فیس‌بوک قول داده است تا به کاربران خود بگوید که آیا عضو لشکر اوباشان اینترنتی (ترول) روس هستند یا نه؟

 

به گزارش خبرآنلاین، این شبکه اجتماعی می‌گوید در حال ساخت ابزاری است که نشان می‌دهد آیا لایک‌های کاربران تحت تاثیر اوباشان سازمان یافته روس، که توسط دولت روسیه سازماندهی شده و اطلاعات غلط میان کاربران اینترنت پخش می‌کنند؛ قرار گرفته است؟

لشکر ترول‌های روس با وارد شدن در پست‌های انتخاباتی، سیاسی و ... با لایک کردن مطالب جهت دار، موضوع و گرایش سیاسی مردم آمریکا را در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 تغییر دادند و حالا فیس‌بوک می‌گوید این مهم است که مردم بدانند آیا دنباله روی یک بازیگر خارجی در مسائل سیاسی کشور خود بوده‌اند یا نه؟

موسسه تحقیقاتی IRA معتقد است بیش از 140 میلیون کاربر فیس‌بوک و اینتساگرام تحت تاثیر پست‌های سازمان یافته قرار گرفته‌اند و حالا با ایجاد ابزار مخصوص می‌توانند قبل از لایک کردن متوجه شوند که مطلب مورد نظر اصولا ساخته و پرداخته یک بازیگر خارجی است یا نه؟

اکتبر امسال توئیتر در گزارشی به کنگره از 2752 حساب کاربری پرده برداشت که توسط روس‌ها برای جهت دار کردن انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده بود.

ایجاد ابزار جدید در فیس‌بوک نیز می‌تواند در راه مبارزه با اخبار جعلی مورد استفاده قرار گیرد.

ظاهرا روس‌ها سال‌هاست برای انتخابات‌ سیاسی در غرب و تغییر نتایج آن به نفع خود از ترول‌های اینترنتی(اوباشان اینترنتی) بهره می‌برند و آمریکایی‌ها تازه به این موضوع پی برده‌اند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    11 2
    مرگ بر روسیه اوباش تروریست پرور
  • بی نام BE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    4 0
    بدرد خبر انلاین هم می خورد چون هیچ کنترلی روی سیتم لایک مطالب خود ندارد.