مترو تا پایان سال به ایستگاه هشتگرد می‌رسد

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در بررسی روند پروژه قطار گلشهر-هشتگرد گفت: مترو تا پایان سال به ایستگاه هشتگرد می رسد.

انتظار طولانی برای افتتاح خط گلشهر - هشتگرد پایان می یابد/ مترو تا پایان سال به ایستگاه هشتگرد می رسد

معاون وزیر ومدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌جدید کشور در بررسی روند پروژه قطار گلشهر - هشتگرد گفت: مترو تا پایان سال به ایستگاه هشتگرد می رسد.
به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه ای که به منظور بررسی روند پروژه قطار گلشهر - هشتگرد در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد اظهار داشت: از راه‌اندازی خط متروگلشهر- هشتگرد تا پایان سال خبر داد چراکه اولویت اول ما روی ریل قرار گرفتن قطار شهری کرج - هشتگرد است.
معاون وزیر ومدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌جدید کشور با بیان اینکه 10 سال از عمر این پروژه می گذرد و هنوز راه اندازی نشده است افزود: مردم منتظر این طرح مهم هستند از این رو باید این طرح عملیاتی شود.
طاهر خانی با بیان اینکه در کل پروژه گلشهر - هشتگرد 94 درصد پیشرفت فیزیکی داریم، ادامه داد: جلسه ای مشترک با حضور استاندار البرز در راستای هم افزایی و سرعت دهی و بررسی موانع با معارضین پروژه عمرانی طی هفته اتی تشکیل می شود و تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.
وی گفت: دو رام قطار قبلا خریداری شده و در اختیار بهره بردار قرار گرفته اما در بلند مدت بهره بردار باید تعداد قطارها را افزایش دهد.
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت : یکی از معضلاتی که با آن در شهر جدید مواجه بودیم انتقال آب سد طالقان بود برای ساکنان این شهر که با تزریق آن این پروژه به مرحله نهایی رسیده و اتمام کار مترو در این شهر می تواند شهر را به رونق اقصادی و مکانی مناسب برای زندگی ایده آل تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قصد ساخت و احداث هیچ ایستگاهی در برنامه ما نیست افزود: معارضین شهری در مسیر مترو موجب طولانی شدن اجرای پروژه شده بنابراین معاونت عمرانی استانداری البرز باید نسبت به رفع آن اقدام کند.
معاون عمرانی استاندار البرز هم خواستار تخصیص ایستگاه در کمال شهر و دانشگاه خوارزمی شد .
خسرو ارتقائی قول همکاری داد تا با معارضین شهری از جمله شهرداری کرج وارد مذاکره شود .
وی افزود : با اجرای پل حصارک توقفی در مترو ایجاد شد امیدواریم این ۱۱۵ متر رفع معارض و پروژه مترو به کار خود ادامه دهد .
ارتقائی در خصوص تامین اعتبار برای این طرح هم وعده داد تا گزارش مبسوطی به استاندار البرز اعلام تا برای تامین بودجه به ریاست جمهوری ارسال شود .
گفتنی است نشست بررسی مشکلات شهر جدید هشتگرد از جمله مترو با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ،معاون عمرانی استانداری البرز، فرماندار ساوجبلاغ ،مدیران کل راهداری و آبفا شهری استان البرز و هیات مدیره شرکت عمران در کارگاه مترو برگزار شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =