۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵

ایسنا نوشت:

 به دنبال اقدام واتیکان در به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور مستقل، محمود عباس و پاپ فرانسیس با یکدیگر دیدار کردند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واتیکان 20 دقیقه‌ به طول انجامید و دو طرف هدایایی را رد و بدل کردند.

پاپ فرانسیس در این دیدار محمود عباس را "فرشته صلح" خواند.

واتیکان روز چهارشنبه آمادگی خود را برای امضای نخستین توافقنامه با "کشور فلسطین" پس از گذشت دو سال از به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد. واتیکان از سال 2013 و پس از آنکه سازمان ملل، فلسطین را به عنوان ناظر غیرعضو در مجمع عمومی این سازمان به رسمیت شناخت، در مکاتبات اداری و رسمی از نام کشور فلسطین استفاده می‌کند.

این توافقنامه در خصوص وضعیت کلیسای کاتولیک و فعالیت‌های آن در اراضی فلسطینی است که طی روزهای آتی به امضای دو طرف می‌رسد.

اعلام آمادگی واتیکان برای امضای این توافقنامه موجب خشم رژیم صهیونیستی شده به نحوی که یکی از مسئولان وزارت خارجه این رژیم گفته است: اسرائیل از تصمیم واتیکان برای امضای توافقنامه نهایی با فلسطینی‌ها که شامل استفاده از اصطلاح کشور فلسطین می‌شود احساس ناامیدی می‌کند.

این مسئول اسرائیلی تاکید کرد: چنین اقدامی به پیشرفت در روند صلح خاورمیانه نمی‌انجامد بلکه فلسطینی‌ها را از مذاکرات مستقیم دو جانبه دور می‌کند و اسرائیل این توافقنامه را بررسی خواهد کرد.

رئیس هیات واتیکان نیز تاکید کرده که این توافقنامه بیانگر امیدواری واتیکان به ایجاد راهکاری برای حل مساله فلسطین و پایان دادن به درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در چارچوب راهکار تشکیل دو کشور است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =