ایسنا نوشت:معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه سیاست‌ها و وعده‌های دولت در حوزه سیاسی در دفتر سیاسی وزارت کشور اجرایی می‌شود گفت: این بخش از وزارت کشور منادی تحقق برنامه‌های دولت، رییس‌جمهور و وزیر کشور است.

اسماعیل جبارزاده امروز در مراسم تکریم و معارفه محمدامین رضازاده و بهرام سرمست مدیران کل پیشین و جدید دفتر امور سیاسی وزارت کشور، ضمن اشاره به بخشی از آیه 140 سوره آل عمران؛ تلک الایام نداولها بین الناس گفت: مسئولیت‌ها در واقع امتحان مسئولان است و خوشا به حال کسی که از دوران خدمتش، خدمات و یاد و خاطره خوبی باقی بماند.

اهم صحبت های او از این قرار است: 

* مهم‌‌ترین وظیفه دفتر سیاسی وزارت کشور، مطالعه رویدادهای سیاسی کشور و تطبیق آن با برنامه‌های دولت و وزارت کشور است. علاوه بر این باید در دفتر سیاسی آینده‌نگری درباره مسایل سیاسی کشور نیز وجود داشته باشد.

*بررسی و تحلیل مسائل خارجی مرتبط با مسائل داخلی کشور هم مدنظر قرار گیرد. در موضوع اقلیم کردستان تحلیل‌های مفید و به موقعی ارائه شد که باید در مسائل دیگر هم مشابه این تحلیل‌ها ارائه شود.

* از یکایک کارشناسان دفتر سیاسی می خواهم که درباره مسایل و رویدادهای سیاسی کشور مطالعه و تحلیل داشته باشند. در زمینه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، کارگری و دانشجویی، تهیه شناسنامه سیاسی هر استان، تعیین خط‌‌‌ مشی لازم برای هدایت جریان‌های سیاسی در استان‌ها، فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب، ارزیابی از عملکرد مدیران سیاسی کشور فعالیت‌های خوبی در دفتر سیاسی وزارت کشور انجام شده است که باید روند این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

*{ با بیان اینکه حضور صدها حزب در یک کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد}اکنون مجوز فعالیت بیش از 240 حزب صادر شده است اما سوال اینجاست که کدام یک از این تعداد حزب توانسته است که نقش واقعی خود را ایفا کند؟ ما در وزارت کشور باید دنبال نهادینه سازی احزاب باشیم. دفتر سیاسی می‌تواند به دنبال راهکارهایی برای کاهش احزاب کشور مثل همگرایی یا ادغام آنها باشد تا در کشور چند حزب بزرگ داشته باشیم.

به دنبال تحقق سیاست‌های دولت در حوزه سیاستگذاری داخلی هستم

بهرام سرمست در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل سیاسی جدید وزارت کشور اظهار داشت: من به دنبال تحقق سیاست‌های دولت در حوزه سیاستگذاری داخلی هستم و این وظیفه را با نگرش سیستمی دنبال می کنم.

وی افزود: حوزه سیاسی حوزه جمع اضداد بوده و امر همگونی در این حوزه وجود ندارد. در تعریف از سیاست گفته شده که هنر آشتی دادن منافع متضاد یا رسیدن به اهداف جنگ، بدون جنگیدن است. استفاده حداکثری از ظرفیت قانون و تعامل با بخش های مختلف می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک کند و من هم همین مسیر را برای آشتی دادن منافع متضاد انتخاب می کنم. من در چارچوب قانون اساسی و اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز بیست ساله و برنامه ششم توسعه، وظایف خود را انجام می‌دهم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: البته مشکلاتی به دلیل خلاهای قانونی و ساختاری وجود دارد که با حمایت وزیر کشور، دکتر جبارزاده و تعامل سازنده با سایر حوزه‌های وزارت کشور، تلاش می کنم این مشکلات را رفع کنم.

سرمست خاطرنشان کرد: پتانسیل خوبی در دفتر سیاسی وزارت کشور وجود دارد و من به همفکری همکاران در این بخش نیازمندم. ما باید از توان نیروی انسانی به حد کافی استفاده کنیم و منابع انسانی خود را به نیروهای انسانی توانمند و پویا تبدیل کنیم.

وی در پایان گفت:‌ مسئولیت‌ها را توفیق الهی می دانم و از خدواند برای تحقق وظایف خود و پاسخگویی به اعتماد وزیر کشور استعانت می طلبم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =