مجلس در انتظار لایحه دولت برای پایان دادن به تبعیض مدارس/ پرونده تبعیض مدارس جمع نشود، ورود می‌کنیم

مهر نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: منتظریم دولت و آموزش و پرورش برای پایان دادن به تبعیض مدارس لایحه‌ای بدهند، اگر این کار را نکنند ما خودمان ورود می‌کنیم.

میرحمایت میرزاده گفت: تراکم دانش‌آموز نسبت به گذشته که تعداد آن‌ها ۲۰میلیون بوده، بسیار پایین آمده است. در گذشته مدارس دو شیفته و یا حتی سه شیفته کار می‌کردند.

وی گفت: در دولت اسبق، برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش شیفت بعدازظهر به بهانه عملکرد بهتر شیفت صبح منحل شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این در حالی بود که ما مدارس جدید نساخته بودیم. برای آنکه پول مدیر و معلم را ندهیم به شیفت صبح فشار آوردیم و تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها زیاد شد.

میرزاده با اشاره به اینکه نمی‌شود تعداد دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی را با مدارس عادی مقایسه کرد، بیان کرد: قانون به افراد اجازه می‌دهد تا سرمایه خود را صرف تعلیم و تربیت کنند و ممکن است شهروندان هم با وجود اینکه دولت مدرسه دارد، فرزندانشان را در مدرسه غیر انتفاعی ثبت‌نام کنند.

او ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی حضورشان قانونی است. باید بگذاریم کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند کار خودشان را ادامه بدهند و به این طریق باری از دوش دولت بردارند.

میرزاده ضمن مخالفت با تقسیم مدارس دولتی، تاکید کرد: مدارسی به اسم نمونه دولتی،هیئت امنایی و خاص به‌طور کاملاغیر کارشناسی،بی‌رویه و تبعیض‌آمیز ایجاد شده‌اند که باید هرچه زودتر پرونده این مدارس جمع شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: به نفع نظام است که زودتر این تقسیم‌بندی جمع شود. با تابلو عوض کردن، هم به اقشار پایین جامعه فشار وارد آمده و هم تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی زیاد شده است.

او تاکید کرد: منتظریم دولت و آموزش و پرورش برای پایان دادن به این وضعیت لایحه‌ای بدهند و اگر این کار را نکنند ما خودمان ورود می‌کنیم.

بودجه آموزش و پرورش متناسب با مشکلاتش نیست

میرزداده ضمن اشاره به مشکلات شدید مالی در آموزش و پرورش گفت: هر سال ۱۰درصد به بودجه آموزش و پرورش بدون توجه به عملکرد این وزارت‌خانه،هزینه‌ها و مشکلاتی که دارد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: باید دولت و سازمان برنامه و بودجه آستین‌ها را بالا بزنند تا بودجه‌ای که در شان نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است به آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: میز و نیکمت مدارس استاندارد نیست. باید به کمبود بودجه در آموزش و پرورش پایان داده شود.

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: البته باید توجه کرد که اما آموزش و پرورش فقط تقصیرکار نیست. این وزارت‌خانه درحال‌حاضر به کمک مردم و دولت نیاز دارد تا بودجه برای تجهیز مدارس و میز و نیکمتی در شان دانش‌آموزان تامین شود.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    12 0
    بهتره فکری هم برای اموزش وپرورش بچه ها بکنید که در حد فاجعه است. ساده ترین کارها را بلد نیستتند مثل در صف ایستادن ،رعایت قانون شیوه درست زندگی کردن خلاصه مهارت شهروندی عمل به قانون که پدر ومادران انها نیز چون نیاموختن قادر به انتقال ان هم نیستند تقریبا" نودونه درصد مردم به پرداخت مالیات به عنوان پول زور نگاه می کنند از خط کشی رد نمی شوند یا توقف نمی کنند. چون مفهوم ان را نمیدانند.