اعتمادآنلاین نوشت: نایب رئیس فراکسیون امید اظهار کرد: هنوز تعداد دقیق بازداشتی ها مشخص نیست و از هر یک از نمایندگان هم بپرسید اعداد تقریبی را عنوان می کنند چون گزارشات متقن و دقیقی به دست ما نمی رسد.

عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید گفت: آن چیزی که مسئولین در جلسه غیر علنی مجلس در خصوص ناآرامی های اخیر گفتند اطلاعاتی بود که نمایندگان پیش از آن جلسه داشتند بنابراین در خواست کردیم که زوایای موضوع دقیق‌تر، درست‌تر و شفاف‌تر مطرح شود.

حسین زاده در ادامه افزود: هیات رئیسه فراکسیون امید جلسه ای را برگزار و موضوعاتی را بررسی کرد اما قرار شد که مجددا مسئولان به صحن علنی بیایند. آن چیزی که مسئولان در صحن گفتند بیش از آن چه که نمایندگان مطلع هستند نبود و اطلاعاتی بود که در فضای مجازی و گعده ها وجود داشت. لذا ما در خواست کردیم که زوایای موضوع دقیق‎تر، درست‌تر و شفاف‌تر شود و موضوعات بیشتری با نمایندگان مطرح شود. آقای لاریجانی هم گفتند که بنا داریم مجددا این جلسات برگزار شود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون با نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات جلساتی را برگزار کرده است، گفت: با توجه به پیگیری فعالان دانشجویی و خانواده‌ها، عدد دانشجویان بازداشتی عدد ثابتی نیست بلکه پر نوسان است. آن چیزی که مهم است اینکه ابعاد قضیه کاملا باید شفاف شود. آغاز، ابتدا و انتهای آن باید احصا شود. یکسری کارهای لازم باید صورت بگیرد و ما امیدواریم هر چه سریعتر حداقل دانشجویان آزاد شوند. بخشی از آزاد شدن دانشجویان به موضوع امتحان بر می‌گردد و بخشی از آن به مسایل فکری و اندیشه‌ای و موضوعاتی از این دست مربوط است. کسانی‌که تخریب کردند و یا مسائلی از این دست می توانند در مسیر قانونی پرونده‌شان پیگیری شود. اما دانشجویان برای مجلس از اهمیت برخوردار هستند.


حسین زاده گفت: شنیدم که دانشجویانی آزاد شده اند اما خودم اطلاعی ندارم که آیا همه دانشجویان آزاد شده اند یا تعدادی همچنان در بازداشت هستند.

تنها دو دانشجو در بازداشت باقی ماندند

همچنین ایلنا نوشت:

نماینده مردم تهران از آزادی اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده بودند، خبر داد.

طیبه سیاوشی در توئیتر خود نوشت: «خوشبختانه مطلع شدم که از ۴۱ دانشجوی بازداشتی حوادث اخیر دانشگاه تهران تا به امروز ۳۹ نفرشان آزاد شده‌اند.پرونده دو دانشجوی دیگر در بازداشت نیز کامل شده و فردا آزاد خواهند شد».
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =