وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تأمین امنیت فرهنگی به معنای امنیت فکر، قلم و بیان و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و مقابله با محدودیت‌های غیرقانونی از جمله اهداف مورد نظر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا صالحی امیری - وزیر پیشین ارشاد - پیامی را خطاب به معاونان، مدیران و همکاران خود در این وزارتخانه منتشر کرد که متن کامل آن به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

معاونان، مدیران و همکاران خدوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر ایران اسلامی

با سلام

بیش از نه‌ماه همراهی و همکاری با شما عزیزان در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام و انجام وظایف خطیر دستگاه بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرصتی مغتنم و کم‌نظیر بود تا عمق تلاش دلسوزانه و کوشش خالصانه خادمان فرهنگ ایران اسلامی را از نزدیک ملاحظه و درک کنم.

وظیفه خود می‌دانم که از صبر و شکیبایی، تحمل و سازگاری، همدلی و همراهی و در نهایت تلاش و مجاهدت یکایک شما بزرگواران صمیمانه قدردانی نمایم.

در این مدت تمام توان، تجربه، سعی و کوشش خود را به کار گرفتم تا عرصه فرهنگ و هنر را به ساحل امن ثبات و آرامش بازگردانم و این مهم، بدون حمایت و پشتیبانی همکاران عزیز به هیچ‌وجه ممکن نبود. شما با انسجام مثال‌زدنی، پشتیبانی حداکثری و تلاش بی‌وقفه، برنامه‌های اعلامی اینجانب را به خوبی و در زمانی محدود پیش بردید.

از همان ابتدا بر دارا بودن استراتژی بلندمدت، برنامه‌محوری، اخلاق‌گرایی، تمرکززدایی و کاهش تصدی‌گری، باور و تأکید داشتم و امروز خوشحالم که با شکل‌گیری شورای برنامه‌ریزی وزارتخانه و تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی و نیز گسترش کمی و کیفی نهادهای صنفی و واگذاری بخشی از امور اجرایی به آنان، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

دفاع صادقانه از حریم اصحاب فرهنگ و هنر و نیز همکاران سختکوش و مظلوم وزارتخانه و ایجاد زمینه بهره‌مندی مناسب‌تر این عزیزان از امکانات و تسهیلاتی که حق مسلم آنان است و تلاش برای حفظ و ارتقای کرامت و منزلت شما بزرگواران از دیگر اهداف من بود که اگر چه تمام مساعی خویش را برای تحقق آن به کار گرفتم، اما معترفم که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله معناداری وجود دارد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد وضعیت بسامان‌تری باشیم.

تأمین امنیت فرهنگی به معنای امنیت فکر، قلم و بیان و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و مقابله با محدودیت‌های غیرقانونی از دیگر اهداف مورد نظر بود که امیدوارم تلاش‌هایم در این زمینه از جانب اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم مورد قبول قرار گرفته باشد و اگر قصوری از اینجانب سرزده، به کرامت و بزرگی دل خویش بر من ببخشایند.

رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی و توجه به تذکرات و تأکیدات معظم‌له و همچنین برطرف ساختن نگرانی‌های مراجع عظام تقلید از دیگر اولویت‌هایی بود که با جدیت در این دوره کوتاه دنبال شد.

برای دستیابی به عدالت فرهنگی و تسری و گسترش فعالیت‌های عرصه فرهنگ به پهنه جغرافیای ایران اسلامی، شعار و رویکرد «ایران، تهران نیست» را با اعتقاد قلبی دنبال کردم و در همین زمان اندک خود را موظف دانستم تا از اکثر مراکز استانی بازدید کنم و نسبت به سطح امکانات و کاستی‌های موجود و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌نظیری که در شهرستان‌ها و نقاط دوردست وجود دارد، آگاهی یابم. مطمئنم که در دوره جدید شاهد شکوفایی خلاقیت هنرمندان کشور عزیزمان در جای‌ جای این مرز پرگهر خواهیم‌ بود، به شرط آن‌که نگاه به روستاها، شهرها و شهرستان‌ها در اولویت مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی قرار گیرد.

گفت‌وگوی فرهنگی، به‌مثابه یک راهبرد اثربخش و برطرف‌کننده بسیاری از سوءتفاهم‌ها و ناهماهنگی‌ها، از دیگر اقداماتی بود که در کنار تعامل با نهادهای فرهنگی و توجه و تأکید بر قانون‌گرایی و قانون‌محوری در دستور کار قرار گرفت و ان‌شاءالله با همراهی اصحاب فرهنگ ادامه خواهد یافت.

اکنون که برادر فرهیخته، مؤمن و متعهدم دکتر سیدعباس صالحی که شاهد فعالیت‌های تأثیرگذار او در سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال اخیر بوده‌ایم، سکان هدایت کشتی فرهنگ را به دست می‌گیرد، برای ایشان و همه دست‌اندرکاران وزارتخانه در پیشبرد اهداف والای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه، آرزوی موفقیت‌های چشمگیر و دستاوردهای روزافزون دارم.

از خداوند متعال سرافرازی ایران اسلامی و به‌روزی و سلامتی همه عزیزان را مسألت داشته، از شما بزرگواران طلب حلالیت و عفو دارم.

برادر شما
سیدرضا صالحی امیری»

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =