فارس نوشت:

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهوار گفت: هیچ برگه جریمه‌ای در سیستم پلیس حذف نمی‌شود و اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می‌شود.

سرهنگ احمد کرمی اسد در مورد نحوه اعتراض به جریمه‌ها گفت: هیچ برگه جریمه‌ای در سیستم پلیس حذف نمی‌شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را در خصوص خطای مأمور یا کارمند پانچ جریمه‌ها ارائه کند قبض از سیستم پلیس حذف می‌شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: جریمه‌های دوربینی با توجه به اینکه مستند است و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی‌شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور ۱۲۰ بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کنند و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

کرمی اسد با اعلام اینکه در صورتی که خودرویی طبق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه‌هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می‌شود، افزود: راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کرده در غیر اینصورت خودرو توقیف فیزیکی می‌شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور خاطر نشان کرد: تسهیلاتی برای این رانندگان در نظر گرفته شده است و پس از پرداخت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شکایت بدون مراجعه از سوابق خودرو حذف می‌شود؛ البته این موضوع تنها برای خودروهایی است که یک میلیون تومان خلافی دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    11 0
    يه سيستم پرداخت اينترنتي جريمه مي خواين راه بندازين اينقدر دنگ و فنگ داره مگه؟ راستي اين پليس سايبريتون پس كجاست؟ يعني برنامه نويسي بلدند؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    15 1
    جرایم دو برگی را حذف کرده اند و بنام الصاقی در سیستم ثبت می کنند بدون اطلاع صاحب خودرو بعد از دو ماه هم دو برابر جرایم را اخذ می کنند و حق هیچ اعتراضی هم قائل نیستند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    19 0
    دوربین رو گذاشتن سر چهار راه 45 ثانیه مونده چراغ قرمز شه وارد چهار راه میشی که یک دفعه تایمر صفر شده چراغ زرد و پس از مدت کوتاهی قرمز میشود شما همچنان در چهار راهید و دوربین از ماشین شما عکس میگیرد . شما جریمه میشوید بدون حق اعتراض . من از شما میپرسم شما به این حرکت چی میگید ؟
  • پراید 131 A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    26 0
    تورو خدا یکی سئوال منو از این آقا بپرسه. روز 28 اسفند من تو ستارخان پشت چراغ بودم، آمبولانس اومد پشتم، بیمار داشت توش، من واقعا نمیدونستم باید چکار کنم، پلیس از اونور خیابون به من اشاره کرد که بیا جلو آمبولانس رد شده، منم همین کارو کردم، از چهارراه رد نشدم، فقط اومدم جلوتر به آمبولانس راه دادم، دوربین گرفت. امروز جریمه اش برام اس ام اس شد، مبلغ 100000 تومان. خوب من باید چه کار می کردم؟ به امبولانس راه نمیدادم؟ به پلیس اشاره میکردم به من ربطی نداره و میموندم؟ به بیمار می گفتم یه دقیقه نمیر تا چراغ سبز بشه؟ این انصافه من به خاطر راه دادن به آمبولانس و اینکه دوربین این چیزا رو تشخیص نمیده تو این بی پولی 100 تومن جریمه بشم که قابل اعتراض هم نیست؟
    • همون 131 IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      16 0
      خوب به سلامتی الانم اس ام اس دادن که 5 امتیاز ازت کسر شد. آخه من دردم رو به کی بگم؟ توروخدا خبر یه گزارشی از این اشتباهات دوربین ها بگیر. واسه خودش جریمه ثبت میکنه الکی
    • سجاد A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      1 5
      سلام خب شاید این دوربین اتومات بوده عکس گرفته والا دوربین های اصلی که توسط کاربر عکس گرفته میشه این کارو نمیکنن چون میبینن قضیه چیه بهتره بری اون جایی که جریمه شدی به افسرش بگی که با فرمان اون جلو اومدی بعدش جریمه شدی اونم میفرسته اجراییات منطقه بعدش پیگیری کن
  • بی نام و نشان A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    14 0
    این دور بینهای سر چهارراه جریانش چیه ؟ اگه شما وسط تقاطع باشی جلوت هم بسته باشه بعد چراغ قرمز شه دوربین عکس شما رو میگیره . اینجا تکلیف راننده ای که واقعا خلافی هم نکرده چیه؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    10 0
    پس یعنی در صورت اشتباه دوربین ها که زیاد هم هست مخصوصا چراغ قرمز ها باید تاوانش را مردم بدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جالب
  • بی نام EU ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    17 1
    تا تاریخ 25/1/93 تخلفی نداشتم و به گفته خودتون صفر بوده از تاریخ 14 فروردین 93 از ماشین استفاده ای نکردم و داخل پارکینگ بوده 3/2/93 برام پیامک دادن به علت تخلف عبور از چراغ قرمز مبلغ 1000000 ریال برای شما توسط دوربین های مکانیزه منظور گردیده؟؟؟؟؟؟؟خیلی جالبه نمیدونستم که اگر ماشین داخل پارکینگ باشه دوربین های مکانیزه می تونند برای خودشون تخلف ثبت کنند.قبلا عکس می فرستادند اما الان با یه پیامک اطلاع رسانی میشه چطور متوجه بشیم که کجا بوده و صحت داشته؟
  • پراید ۲۱ A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    16 2
    واقعا بی انصافی هم حدی داره.چه ازجان این رانندگان میخواین. خدارویادتان نره