نامه نیوز نوشت: ابوالقاسم رئوفیان در عین حال که کار جمنا را تمام شده می‌داند معتقد است که طرح نواصولگرایی قالیباف به خاطر دلخوری او از عملکرد اصولگرایان در انتخابات اخیر است و نمی‌تواند نسخه شفابخشی باشد.

ابولقاسم رئوفیان درباره انتقادات قالیباف به اصولگرایان گفت: قالیباف از یک سو جریان اصولگرایی را با توجه به عملکردی که اصولگرایان تا کنون از خود نشان داده اند، نفی کرده است و از سوی دیگر نو اصولگرایی را راه برون رفت از بن بست اصولگرایان می داند. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در انتقاد به جمنا با قالیباف همراه هستم و حتی می گویم این ها را تمام شده تلقی می کنم اظهار داشت: اظهارات قالیباف را راه نجات و برون رفت از انسداد سیاسی -انتخاباتی نمی دانم.تغییرعنوان کاری ازپیش نمی برد،ایده باید تغییرکند.

رئوفیان با انتقاد نسبت به محسن رضایی گفت: این ایراد را به آقای رضایی نیز وارد می دانم. من شخصا قبل از اینکه جبهه ایستادگی به جمنا بپیوندد به  ایشان گفتم پیوستن به جمنا به معنی افول جبهه و به ضرر شما خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا درمورد میزان تاثیر گذاری قالیباف بر این جریان گفت: بالاخره او نیز طرفداران خود را دارد طیف هایی با محوریت قالیباف حرکت هایی انجام خواهند داد و چه بسا بر حرکت جمنایی‌ها سایه خواهند افکند اگرچه در مجموع توفیقی حاصل نخواهند کرد.

او درپاسخ به این سوال که  قالیباف با ایده نواصولگرایی به اندازه جمنا ناموفق خواهد بود گفت: آینده جمنا خیلی تاریک تر از این حرف ها است.

رئوفیان افزود: ایده نواصولگرایی در هاله ای از ابهام است. مثل همان ایده نواصلاح طلبان که خزاری مطرح کرد و نهایتا به تاسیس حزب ندای ایرانیان رسید. نتیجه ایده قالیباف نیز همین است. به اعتقاد من باید نگاهی فراتراز نواصلاح طلبی و نواصو لگرایی داشت این گرایش ها که نو و کهنه ندارد باید ایده اصلاح شود

او برای خروج اصولگرایان از بن بست پیشنهاد کرد: مثلث لاریجانی، رضایی، قالیباف تشکیل شود و از چهره های جدید و جوان در دایره تصمیم گیری استفاده شود. بهتر است که در اعلام تابلو خود عجله نکنند.

رئوفیان درباره دعوت جمنا از باهنر گفت: آنها باهنر را هم تحمل نخواهند کرد به نظر من اگر بخواهند باز هم از شخصیت هایی که تا کنون بریده و دوخته اند استفاده کنند، هیچ توفیقی نخواهند داشت. باید سراغ افراد و حرف های جدید بیایند.

او در پایان گفت: من فکر می کنم یکی از اشتباهات جامعه روحانیت مبارز این بود که در حاشیه جمنا قرار گرفت. صحبت این بود که آیت الله موحدی کرمانی پدرمعنوی باشد اما کسی توجه نداشت و هر که کارخودش را می کرد.

21216 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 0
    به والله اصولگراها غرق تر خواهید کرد نجاتی برای گروه اصولگرهاحالا حالا ها متصور نباشید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 0
    لاریجانی اصلا شما اصولگرایان رو قبوئل نداره از شما هم بیزاره یادتون رفته با مهر بهش حمله کردید؟ ناطق نوری هم به شما اعتقاد نداره