در سال 2013 نیمی از کاربران اینترنت در اسپانیا دانلود غیر قانونی انجام داده اند.

 

بر اساس گزارش منتشره از سوی گروه تحقیقاتی La Cialicion بیش از 84 درصد از محتوای دیجیتال روی فضای مجازی در این کشور غیر قانونی است.

این گروه که راهزنی های اینترنتی را مانیتور می کند اعلام کرد 51 درصد از کاربران اسپانیایی در سال 2013 به عنوان کاربران نوظهور دسترسی به فایلها و اسناد غیر قانونی پیدا کرده اند. بر این اساس فیلم با 43 درصد در صدر جدول دانلود های غیر قانونی بوده است.

موسیقی و سپس بازی های ویدئویی در رده های بعدی جای گرفتند. این دانلود ها هزینه ای معادل 525 میلیون یورو را متحمل جامعه اسپانیا کرده و26 هزار فرصت شغلی را نابود کرده است.

کارلوتا ناوارته مدیر موسسه La Coalicion می گوید تلاش های کمیسیون مالکیت های معنوی برای ممانعت از سرقت های دیجیتال نتایج کمی در بر داشته است. البته این کمیسیون حذف محتوای غیر قانونی از 162 سایت را از مارس 2012 بدین سو تا زمان انتشار گزارش انجام داده است و آنچه موسسه تحقیقاتی مذکور منتشر کرده به گفته مقامات دولتی تخمین تقریبی است. طبق قانون جدید در اسپانیا سایتهایی که محتوای دانلود غیر قانونی در آنها جای می گیرد بمدت 10 روز خاموش می شوند و قرار است به زودی قانونی تصویب شود تا مجازات زندان برای کاربران دانلود کننده و توزیع کنندگان غیر قانونی در نظر گرفته شود.

موسسه تحقیقاتی نیلسون در سال 2012 تخمین زده بود که 45 درصد از اسپانیایی ها سایتهایی که در آن لینک دانلود غیر قانونی وجود دارد را باز می کنند.

گفته می شود بیش از 3.2 میلیارد دانلود غیر قانونی در جهان وجود دارد.

منبع: د لوکال

56502 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    7 0
    باز ما تحریمیم
  • ليلي A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    15 2
    چه خبر خنده داري دانلود غيرقانوني توي ايران تبديل به يه قانون تخلف ناپذير شده
  • م A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    14 1
    من اصلا اهل دانلود غیر قانونی نیستم فقط کافیه سریالی در هر نقطه ی جهان مجوز ساخت بگیره تا من کلا دانلودش کنم
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    11 0
    خوبه کاربرا چیز کمی میدزدند بیاید خوزستان ببینید شرکت مخابرات چطور دزدی میکنه فضا و سرعت رو باهم میدزده بهشون هم میگی میگن ما نمیتونیم کاری براتون بکنیم همینی که هست
  • h.b A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    6 0
    اون نیم درصد از99/5درصد ای مک یا ای او اس دارند که مجبورند گیفیت کارت بگیرند.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    5 0
    دمشون كرم دوستان جوري از كبي رايت حمايت ميكنن كسي ندونه فكر ميكنه رىيس يونيورسال يا فاكسن خوب وقتي ايران فيلماي هاليوود را بخش نميمنه ملت نميتونن برن نيويورك مجبورن دانلود كنن تازه با هزار بدبختي free web for world
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    2 2
    آخه نیست تو ایران قانونی انجام میدن