طارمی بی‌جانشین نیست/ اخراج کامیابی‌نیا بهترین درس برای امروز پرسپولیس

فینال غرب آسیا. پیکار تمام‌عیاری که پرسپولیس برای برنده شدن در آن عزمی دارد جزم!

روزنامه خبرورزشی نوشت: برای پرسپولیس همه کارهای بزرگی که تا به حال انجام‌شان داده یک طرف، غلبه بر الهلال عربستان هم یک طرف! برانکو و مردانش این بار اراده‌ای دارند محکم‌تر!

۱- برانکو و مردانش، با خواست‌اندیشی خاصی در پی تمام کردن کارهای خویشند! اینان می‌دانند توان تمام کردن کار ناتمام خود را دارند و از عهده تمام کردن کار الهلال که بهترین تیم عربی و آسیایی‌اش می‌خوانند برمی‌آیند! برای پرسپولیس مسابقه با الاهلی عربستان ملاکی است برای باور توانایی‌اش در نیل به خواسته‌های دشوار و دور از دسترس! مثلاً بردن الهلال!

پرسپولیس امشب ۳ تن را ندارد تا اراده‌ای داشته باشد بزرگتر و مسابقه‌ای برگزار کند همه‌جانبه‌تر! جای خالی مهدی طارمی را، روح تیمی، روان تیمی و قدرت تیمی پرسپولیس پر خواهد کرد! جای خالی کمال کامیابی‌نیا و انصاری را هم!

پرسپولیس امشب تیمی دارد که دوبرابر بیشتر می‌دود! پرسپولیس امشب چنان بازی می‌کند که جای خالی طارمی و کمال و انصاری احساس نشود! پرسپولیس از تجربه‌ آخرین بازی‌اش، که مقابل الاهلی بود، بهترین استفاده را می‌برد!

پرسپولیس باید امشب منطقی‌ترین فوتبال خود را به نمایش بگذارد! پرسپولیس باید تاکتیکی‌ترین و کامل‌ترین مسابقه خود را انجام بدهد! حداکثر پرهیز از هر نوع بازی احساسی! حداکثر دوری از هر نوع بازی دل‌بخواه!

پرسپولیس باید پخته‌ترین عملیات تیمی خود را طراحی کند! پرسپولیس باید با حداکثر تمرکز و حد اعلای حواس‌جمع وارد میدان شود تا بتواند از تمام فرصت‌های ولو کوچک و از همه موقعیت‌های ولو اندک، با فرصت‌طلبی حداکثری استفاده کند!

۲- پرسپولیس از تجربه اخراج کامیابی‌نیا بهترین درس را گرفت و توانست شاهد اصل یکی برای همه، همه برای یکی باشد! تیم برانکو، راه گردآوری همه نیروهایش را به خوبی یاد گرفت! پرسپولیس در عمل دید که چرا تیم «بزرگتر» از هر فرد و قوی‌تر از همه افراد است!

امشب باید همین تجربه را تکرار کرد! امشب باید تیم‌ترین تیم پرسپولیس را به جان الهلال انداخت!

در غیاب کامیابی‌نیا باید یازده کمال در همه لحظه‌های بازی داشت! در غیاب طارمی باید یازده مهدی، گوش به فرمان و تاکتیک‌پذیر زیر نگین خود داشت! مردی که حالا قدر خودش را بهتر می‌شناسد! مردی که حالا بیشتر از همیشه به او، حضورش و مهارتش و چالاکی‌اش نیاز داریم! مردی که برای جبران نبودنش، از وحید امیری توقع‌های بسیار باید داشت! گلزنی که جای خالی‌اش را محسن مسلمان با تکنیک ویژه‌اش و فرشید احمدزاده با دوندگی و حضور تأثیرگذارش باید پر کنند!

۳- از یک بابت خیال‌مان راحت است! برانکو با بهترین کنش‌گری و با بهترین واکنش‌ها آنجاست! برانکو درست‌ترین و مفیدترین تصمیم را می‌گیرد! علیپور با منشا یا علیپور در هر قالب دیگری! خیال‌مان از بابت برانکو راحت است! کمی ترس داریم از جانب داوری! کمی ترس هم داریم از جانب ایستادگی و استحکام دیوار دفاعی! اگر مدافعان پرسپولیس در قالب خود ظاهر شوند، الهلال هم برابر پرسپولیس زانو می‌زند!

روی شوت‌های محسن مسلمان، روی فرارهای علی‌پور، در پی جنگ‌های تن به تن منشا و به لطف حرکات احمدزاده و بشار رسن، پرسپولیس، الهلال را به زانو درمی‌آورد!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =