگ تمام گذاشتند. زنجان برای روحانی و کاروان بنفش تدبیر و امید خروشید. همه یک رنگ و یک صدا روحانی را صدا زدند.

اسدالله قربان زاده-پس از حضور حماسی مردم سایر استان ها در بیعت با پرم برافراشته بنفش تدبیر و امید این باز زنجانی ها بودند که مهر تایید بر کاروان اعتدال روحانی زدند. راهی که روحانی و کاروان اش باید برای 4 سال آینده این مرز و بوم کهن کمر همت ببندند.
از روزها قبل زنجانی ها برای حضور پرشور در این مراسم برنامه ریزی کرده بودند و از شهرها و روستاهای اطراف گروه گروه برای تجدید عهد با دولت اعتدال راهی ورزشگاه 6 هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان شدند.
دکتر حسن روحانی در اجتماع پرشور مردم این استان در سخنانی که آکنده از امید به آینده ایران بود، گفت: باید روز جمعه سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزار درآوریم یا سمت دره برویم و عزت خود را از دست بدهیم .
وی با بیان اینکه انتخاب راه با شما ملت است، خطاب به زنجانی ها افزود: مردم زنجان راه قله را انتخاب خواهند کرد و در این راه باید به جوان ها اعتماد کنیم.
رئیس جمهور منتخب مردم از برخی اقدامات ساختگی رقیب برای کسب رای نیز سخن به میان آورد: در روستاها به مردم دروغ نگویید و با اتوبوس مردم را جمع نکنید و نیز در پادگان ناهار چرم ندهید.
روحانی با طرح این سوال که اخلاق و صداقت کجا رفت، به سخنانی رهبر انقلاب درباره مر قانون اشاره کرد و ادامه داد: مگر رهبر معظم انقلاب نفرمود مر قانون؟. قانون کجا رفت؟. مرگ رهبر معطم نفرمودند حق الناس. حق النسا کجا رفت؟.
وی در بخش دیگر سخنانش باز هم از عملکرد صدا و سیما انتقاد کرد: صدا و سیمایی که همه کارگران خوب و تولیدکنندگان زحمتکش هستند و آن ها را دوست داریم گرفتار باند سیاسی شده است. 4 سال به روحانی توهین کردید و اشکال ندارد؛ اما چرا به معلمان کشور توهین می کنید؟
رئیس جمهوری مردم ایران با طرح این سوال که آیا در مدارس ما ضد عفت و حجاب به بچه ها درس می دهند؟، یادآور شد: شرم و خجالت کجا رفت ؟!. چرا دروغ می گویید؟!
روحانی اضافه کرد: به روستاییان شریف و زحمت کش ما می گویند، یارانه شما را روحانی قطع خواهد کرد. روحانی می گوید، پول گندم را به کشاورز زنجانی بدهیم به جای اینکه به برزیلی بدهیم. روحانی می گوید به جای 150 میلیارد سال 92 ، 600 میلیارد تومان به کشاورز بدهیم.
وی به عهد و پیمان چهار سال قبل با مردم ایران اشاره کرد و گفت: ما با هم 4 سال قبل عهد و پیمانی بستیم و ما تصمیم گرفتیم چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کنیم و به جهانیان گوییم مرم ایران مردم خشونت و افراط نیستند. مردم ایران مردم صلح و برابری مصالمت آمیز هستند. تصمیم گرفتیم دروازه های کشور را باز کنیم تا گردشگران به داخل کشور بیایند.
وی گنید عظیم سلطانیه را افتخار معماری ایرانی اعلام کرد و افزود: باید گردشگران خارجی اینجا شور و شعور حسینی را در ایام محرم و صفر ببینید . نمی توانیم کشور 80 میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم و با این همه تجربه به 4 سال قبل برگردیم.
روحانی با تاکید بر اینکه به 4 سال قبل برنمی گردیم، عنوان کرد: تصمیم گرفته ایم راه و مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه دهیم و نمی خواهیم درب بانک ها را ببنیدید و درب صرافی ها را باز کنیم.
رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: دیگر نمی خواهیم کشتی های بزرگ به بنادر ایران نیایند. کانتینرهای را با دلارهای اضافی به بندرعباس بیاوریم و حتی با کشتی پرچم سایر کشور باشد. نمی خواهیم پتروشیمی تولید کنیم و اجازه صادرات نداشته باشبم. می خواهیم بازار دنیا را تصرف کنیم.
وی در سخنانش به پروژه پتروشیمی زنجان نیز اشاره کرد که نشان می داد روحانی کامل در جریان این پروژه عظیم زنجان که در دولت قبل بلاتکلف باقیمانده بود، است: نمی خواهیم پتروشیمی زنجان از سال 85 نیمه کاره باقی بماند و منابع مالی 306 میلیون یورویی آن را تامین کردیم.
روحانی با تاکید بر اینکه کشاورزی مدرن را در زنجان ادامه خواهیم داد، افزود: 14000 هکتار آبیاری مدرن در این استان راه اندازی شده است و 11 هزار دیگر نیز به مرحله بهره بردارلی می رسد.
وی نگاهی هم به منتقدان دولت انداخت: شما هر روز دولت را تخریب کردید. از شما می پرسم آیا وضع بهداشت و درمان مردم بهتر نشده و زیر پوشش درمانی قرار نگرفته اند؟
به گفته رئیس جمهور، حسینی بودن افتخار ماست و نباید به خاطر انتخابات اخلاق را فرامومش کرد و محرومان جامعه را تحقیر کرد.
روحانی دوران کنونی را خاتمه دوران خرافات اعلام کرد و افزود: می گویند برای جوانان اشتغال کار درست کنیم در این هشت سال چند شغل ایجاد کردید؟ در آن هشت سال 100 هزار اشتغال خالص نداشتید. ما دنبال اشغال هستیم و با برجام رفتیم برای سرمایه گذاری و در فضای آرام .
وی خطاب به مردم غیور آذربایجان ایران گفت: مردم زنجان همه آذربایجان ترک های غیور ایران شما بدانید، اگر دولت یازدهم نبود و دریاچه ارومیه احیا نشده بود، گرد و غبار و نمک همه این منطقه را فرا می گرفت کگشاورزی نابود شده بود. آقای صدا و سیما که از دولت تعریف نمی کنی لااقل دریاچه ارومیه را بگو ؟
روحانی با تاکید بر اینکه ما می خواهیم راه پیشرفت کشور را ادامه دهیم، تاکید کرد: دولات یازدهم قدم اول را برای زیرساخت ارتباطی برداشت و در دولت دوازدهم پهن باندی ایجاد خواهیم کرد که هر کدام با موبایل صدا و سیما باشید.
مقام عالی دولت ادامه داد: می گفتند این شبکه های ارتباطی بسته شود چرا ؟ می گویند باید اتوبان را ببندید؛ چون ماشین سریع راه می رود تصادف می شود. اتوبان باز بگذارید قانون راهنمایی و رانندگی به مردم یاد بدهید و ماشین سالم را به جاده ها بیاورید.
روحانی صاحب کشور را ملت ایران بیان کرد و گفت: با رای مردم ایران تمام مسئولان کشور مشروعیت می یابند. به ملت ایران و جوان ها و دختران ما اعتماد کنید. این ها بهتر از شا دین را قبول دارند. در نظرسنجی ها 98 درصد جوانان به دین و خدا اعتقاد دارند و اگر باور ندارید تاسوعا به زنجان بیایید.
وی خطاب به منتقدان افزود: شما پاسدار عفت زنان و جوانان ما هستند؟!. هر کاری انجام دهیم تهدید تلقی می کنید.
جوانان و زنان و مردان و مرم غیور زنجان راه چاره و گشایش برای رسیدن به قله را روز جمعه فتح خواهند کرد. رای اولی ها از شما می خواهیم پای صندوق بروید. رای دومی ها که 92 آماده بودید . متولدین دهه هفتاد پای صندوق بروید و شما روستاییان پای صندوق بیایید. روحانی خود را آماده کرده است تا آبرو و روح و جان و جسمش را فدای شما بکند. شما با رای تان به روحانی قدرت بازو بدهید.
وی عنوان کرد: قبول دارم قدرت ما از اقتصاد ماست و از سیاست ماست و از نیروهای ماست؛ اما قدرت واقعی مال این جوان های عزیز است. اگر دشمنان می ترسندبه خاطر این جوان ها می ترسند. همه جوان ها اهل احیاء و اهل دعا هستند و نظام اسلامی مال همه جوان های ایرانی است.
وی تاکید کرد: پای صندوق می رویم تا حصر را بشکنیم اما آن هایی که می خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد. ما می گوییم قدرت ایران متعلق به همه است و حصر قدرت را در کشور نمی پذیریم و حصر ایران را نمی پذیریم. تحریم ایران را نمی پذیریم .
روحانی در خاتمه صحبت هایش خطاب به هوداران تدبیر و امید گفت:
بر آزادی و اعتدال سلام
بر اصول گرایی معتدل سلام
بر امید ملت ایران سلام
بر پیشفت اسلام سلام
بر رسیدن به همه قله ها سلام
اهتزار پرچم همیشگی ایران سلام
بر بداخلاقی نه بر تخریب نه
تبعیض بین اقوام نه
جدا کردن جوان ها نه
شکستن وحدت ملی نه
دوباره ایران
دوباره اسلام
دوباره اعتدال
دوباره امید

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =