رونمایی دو کتاب حوزه وقف در هفته وقف/ فعالیت های اوقاف در اربعین حسینی

ایسنا نوشت:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از رونمایی دو کتاب در حوزه وقف و امامزادگان در هفته وقف خبر داد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در 20 امامزاده شاخص، برپایی 30 ایستگاه «همه واقف باشیم» برای نشر فرهنگ وقف و مشاوره به مردم در مورد وقف‌های جدید در این هفته انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام"محمد قاسمی‌زاده" امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف کرمان به‌مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین عظمتی است که منشأ آن در قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و طی طریقیست که حضرت و کاروان ایشان حتی بعد از شهادت داشتند.

وی افزود: ثواب و فضیلت زیارت اربعین مشخص است و نه‌تنها از باب ثواب معنوی بلکه برکات دنیوی نیز دارد، لذا خیران و متمکنان و حتی افرادی که بضاعت مالی چندانی ندارند در راه امام حسین (علیه السلام) و پیاده‌روی عظیم مشارکت دارند‌.

قاسمی زاده در ادامه تصریح کرد: اوقاف کرمان امسال پررنگ‌تر از سال گذشته در خدمات دهی به زائران اربعین حسینی وارد شده و در دو مرز میرجاوه و چزابه خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: نخستین اقدام اوقاف در زمینه اربعین از محل درآمد موقوفات متصرفه است که خودمان اداره می‌کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه ارسال شده و در پنج پایگاه ساماندهی از بم تا سیرجان غذای گرم را در برنامه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در مرز چزابه نیز ۳۷۰ میلیون تومان برای امکانات و خریداری تجهیزات واریز شده که البته کار در مرز چزابه به صورت مشترک با استان‌های اصفهان، یزد و کرمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ میلیون تومان نیز برای خرید امکانات فرهنگی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانانی که در کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حضور دارند، اختصاص داده شد.

قاسمی زاده در ادامه با اشاره به دهه وقف از 25 آبان ماه تا 4 آذر ماه، این ایام را فرصتی برای آشنایی مردم با سنت حسنه وقف دانست و اظهار کرد: زمانی که از سنت حسنه وقف سخن می‌گوییم، یعنی پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) و ائمه اطهار (علیهم السلام)، آن را تجویز، تایید و انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: ایجاد و توسعه وقف کمک به دولت، نظام و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی است و گره‌گشایی منظم و مستمر از مشکلات مردم را دارد و راه را بر افرادی که می‌خواهند از عنوان خیرات و کمک سوءاستفاده کنند، می‌بندد.

قاسمی زاده وقف را از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هدف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و در حال حاضر 2 هزار نفر در موقوفات، امامزاده‌ها و موسسات وابسته به وقف امرار معاش می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به ایام پایانی ماه صفر و دهه وقف، برنامه‌های در نظر گرفته شده متناسب با این ایام هستند و در درجه اول رفتارهای فرهنگی، مذهبی و قرآنی مدنظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان از رونمایی دو کتاب حوزه وقف و امامزادگان استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در 20 امامزاده شاخص، برپایی 30 ایستگاه «همه واقف باشیم» برای نشر فرهنگ وقف و مشاوره به مردم در مورد وقف‌های جدید انجام می‌گیرد.

قاسمی‌زاده وقف بر ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، وقف بر علم و فناوری، وقف بر حوزه‌های علمیه و وقف بر امنیت را از موارد جدید وقف برشمرد و گفت: در دهه وقف امسال 5 هزار جلد قرآن در اماکن مذهبی، مساجد، امامزاده‌ها و هیأت‌های مذهبی توزیع می‌شود.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در هفته وقف خبر داد و عنوان کرد: مرمت خانه حاج‌آقا علی رفسنجان کار بزرگی است که انجام شده و برای تجهیز و تبدیل آن به هتل 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تالار بزرگ احسان کرمان نیز کارهای داخلی آن به اتمام رسیده و امیدواریم در هفته وقف به افتتاح برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =