«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس گفت: شهرداری شیراز در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور در مستندسازی املاک و مستغلات خود موفقتر عمل کرده و از وضعیت مطلوبتری برخوردار است.

دکتر مهدی اقبال در حاشيه كارگروه ثبت اسناد فارس و شهرداري شیراز، افزود: يكي از نقاط قوت شهرداري شيراز، انتقال رسمي املاك بر اساس مستند سازي قانوني است. اين مجموعه املاك خود را با اقرارنامه و قولنامه و به ساير اشكال متداول واگذار نميكند.
وی ادامه داد: چنين رويهاي به نفع افرادي است كه با قصد سرمايهگذاري يا مشاركت، ملكي را با شهرداري مبادله ميكنند و تسهيل كننده روند سرمايه گذاري خواهد بود.
اقبال با اشاره به اينكه كارگروه مشترك شهرداري شيراز و ثبت اسناد فارس از چند سال قبل راه اندازي شده است گفت: هدف اين كارگروه، تسهيل و تسريع در سنددار كردن املاك شهرداري شيراز و تسهیل کار مردم است.
وی ادامه داد: در جلسات ماهيانه اين كارگروه، تمام موارد ثبتي و موانع ثبتي مطرح، حل و رفع ميشود به طوري كه طي اين چند سال چند برابر سالهاي گذشته كار انجام شده است.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان فارس با تاكيد بر اين كه اقدامات اين كارگروه در زمینه حل مشكلات مردم و سرمايهگذران تاثيرگذار است گفت: همكاري خوبي بين شهرداري شيراز و ثبت اسناد فارس وجود دارد و اين روند نيز تداوم خواهد داشت تا ارائه خدمات رفاهي به شهروندان تسريع و تسهيل شود.
وي با بيان اين كه هيچ گونه منافع شخصي و فردي در اين كارگروه وجود نداشته و دنبال نميشود، افزود: در آخرين جلسه حدود 15 پرونده ثبتي مربوط به پاركينگهاي طبقاتي يا ساير املاك در اختيار شهرداري يا املاك واگذار شده به افراد حقيقي و حقوقي مطرح و مشكلات آن بررسي شد و راهكارهايي مد نظر قرار گرفت.
اقبال با يادآوري اين كه شهرداريها از ملاكين بزرگ محسوب ميشوند گفت: سنددار شدن املاك و مستغلات شهرداريها، مسير دستاندازي سوء استفاده كنندگان را مسدود كرده و باعث جلوگيري از زمينخواري ميشود.
وي با تاكيد بر اين كه املاك فاقد سند رسمي، بستري است براي سوء استفاده زمين خواران گفت: ايجاد كارگروه مشترك ثبت اسناد و شهرداري زمينه اي براي ممانعت از زمين خواري و سوء استفاده هاي مرتبط بوده است.
مدير كل ثبت اسناد و املاك فارس گفت: شهرداري شيراز در مقايسه با بیشتر شهرداري هاي كشور داراي توان تخصصي بالاتري بوده و در زمينه املاك اقدامات شاخصي انجام داده است.
سرپرست شهرداري شيراز نيز گفت: ايجاد كارگروه مشترك شهرداري و ثبت اسناد، يكي از اقدامات شاخص شهرداري براي حل مشكلات مرتبط با املاك شيراز بوده است.
دکتر محمدحسن اسدي افزود: يكي از اقدامات مهم شهرداريها انجام استعلامات و اقدامات مرتبط با اسناد و نقل و انتقال سند بوده و در همین زمینه از چند سال قبل اين كارگروه ايجاد شد.
وی عملكرد اين كارگروه را مطلوب توصيف کرد و افزود: طي اين چند سال چند هزار فقره سند براي املاك و اراضي فاقد سند شهرداري شيراز بعد از طي روال قانوني صادر شده است.
اسدي صدور اسناد تك برگ براي املاك شهرداري شيراز را اقدامي تاثيرگذار در رونق سرمايه گذاري و جلوگيري از بروز مشكلات در اين زمينه دانست و گفت: با همدلي و همكاري مطلوبي كه وجود دارد، طي اين سالها، بسياري از اسناد املاك عمده شهرداري، تعيين تكليف شده است.
سرپرست شهرداري شيراز ادامه داد: علاوه بر مديريت و كارشناسان شهرداري، مديركل، معاونان و روساي نواحي پنجگانه ثبت اسناد از اعضاي اين كارگروه به شمار ميروند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =