پیام تبریک وزیر ارشاد برای شهردار جدید تهران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی ضمن تبریک انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران، تأمین زیرساخت‌های فرهنگی را از جمله وظایف شهرداری‌ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پیام سیدعباس صالحی خطاب به نجفی آمده است:

انتخاب شایسته‌تان را به‌عنوان شهردار تهران از سوی نمایندگان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران تبریک می‌گویم و امیدوارم حضور جنابعالی که تجربه طولانی و موثر خدمت در عرصه های فرهنگی را در کارنامه درخشان خود دارید در این جایگاه نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

همان‌طور که استحضار دارید، شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ جهان نه‌تنها مهم‌ترین حامیان راه‌اندازی فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط بخش خصوصی هستند که تأمین زیرساخت‌های فرهنگی نیز برعهده شهرداری‌هاست.

در کشور عزیز ما نیز شهرداری‌ها در زمینه تأمین فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعال‌ هستند، اما می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مشترک ضمن هم‌افزایی دستگاه‌‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، هم به گسترش فضاهای فرهنگی و هنری توسط مردم کمک کرد و هم به افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری.

حمایت از راه‌اندازی سینما، سالن نمایش، سالن موسیقی، کتابخانه، کتابفروشی، نگارخانه و دیگر فضاهای فرهنگی و هنری توسط مردم با بخشودگی‌ها و تخفیفات لازم، راه‌اندازی موزه‌ در حوزه فرهنگ و هنر، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری موجود، حمایت از نهادهای غیردولتی حوزه فرهنگ و هنر و مشارکت این نهادها در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، و .....از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان به طور مشترک توسط این وزارت‌خانه و شهرداری تهران آن‌‌ها را دنبال کرد.

لذا پیشنهاد می‌کنم برای تدوین برنامه‌ها و اقدام‌های مشترک شورایی متشکل از نمایندگان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار محترم تهران تشکیل شود.

برای جنابعالی در ایفای این مسئولیت خطیر از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق می نمایم.

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =