ایسنا نوشت: چند روز قبل فیلمی از توریست روسی در فرودگاه امام خمینی (ره) منتشر شد که وی در آن ادعا می‌کرد مجبور شده در صف‌های چند ساعته بایستد و در زمان ارائه‌ ویزا نیز مامور ایرانی توانایی تشخیص ویزای شینگن را نداشته است.

 توریست روس در این فیلم ادعا می‌کند وقتی به مامور چک پاسپورت ایرانی گفته که ویزای شینگن دارد این مامور به اشتباه شینگن را شهری در یک کشور اروپایی تصور کرده و از تایید آن ممانعت کرده است.

این توریست روسی همچنین با نگاهی انتقادی در این فیلم می‌گوید که اگر ایرانی‌ها قصد دارند نسبت به افزایش تعداد توریست‌های خارجی خود اقدام کنند با این زیرساخت‌ها به جایی نخواهند رسید، زیرا فرودگاه امام خمینی (ره) بدترین فرودگاهی است که این توریست تاکنون با آن مواجه شده است.

به دنبال این اتفاق کوروش فتاحی، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، در یادداشتی پاسخ‌هایی جدی به این توریست روسی داده و تقریبا تمامی ادعاهای او را تکذیب کرده است.

طبق توضیحات فتاحی، سیستم گذرنامه ایران از کشورهای پیشرو در امور مرزی به حساب می‌آید به حدی که در حال لازم ایران عضو پایگاه اطلاعات سیستم PKD است. در کنار آن ایران در حوزه پاسپورت‌های الکترونیکی نیز از سال‌ها پیش جزو کشورهای پیشرو به حساب می‌آید.

فرودگاه امام خمینی (ره) طبق توضیحات فتاحی از معدود فرودگاه‌های جهان است که در آن ویزای فرودگاهی صادر می‌شود و در طول سال حداقل چهار میلیون مسافر خروجی دارد.

در بخش بعدی توضیحات سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشخص می‌شود نه تنها افسران گذرنامه فرودگاه امام خمینی (ره) مشکلات مبنایی ندارند که حتی آنها در منطقه به عنوان بهترین تشخیص دهنده ویزای درست از تقلبی به شمار می‌روند و مدت زمان اندک چک گذرنامه در گیت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) به طور متوسط تنها شش ثانیه است.

فتاحی به دیگر ادعای مسافر روس که زمان معطلی خود در صف‌های بیش از دو ساعت اعلام کرده نیز پاسخ داده و اعلام کرده است: طولانی‌تر صف در این فرودگاه تنها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

فرودگاه امام خمینی (ره) در حال حاضر در شرایطی به ۹ میلیون مسافر به طور سالانه سرویس می‌دهد که ظرفیت سالانه این فرودگاه تنها حدود ۴.۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود و اوج فشار پروازهای این فرودگاه بین المللی ایرانی در پروازهای تابستانی و پروازهای حج خلاصه می‌شود.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    25 0
    همه دروغ میگن فقط ما خوبیم
  • بدون نام ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    24 0
    اين جوابيه بدرد اون كساني ميخوره كه تا بحال از كنار هيچ فرودگاهي رد نشده باشه يك بار نشد از اين اقايان ما عذرخواهي بشنويم و فقط ميخوان دست پيش بگيرند و بنظرم اصلا اون توريست روس جزو كا گ ب بوده و يك جورايي توريست نما بوده و ميخواسته ايراني ها رو زير سوال ببره دست برداريد تو رو خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    16 0
    آقاي فتاحي حالا خيلي هيجان زده نباش.خيلي هم جو نده.بد نيس يه مقدار بررسي نسبت به ادعاهاي اين توريست انجام بشه بعد خودمون رو جزء چند كشور برتر و پيشرو دسته بندي كنيم. ما كه تو ايران زندگي ميكنيم و هيچ چيز هم بعيد نيست. بنده خودم بيشتر به سمت اين توريست قش ميكنم تا ادعاهاي جنابعالي.چي شده تو هر دسته بندي كه از منابع معتبر صادر ميشه ما هيچ كجاي اين رده بنديها نيستيم اما طبق گفته شما الان جزء يكي از برترين ايرلاينهاي دنيا شديم.همين پروازهاي داخلي كلي داستان داره چه برسه به پروازهاي خارجي .
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    20 0
    فرودگاه امام در قیاس با فرودگاههای اروپایی یا همین امارات یا قطر واقعا شرم آوره، مخصوصا هنگام ورود گیت های چک پاسپورت خجالت آوره، محیطی زشت و افرادی بد رفتار. فرودگاهها این روزها تبدیل به مدرن ترین مکانهای هر کشوری شدن ولی فرودگاه امام با ظاهری زشت و امکاناتی فاجعه بار در برابر فرودگاه های بین المللی مایه شرم ایرانی ها در ابتدای ورود توریست های خارجی است.
  • رضا A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    17 0
    یکی از بدترین فرودگاه هایی که در عمرم دیدم. از همه نظر. طراحی زشت و بی هویت و پلان نامناسب. از نظر نگهداری هم، کهنگی و فرسودگی تجهیزات اینطور نشون میده که این فرودگاه رو 40 سال پیش درست کردن.
  • محمد A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    17 0
    خدا رو شکر دست به تکذیب مسئولین ما عالی. برای چی توجیه میکنی آقا شک داری فرودگاه امام خمینی جز بدترین فرودگاه های دنیاس بیشتر شبیه ایستگاه های اتوبوس هست تا فرودگاه. هیچ وقت نشده بنده برای پروازهای خارجی چه موقع رفت چه برگشت زیر ۱ ساعت تو صف های طولانی معطل بشم. بس کنید آقا جای توجیه درست کنید لااقل برید فرودگاه ببینید بیاید تقلید کنید چه سیستم ورود و خروج چه طراحی. نمیخواد الگوی خودتون رو داشته باشین سر جدتون
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    148 3
    حتما یه چیزی بوده دیگه. طرف که بیمار نیست از خودش حرف در بیاره. اونم چیزی که کاملا قابل اثباته دوربین ها رو در اون زمان چک کنید مشخص میشه راست میگه یا دروغ.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      15 0
      یعنی شما ایرانی جماعت رو نمیشناسید فقط ماسمالی هست دیگه، هیچ وقت حاضر نیستند بپذیرند اشتباه از اونهاست گل گفتی فیلم دوربین های مربوط به این شخص روس رو منتشر کنید و قضاوت هم بر عهده مردم قطعا اگر کسی به یک کشور اروپایی سفر کرده با حضور در ایران میفهمه امکاناتی وجود نداره
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    18 0
    منم با نظر توریست روس موافقم. خیلی طول میدن برای چک پاسپورت. تازه من ایرانی بودم خیلی هم بد اخلاق هستن انگار از آدم طلب دارن
  • سعید A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    14 0
    کاری به اون توریست ندارم . اما خدایی وضعیت فرودگاه امام خمینی در برابر فرودگاه های منطقه مثل یه روستای کوچک میمونه در مقابل شهر .
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    12 0
    در مورد زیر ساختارها و کم بودن امکانات و بسیار ضعیف بودن فرودگاه مذکور کاملا درست گفته ، ما چند روز پیش واقعا اذیت شدیم تا برای ماموریت کاری به استانبول بریم. فرودگاه شلوغ ، بی نظم، جمعیت بسیار فشرده و بلاتکلیف برای ورود و غیره....
  • امین A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    12 0
    واقعا فرودگاه امام خمینی به بین المللی نمیخوره حیف از سرمایه ملی
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    10 1
    فرودگاه بین المللی پاییتخت ایران که حدود 9 میلیون جمعیت داره چرا یک دستگاه ایکس ری داره در موقع خروج از فرودگاه اگر به عقب مانده ترین کشور های دنیا هم بروید فرودگاهشان پیشرفته تر از فرودگاه تهران است
  • محسن A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 5
    تو این کلیپ یک نکته مبهم وجود داره و اینکه چرا یک خارجی تو صف کنترل پاسپورت ایرانیها ایستاده در صورتیکه بخش خارجی ها جداست
  • بی نام GB ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    6 0
    قطعا راس میگه خانه از بس که ویران است
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    نوشتيد "فرودگاه امام خمینی ره در حال حاضر در شرایطی به ۹ میلیون مسافر به طور سالانه سرویس می‌دهد که ظرفیت سالانه این فرودگاه تنها حدود ۴.۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود" اين حرف بيشتر باعث تاسف و شرمساري باشه مقصر مسافر كه ظرفيت كمه يه مقايسه اي با دنيا بكن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    متاسفانه خرفش کاملا درسته. من همیشه تو صف ظولانی پاسپورت کلافه میشم. زیرساختشم فاجعست.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    یکی از خط سیرهای من : فرودگاه امام فرودگاه استانبول اتاترک فرودگاه میلانمالپنزا فرودگاه ونیز مارکوپولو فرودگاه پاریس شال دوگل فرودگاه امام تهران ...... در مقام مقایسه ، فرودگاه امام در حد و اندازه یک فرودگاه محلی معمولی است ...
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 2
    در مورد پاسپورت بی ربط گفته اما در مورد خود فرودگاه که مآیه آبروریزی است بیراه نگفته
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    بابا یه جوری میگه انگار ما ایرانیا خودمون تا حالا فرودگاه امام نرفتیم ببینیم چجوریه، دغونه دیگه داداش من.
  • تبریزلی A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 0
    این توریست راست میگه .همه اینها را به چشم دیدم. انگلیسی هم اصلا بلد نیستن حرف بزنن.
  • بی نام BY ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 0
    غير از بحث شينگن كه ممكنه منظور توريست كارمند بخش هواپيمايي يك إيرلاين باشد و بحثي ندارد مابقي حرفها توريست كاملا درسته چه معطلي ٢ ساعته در سه صف ورود به سالن تحويل جامه دان و گرفتن كارت پرواز و سوم صف كنترل گذرنامه بين از ٢ ساعت طول ميكشد و آقايان به جاي دفاع كوركورانه بهتر است فكري به حال معضلات گفته شده و همچنين نظافت توالت هاي اين فرودگاه بكنند تا آبروي ايران در اين فرودگاه وساير نقاط توريست پذير نرود
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    خود من با مادرم یک ماه پیش حدود دو ساعت تو صفهای مختلف فرودگاه به اصطلاح بین المللی امام خمینی معطل شدیم برای یه پرواز ترکیه اونم ساعت سه نصف شب, فقط صف ورود به داخل سالن اولی یکساعت و ربع طول کشید و یکبار توش فحش کاری و زد و خورد اتفاق افتاد. تو خود صف چک پاسپورت هم دوبار دعوا شد. ایشون احتمالا به صورت دور کاری از چالوس یا خزر شهر دارن مدیریت فرودگاه به اصطلاح بین المللیشون رو انجام میدن
    • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      4 0
      من هم به چشمم تمام اتفاقات این فیلم را در فرودگاه دیدم. آقای سرپرست محترم تا زمانی که مشکل را انکار کنیم نتیجه اش باقی ماندن مشکل است. برای کشورم فرودگاه امام بهترین فرودگاه ان محسوب میشود متاسفم.
  • بی نام US ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    9 0
    مأموران گذرنامه تحصيلات خاصي ندارند و زبان خارجي هم كلا تعطيلند.
  • ودود کیافر A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 0
    باید قبول کنیم که زیرساخت های ضعیفی داریم حاشاکردن چه فایده ای دارد. فرودگاه امام خمینی چه از نظر نوع ساختمان و چه از نظر تعداد گیت کنترل و ودود و چه از نظر نیروی انسانی و نظافت و هر چه که فکرش را بکنید غیر استاندارد و درخور ملت ایران نیست. حتی به اندازه یک فرودگاه بین شهری هم خدمات نمیدهد.
  • بی نام GB ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 0
    پاسخ عجیب سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به توریست روس تیتر مناسبی برای این خبر است. فردوگاهی که حتی روشنائی کافی ندارد.
  • reza RU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    9 0
    خداییش به این هم میگن فرودگاه بین المللی . واقعا شرم اوره . مخصوصا گیت ورود به ایران . 3 گیشه و معطلی و ...