۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

ایرنا نوشت:

 'عبدالباسط هارون' یک مشاور دولت لیبی گفت که تروریست های عضو داعش توسط گروه های خلافکاری فعال در دریای مدیترانه به اروپا قاچاق می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انگلیسی شبکه خبری بی بی سی، وی افزود که قاچاقچی های انسان تروریست های داعش را در داخل قایق های مملو از مهاجران غیرقانونی مخفی و به اروپا قاچاق می کنند.

مقامات ایتالیا و مصر نیز پیش از این در مورد قاچاق نیروهای داعش به اروپا در قایق مهاجران غیر قانونی هشدار داده اند اما کارشناسان می گویند بسختی می توان چنین ادعاهایی را راستی آزمایی یا بررسی کرد.

هارون افزود که بر اساس گفت وگو با قاچاقچی ها در نقاط مختلف آفریقای شمالی، به این نتیجه رسیده است.

وی گفت که داعش به صاحبان لنج های اجازه داده به عملیات قاچاق انسان ادامه دهند و در ازای آن، نیمی از درآمدشان را به داعش بدهند.

سازمان ملل متحد برآورد می کند که پیش از این 60 هزار نفر برای عبور از مدیترانه تلاش کرده اند و گفته می شود بیش از یکهزار و 800 نفر در این مسیر و در لنج ها و قایق های بیش از حد شلوغ و آب های مواج دریای مدیترانه در سال 2015 جان باخته اند. این رقم 20 برابر آمار سال 2014 است.

هارون یادآور شد که داعش از قایق های مهاجران غیر قانونی برای قاچاق نیروهای خود به اروپا استفاده می کند زیرا پلیس های کشورهای اروپایی نمی دانند چه کسی عضو داعش و چه کسی مهاجر غیرقانونی است.

اعضای داعش معمولا در جای متفاوتی با مهاجران غیرقانونی می نشینند. آژانس کنترل مرزهای اتحادیه اروپا به نام 'فرانتکس' (Frontex) اوایل ماه جاری هشدار داد که ممکن است مبارزان خارجی از مسیرهای مهاجرت غیرمعمول وارد اروپا شوند.

سفیر مصر در انگلیس نیز درباره قایق های مملو از تروریست ها در صورت انفعال جامعه جهانی هشدار داده بود.

دولت ایتالیا با ابراز نگرانی بابت نفوذ شبه نظامیان به درون قایق ها، اعلام کرد موج قایق های مهاجران غیر قانونی در دریای مدیترانه به بحران انسانی تبدیل شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =