نگاهی به تاریخچه تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان (۳)

در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچه این تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

 وحید پوررضوی: در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچه این تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

در بیست و ششمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان نیز تیم پتروشیمی تبریز برای چهارمین سال متوالی و پنجمین بار به عنوان قهرمانی رسید و تیم های NSP آلمان و MTN آفریقای جنوبی دوم و سوم شدند. در مجموع انفرادی نیز مهدی سهرابی، حسین عسگری و قادر میزبانی هر سه از پتروشیمی تبریز سکوهای قهرمانی را تسخیر کردند.

در بیست و هفتمین دوره آن تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز برای ششمین بار پیاپی و ششمین بار در تاریخ برگزاری تور، عنوان قهرمانی تور آذربایجان را از آن خود کرد تا نشان دهد با جوانان تبریزی می توان به قدرتهای برتر اروپا غلبه کرد.

در رقابت های این دوره که با حضور 104 رکابزن از 14 تیم خارجی و پنج تیم داخلی و در شش مرحله برگزار شد، تیم پتروشیمی تبریز با 69 ساعت و 40 دقیقه و 56 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد و اندولسیای اسپانیا به ترتیب با 69 ساعت و 41 دقیقه و 45 ثانیه و 69 ساعت و 42 دقیقه و 41 ثانیه دوم و سوم شدند.

در بیست و هشتمین دوره تور بین المللی ایران (آذربایجان)، تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز با قرار گرفتن بر سکوی نخست هفتمین قهرمانی خود در این رقابتها را رقم زد و در پایان شش مرحله این رقابت ها و در رده بندی کلی تیمی، پتروشیمی تبریز با 56 ساعت و 11 دقیقه و 35 ثانیه بر سکوی نخست ایستاد. تیم ملی امید با 56 ساعت 13 دقیقه و 31 ثانیه دوم شد و دوکلاپرا جمهوری چک با 56 ساعت و 21 دقیقه و 12 ثانیه در رده سوم قرار گرفت در مجموع انفرادی این رقابت ها قادر میزبانی از پتروشیمی با 18 ساعت و 43 دقیقه و 20 ثانیه اول شد. میلان کادستر از دوکلاپرا جمهوری چک با 16 ثانیه اختلاف در مکان دوم ایستاد و امیر کلاهدوز از پتروشیمی با 18ساعت و 46 دقیقه و 43 ثانیه یر سکوی سوم قرار گرفت. آلویز کانکوفسکی از تیم دوکلاپرا با 21 امتیاز قهرمان امتیازی شد و قادر میزبانی با 41 امتیاز سلطان کوهستان این رقابت ها لقب گرفت.

در مرحله بیست و نهم قادر میزبانی رکابزن تیم پرافتخار پتروشیمی تبریز قهرمان انفرادی بیست و نهمین دوره تور بین المللی نیمهحرفه ای دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) کاروان سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری شد.

قادر میزبانی با این قهرمانی علاوه بر ثبت اولین قهرمانی در اولین دوره نیمه حرفه ای شدن تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ، برای نهمین بار عنوان پیراهن طلایی تور ار از آن خود کرد تا دیگر کمتر کسی بتواند این رکورد را از قادر میزبانی بازپس بگیرد.

در پایان این رقابت ها و در مجموع انفرادی، قادر میزبانی از تیم پتروشیمی تبریز برای نهمین بار در طول این رقابت ها و با 25 ساعت و 32 دقیقه و 35 ثانیه بر سکوی نخست ایستاد و پیراهن طلایی را از آن خود کرد. هم تیمی وی میرصمد پورسیدی نیز با 25 ساعت و 33 دقیقه در مکان دوم جای گرفت و رامین مهربانی آذر از پیشگامان کویر یزد با 25 ساعت و 33 دقیقه و 18 ثانیه سوم شد. در مجموع تیمی نیز پیشگامان کویر یزد با 76 ساعت و 43 دقیقه و 44 ثانیه اول شد و پتروشیمی تبریز و ˈکی.ال.اسˈ اوکراین به ترتیب با 76 ساعت و 44 دقیقه و دو ثانیه و 76 ساعت و 56 دقیقه و 14 ثانیه دوم و سوم شدند.

در مجموع امتیازی این رقابت ها نیز ˈویلیام کلارکˈ از تیم دراپاک استرالیا با 23 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و حمید شیری از پتروشیمی با 16 و ˈفابیین شنایدتˈ از وورال برگ اتریش با 11 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند. پیراهن کوهستان این دوره از رقابت ها نیز به رحیم امامی با 78 امتیاز از پیشگامان کویر یزد رسید و میرصمد پورسیدی و قادر میزبانی هر دو از پتروشیمی تبریز به ترتیب با 71 و 50 امتیاز در مکان های دوم و سوم ایستادند. در رده بندی بهترین رکابزنان آسیایی نیز همانند برترین های مجموع انفرادی قادر میزبانی، میرصمد پورسیدی و رامین مهربانی در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

در دوره سی و ام ، میر صمد پورسیدی از پتروشیمی تبریز قهرمان شد و رحیم امامی و رامین مهربانی رکابزنان تبریزی تیم پیشگامان کویر یزد دوم و سوم شدند.

در نتیجه مجموع تیمی پتروشیمی تبریز قهرمان شد و پیشگامان کویز یزد و شهرداری تبریز دوم و سوم شدند.

در سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان در نهایت تیم شهرداری تبریز با ثبت زمان مجموع ۷۲ ساعت و ۲۰ دقیقه و هفت ثانیه در صدر بخش تیمی شش مرحله قرار گرفت و قهرمان شد و تیم پیشگامان کویر یزد با زمان ۷۲ ساعت و ۳۵ دقیقه و ۳۸ ثانیه در رتبه دوم ایستاد و تیم وینو فور ائور قزاقستان با ۷۲ ساعت و ۴۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

میر صمد پورسیدی نیز توانست در مجموع 6 مرحله تور پیراهن طلایی را حفظ کند و قهرمان شود.

سی دومین دوره تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان نیز از 15 مهر با حضور تیم های مطرح خارجی آغاز خواهد شدو رکابزنان برای کسب مقام با یک دیگر رقابت خوهند کرد.

پایان/

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =