باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتدار سردار سلیمانی ثمره‌ای از سه قطره خون پاکی است که در این دانشگاه در 16 آذر به زمین ریخت.

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها در کشور ما حقوق ویژه‌ای مانند کاپیتولاسیون داشتند که اگر یک فرد معمولی آمریکایی یک مقام ارشد در کشور به قتل می‌رساند و ایران حق نداشت او را در داخل محاکمه کند، گفت: اما امروز می‌بینیم که مسئله کاملا برعکس شده و وقتی که رئیس سازمان جاسوسی آمریکا به یک مقام نظامی ایرانی نامه می‌نویسد او با آرامش خاطر و اقتدار می‌تواند بدون اینکه نامه را باز کند آن را برگرداند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتار سردار سلیمانی در خصوص برگرداندن نامه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا را ثمره قطره قطره خون پاک سه شهیدی خواند که در روز 16 آذر به زمین ریخته شد.

وی تصریح کرد: با ریخته شدن خون این سه جوان بر روی زمین نهالی کاشته شد که امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده و می‌بینیم وقتی که رئیس سازمان جاسوسی آمریکا به حاج قاسم نامه می‌نویسد او طوری رفتار می‌کند که نشان می‌دهد اصلا آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد که بخواهد نامه‌ای از آن بگیرد و به شجاعت و آرامش خاطر نامه را برمی‌گرداند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه این رفتار از نظر من اوج اقتدار ملت ایران است، اظهار کرد: این اتفاق بخاطر راهبرد مقاومت و شهدایی که تقدیم کردیم رخ می‌دهد که فوق‌العاده قابل ارج و احترام است.

 برخورد قاسم سلیمانی با نامه رئیس سیا عزتمندانه بود

همچنین ایرنا نوشت: علیرضا رحیمی درباره نامه رییس سیا به سردار سلیمانی و عدم دریافت این نامه از سوی سردار سلیمانی گفت: مراودات و مکاتبات بین کشورها تشریفات خاص خودش است اگر نامه رسمی قرار است از کشوری ارسال شود از مسیر دیپلماتیک است.
وی افزود: برخورد سردار سلیمانی با نامه رییس سازمان سیا دقیقا در چارچوب پروتکل های نظامی، مسیر درست و عزت مندانه بود.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به دلیل آن که محتوای این نامه دریافت نشده نمی توانیم اظهارنظر محتوایی درباره آن داشته باشیم ولی این موضوع نشان می دهد که آمریکایی ها پروتکل های رسمی، تشریفاتی و دیپلماتیک را در مواقع خاص نادیده می گیرند.

در همین حال حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه حرف جمهوری اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم».

وی ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =