استاندار البرز با اشاره به حضور ۲۵ هیئت سرمایه گذار خارجی در البرز، گفت: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نظرآباد که صبح شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا انجام شد، با بیان اینکه امروز چند طرح صنعتی، دارویی و کارآفرینی با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی هزار و ۸۸۰ نفر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: استان البرز با استقرار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و تعداد زیادی از مراکز مهم علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دانش بنیان رتبه هشتم کشور را از لحاظ دارا بودن واحدهای صنعتی فعال به خود اختصاص داده است.
وی کسب رتبه نخست در تولید و صادرات صنایع غذایی و دارویی را از جمله امتیازات البرز برشمرد و گفت: البرز تنها تولید کننده توربین های نیروگاهی، پل های صنعتی و کشنده های تریلر در کشور است.
وی با اشاره به اینکه استان البرز در پایان سال ۹۵ چهارمین و در تابستان ۹۶ پنجمین استان بیکار کشور بوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا براساس سیاست های ابلاغی دولت محترم و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، البرز در چهار ماه گذشته در پرداخت تسهیلات رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که نقش تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال دارد جهش بسیار چشم گیری داشته است و در رتبه نخست کشور قرار گرفت.
نجفی گفت: در این مدت نزدیک به ۷۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۳۲ واحد صنعتی پرداخت شد که با اعطای این تسهیلات از طریق فعال سازی واحدهای راکد، نیمه فعال و تکمیل طرح های نیمه تمام امکان تثبیت و ایجاد اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر فراهم شد.
استاندار البرز تاکید کرد: از این مبلغ در چهار ماه گذشته ۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد درحالی که تا شهریور سال جاری فقط ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده بود.
وی افزود: به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم به رغم اینکه اشتغال تکلیف شده برای البرز ۳۳ هزار نفر بود این سقف با مسئولیت بنده این رقم به ۴۵ هزار نفر افزایش یافت و باور داریم که می توانیم این مسئولیت سنگین را با حمایت های دولت محترم به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون نیز ایجاد ۳۲ هزار و ۳۶۹ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است درحالی که تا شهریور این رقم ۵۰۰ نفر ثبت شده بود، ادامه داد: راه اندازی واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، برنامه ریزی جهت اصلاح الگوی مصرف، ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی، تقویت منطقه ویژه پیام و پیگیری مصوبه مسافربری شدن فرودگاه پیام، راه اندازی سامانه «دادور» و تشکیل تعاونی های روستایی از اقدامات و برنامه های مهم توسعه ای در حوزه اقتصادی و صنعتی استان است.
نجفی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۲۵ هیأت سرمایه گذاری خارجی در البرز حضور یافت و صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =