در حالی که اپل برای زنده ماندن درچین، اپلیکیشن‌های فیلترشکن را از اپ استور حذف کرده و به نفع دولت کمونیست گام برداشته است، در ایران اپلیکیشن‌هایی که باعث رشد اپل در ایران می‌شود را از اپ استور حذف کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «تیم وُرستال» در فوربس داستان بستن اپ های ایرانی در اپ استور را کمدی سیاهی خوانده و از اپل پرسیده که اگر به دلیل تحریم اپ های ایرانی را حذف کرده، پس چرا این کار را در سالهای اخیر انجام نداده است؟ و الان یادش افتاده که چنین کاری را انجام دهد؟

وی یادآوری می کند شاید اپل نتوانسته به خوبی معنای تحریم دولت امریکا را بفهمد و قانون را اشتباه فهمیده است.

بخش OFAC در وزارت خرانه داری در پاسخ به یک توسعه دهنده ایرانی تاکید کرده است که بر اساس بند 560.204 قانون تحریم ITSR صدور تکنولوژی و سرویس به ایران منع شده است. این نهاد در جای دیگری می گوید با وجود ممنوعیت های گسترده انواع خاصی از اقلام، فعالیت هایی وجود دارد که افراد آمریکایی مجازند در بخش نرم افزاری تحت مجوز عمومی وزاتر خانه و بر اساس لایسنس D-1 با ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

لایسنس مذکور را به طور کامل در اینجا بخوانید.

در این لایسنس گفته نشده است تمام اپلیکیشن ها منع شده اند و بنابراین ایران می توان با استدلال به چنین ماده ای اقدام اپل را غیر قانونی دانست.

بنابراین اپل تفسیر غلطی از قانون کرده و ایران نیز اعلام کرده است از طریق قانونی سوء تعبیر را رفع خواهد کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • love canada A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    اتفاقا خیلی هم درست فهمیده و داره درست عمل می کنه اولا اصلا نباید اپ فارسی را تو اپ استور بذاره بعدش هم هر کس که تو ایران هست نباید بتونه از اپ های انگلیسی اپل استفاده کنه به نضرم اپل کار بسیار خوبی کرده هر وقت امدی اینجا اون وقت میتونی از اپ استور استفاده کنی
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      80 8
      امسال شما همان اینجا بمانید و فرهنگ مسمومتان را صادر نکنید در حق بشریت لطف بزرگی کردید
    • بی نام DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      27 2
      هر وقت اومدیم اونجا؟؟ کانادا جائه؟؟ تو برو یه دو ساعت این اواخر تابستون آفتاب بگیر که 9 ماه بعدی که زیر برفی دیگه آفتاب نمی بینی.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      31 1
      لاو کانادا جان، حالا اینا رو بیخیال. ولی خواهشا رو املات کار کن. هر کی ببینه نظراتت رو فک میکنه اول ابتدایی هستی مثلا. ضمنا شخصیت ربطی به موقعیت جغرافیایی نداره. من چندین ساله تورنتو زندگی میکنم و امثال شما تازه به دوران رسیده های بیسواد که حتی یه جمله ی بدون غلط املایی هم نمیتونید بنویسید و تا میاین اینجا خودتون رو گم میکنید رو خوب میشناسم.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      32 2
      love canada اگه افتخاری تو اقامت باشه که نیست برای ماهایی هست که از طریق درس و دانشگاه اومدیم کانادا نه امثال تو که حتی بلد نیستی اسمتو بنویسی بدون غلط. ما که میدونیم امثال شما اینجا دارن چجوری دست و پا میزنن و چه شغل هایی دارن.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      29 1
      از نظرات لاو کانادا میشه بعنوان ابزار آموزشی مفهوم "تازه به دوران رسیدگی" ، "سرخوردگی اجتماعی" و "اغده" و صدالبته "غلط دیکته" استفاده کرد. خخخ
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      24 1
      اخه خداییش کی حاضره انقدر بیسواد باشه که بلد نباشه کلمه های "حسود" و نظر" رو بنویسه و تازه بی شخصیت و بی ادب هم باشه. همچینی ادمی اخه چی داره که بهش"حصودی" کنیم؟ شک ندارم تو کانادا نیستی و فقط اغدشو داری. ولی آرزو میکنم یه روزی بتونی بری بلکه حالت بهتر شه :
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      12 3
      با این حرف که ایرانی ها نباید بتونن از اپ انگلیسی استفاده کنن که مخالفم واقعا شرم اوره اما با این حرف که اپ ایرانی همه جا باید تحریم بشه کاملا موافقم کلا هیچ چیز ایرانی در اینترنت مورد قبول نیست زیرا امنیت همه دنیا را به خطر می اندازد من نمی دونم خود ما ایرانی ها از اپل راضی هستیم این یارو خارجیه چی چی برای خودش بلغور می کنه.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      6 25
      من به این لاو کانادا حق میدم ببین چقدر اینجا بوده حقش رو خوردن و با رانت و نفوذ بهش ظلم کردن که اینطوری ضد کشور شده کاملا حق داره مردم همه حس انتقام جویی دارند
    • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      8 1
      جان خودم این نرفته کانادا و داره لاف میزنه .ادم اینقدر ندید بدید و بیجنبه ؟؟ دو کلمه فارسی که زبون مادریشه رو نمیتونه حرف بزنه اونوقت رفته کانادا ؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      7 1
      یک بررسی کنید ببینین این پسر یا از نزدیکان خاوری نیست که با 3 میلیارد دلار اختلاسی مردم ایران رفته کانادا و حالا از صدقه سری پولهایی که از مردم ایران دزدیده پز آنجا را به ما مال باخته ها میدهد؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      6 0
      بابا ول کنین این لاو کانادارو اینا خوششون میاد که یه چیزی بگن که تو چشم بیان وگرنه اگه آدم عقده نداشته باشه سرش الان گرمه کارشه وقت و حوصله این خزعولاتو نداره که بگه یکی مثلا من :
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      3 0
      سطح سواد ادبیات فارسی و سطح ادعا رو نگاه کنید دو جمله بلد نیست بنویسه این همه ادعا داره بابا جان حداقل سطح سوادت رو به سطح ادعات برسان عزیز
    • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      3 0
      تابلوُ که عقده ای هستی ... از این بچه های عقده ای بیگلرآباد سفلی هستی از کمبودت داری خودت رو کانادا جا میزنی... وقتای دیگه ت رو هم میری تو صفحات اینستا فقط فحش مینویسی
    • DE ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      0 3
      برادران این اقای عشق کانادا قطعا جاسوس است و قصد ایجاد تفرقه بین ما ایرانی ها را دارد هیچ ایرانی اصیلی این حرف ها را نمی زند این افراد یا جاسوس هستند یا اسیر جنگ روانی دشمن شده اند هشیار باشید
  • بی نام RO ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    35 3
    حماقت هم حدی دارد