بازارهای اروپایی به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی که بر فراز ژاپن در اقیانوس آرام انجام شده و همینطور انفجار در ایستگاه متروی لندن،سقوط کردند.

به گزارش خبرآنلاين،بيشترين سقوط در بازارهاي اروپايي مربوط به سهام شركت هاي خدماتي مثل گردشگري بوده است.گزارش هاي اوليه از سقوط 0.5 درصدي شاخص ها حكايت دارد،آنهم درست بعد از آنكه اعلام شد، تقاضا براي زمستان آينده نيز 8 درصد كاهش خواهد يافت.

رنو يك درصد از ارزش سهام خود را پس از اينكه اعلام كرد كه 14 درصد از ظرفيت توليد خود را براي توليد خودروهاي الكتريكي و بدون راننده تا سال 2022 اختصاص خواهد داد، از دست داد. اما در بازارهاي جهاني شاخص داوجونز به دنبال اعلام تابستان خوب در معاملات با 10 درصد افزايش مواجه شد.

در همين حال اكثر شاخص هاي آسيايي م معاملات آتي سهام در ايالات متحده به دليل نگراني از آزمايش موشكي سقوط كردند.

جديدترين موشك پيونگ يانك كه بر فراز ژاپن آزمايش شده،از نوع بالستيك دوربرد بوده است كه با آزمايش اين موشك شينزوآبه از سازمان ملل درخواست كرد كه نسبت به اين اقدام واكنش نشان بدهد.

سرمايه گذاران امروز به دنبال تحولات بين المللي در پي خريد دارايي هاي امن از جمله ين ژاپن و فرانك سوييس بودند. در چنين شرايطي قيمت طلا در بازارهاي جهاني به 1334 دلار در هر اونس رسيد.

منبع:سي ان بي سي

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =