دومین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان عرصه مد و لباس کشور در تالار وحدت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، عصر روز شنبه 25 شهریورماه 1396 در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی، عضو شورای فرهنگ عمومی، نمایندگانی از اتحادیه سراسری پوشاک و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان در تالار وحدت برگزار شد از مجموعه آثار هنرمندان عرصه مد و لباس با رویکرد لباس عاشورایی رونمایی شد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم با تأکید بر اینکه از روزی که زمینه برپایی این نمایشگاه فراهم شد متوجه شدیم یکی از گروه‌های مؤثر و فعال در انتقال فرهنگ عاشورایی، هنرمندان و صنعتگران عرصه مد و لباس هستند گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه، تحقق زندگی با سبک اسلامی و ایرانی بوده و نمایشگاه با تلفیق فکر، اندیشه و تولید جایگاه برجسته‌ای برای خود فراهم آورده است.

قبادی افزود: امسال هم در صد قابل توجهی از آثار راه یافته به نمایشگاه وارد بازار شده و جنبه های تولیدی پیدا کرده‌اند و شاهد افزایش مشارکت استان‌ها در این دوره از نمایشگاه بوده ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، احیای سنت‌های کهن در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند از راه‌های مختلف نفوذ کند، به آموزه های دینی رحم نمی کند و موضع لباس عاشورایي را هم دستخوش تحریف قرار دهد از دستاوردهای این نمایشگاه دانست.

او ادامه داد: تفکر، تعقل و رفتار اهل بیتی دراین حوزه دارای ریشه است و خوشبختانه بخشی از آن در این نمایشگاه متبلور شده و بدون شک یکی از اهداف این نمایشگاه، تحقق زندگی با سبک اسلامی و ایرانی است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مرتضوی، عضو شورای فرهنگ عمومی با تقدیر از عملکرد برگزارکنندگان نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، معرفت حسینی بوده و نشان دادن لباس مشخص برای رسیدن به این معرفت بسیار عالی و در خور توجه است.

او افزود: اگر بتوان یک نمایشگاه دائمی ایجاد کرد و همه کارهایی را که بیانگر محرم و فرهنگ عاشورایی است، در آن به نمایش گذاشت، اتفاق خوشایندی است و موجب ماندگاری آثار می‌شود.

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی از 25 شهریور تا اول مهرماه از ساعت 10 تا 17 در طبقه دوم تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان است و برنامه‌ نشست و کارگاه‌های آموزشی اين نمايشگاه به شرح زیر اعلام شده است:

کارگاه آموزشی نقاشی روی پارچه، دوشنبه 27 شهریور 96 از ساعت 15 تا 17

نشست تخصصی "نقش مردان در حجاب بانوان از دیدگاه قرآن"، سه‌شنبه 28 شهریور 96 از ساعت 15 تا 17

کارگاه آموزشی دوخت‌های تزئینی، چهارشنبه 29 شهریور 96 از ساعت 15 تا 17

نشست تخصصی "سمبلیسم رنگ در هنرهای عاشورایی"، چهار‌شنبه 29 شهریور 96 از ساعت 15 تا 17




47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =