ایسنا نوشت:

مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان و رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با بیان اینکه شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، شبکه شناخته شده‌ای است، گفت: آقایان هم می‌توانند عضو شبکه زنان دانشمند جهان اسلام شوند.

 دکتر طیبه ماهروزاده در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) که در تالار دانش دانشگاه سمنان برگزار شد، به شبکه زنان دانشمند جهان اسلام اشاره کرد و افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمند سازی زنان مسلمان درعلوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشارآثارعلمی و پژوهشی آنان از جمله مهمترین اهداف شکل‌گیری این شبکه است.

رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با اشاره به اینکه طرح ایجاد این شبکه در سال 1384 با هدف گسترش علم و فناوری ارائه شده است، اظهار کرد: این شبکه در سال 2008 در تهران تاسیس و 37 کشور اسلامی با فرستادن نماینده خود برای عضویت در این شبکه اعلام آمادگی کردند.

ماهروزاده با بیان اینکه هیات امنای این شبکه از 9 کشور اسلامی هستند، افزود: بیشتر اعضای هیات امنای این شبکه از کشورهای آفریقایی، آسیایی و عرب زبان هستند.

ماهروزاده اضافه کرد: این شبکه هم اکنون، 800 عضو از کشورهای مختلف شامل هندوستان، کشورهای عربی، آمریکا، اروپا و کانادا دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه دانشگاه سمنان به لحاظ کمی و کیفی چیزی از دانشگاه‌های تهران کم ندارد؛ بلکه در برخی موارد از آنها پیشی گرفته است، اظهارکرد: دانشگاه سمنان دارای فضایی گسترده و زیباست و به لحاظ علمی هم از سطح کیفی بالایی برخوردار است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =