رونمایی از مجموعه نقدهای خسرو دهقان در خانه سینما

کتاب «نسیه و نقد» خسرو دهقان با حضور اهالی سینما و ادبیات در خانه سینما رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین رونمایی کتاب «نسیه و نقد» که به مجموعه نقدهای سینمایی خسرو دهقان اختصاص دارد با حضور جمعی از چهره‌های سینما، ادبیات و نشر در خانه سینما برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سیروس الوند به عنوان قدیمی‌ترین دوست دهقان به نقل خاطراتی 50 ساله از او پرداخت و سپس جابر قاسمعلی با قرائت یکی از نوشته‌های قدیمی دهقان در مورد خودش برای حضار صحبت کرد.

در ادامه احمد طالبی‌نژاد به ویژگی‌های شخصیتی و نوشتاری خسرو دهقان اشاره کرد و در خاتمه سخنرانی‌ها، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما ضمن بر شمردن اهداف فرهنگی هنری خانه سینما در جهت حمایت از آثار مکتوب سینمایی، به ویژگی‌های آیین‌های رونمایی این آثار در خانه سینما پرداخت و از خسرو دهقان به خاطر برگزاری این مراسم در خانه سینما و همچنین پذیرفتن دبیری هفتمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی ایران قدردانی کرد.

مراسم رونمایی «نسیه و نقد» سپس با سخنان حسن حسینی (نویسنده، مترجم و منتقد با سابقه سینما) و همچنین شهریار توکلی (مدیر و مسئول انتشارات حرفه هنرمند) به بحث و گفتگو در مورد محتوای کتاب اختصاص یافت، پس از آن خسرو دهقان طی سخنانی از خانه سینما و همه میهمانان و هنرمندان برای حضور در این آیین تشکر کرد.

پخش فیلم «نسیه و نقد» که مستند پرتره از خسرو دهقان است و توسط پیام مستوفی و مرجان گلستانی ساخته شده پایان بخش این مراسم بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =