اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو امروز صبح در رامسر با حضور معاون دبیرکل اتاق اکو، سفرایی از کشورهای عضو اکو، استاندار مازندران، رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس میراث فرهنگی استان مازندران در هتل رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این برنامه محمدرضا کرباسی، دبیر کل اتاق اکو ایران و دبیر کنفرانس گردشگری سلامت بر اهمیت برگزاری این کنفرانس تاکید کرد و گفت: امروز گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد مورد توجه جهان قرار گرفته و هفت درصد از کل تجارت جهانی را شامل می شود. او افزود: از آنجایی که گردشگر سلامت، 3 برابر یک گردشگر ساده برای کشور مقصد درآمدزاست، از اصلی ترین اولویت های توسعه گردشگری جهان، توجه به گردشگری سلامت است.

به گفته کرباسی، توجه ایران در مقاطع مختلف به موضوع گردشگری سلامت این فرصت را فراهم کرده که امروز در نزدیکی چهارمین دهه از انقلاب اسلامی در کشور، موضوع گردشگری سلامت به یکی از مهمترین موضوعات روز کشور بدل شود.

دبیر این کنفرانس با بیان این که درامد جهانی از گردشگری سلامت بیش از 60 هزار میلیارد دلار بوده که سهم اکو از این میان تنها 100 میلیارد دلار، اعلام کرد: یقینا سهم کشورهای اکو از درآمد جهانی توریسم سلامت به اندازه ای کم است که امروز کشورهای اکو نیز به فکر توسعه این صنعت افتاده اند.

به گفته او در حال حاضر بیمارانی از کشورهای همسایه و عضو اکو مانند افغانستان، پاکستان و ... برای درمان خود به کشورهای اروپایی می روند که علاوه بر هزینه بالای درمان با مسئله اختلاف فرهنگی مواجه می شوند در حالی که ایران می تواند با همان سطح خدمات پزشکی و در بستر تشابه فرهنگی زمینه ساز درمان ارزان تر بیماران کل کشورهای اکو را فراهم کند.

او با بیان این که کشورهای عضو اکو در طول سال های 2012 و 2013 توسعه گردشگری سلامت را با چند نشست در منطقه دنبال کرده اند افزود: اولین نشست در مشهد برگزار و نتایج ارزشمندی داشت که از نتایج آن برگزاری اولین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو در رامسر است.

 

مازندران، مهمترین هدف گردشگری سلامت

استاندار مازندران نیز در افتتاحیه کنفرانس گردشگری سلامت اکو با بیان این که ایران سرزمینی ترکیبی از جاذبه های گردشگری مختلف در سایه معنویت عرفان شرقی و الهی است گفت: استان مازندران مهمترین هدف گردشگری منطقه به حساب می آید خصوصا در حوزه گردشگری سلامت که اقلیم نقش تعیین کننده ای دارد.

ربیع فلاح با برشمردن ویژگی های طبیعی و زیرساخت های گردشگری مازندران افزود: اکوسیستم خزری که فاصله میان دریای خزر و جنگل های گسترده استان را در بر می گیرد باعث شده که مردم ایران مازندران را به عنوان بهشت خدا یاد کنند و این فرصت مناسبی است برای قدردانی مردم این استان در قالب گسترش خدمات گردشگری و خصوصا گردشگری سلامت.

ربیع فلاح یادآور شد: گردشگری سلامت با ارکان تبیین شده در استان مازندران قابل دستیابی است چرا که این استان به خاطر مواهب خدادادی از یک سو و زیرساخت های گردشگری از سوی دیگر می تواند خدمات خود را بخش عمده ای از مراجعان گردشگری سلامت اعطا کند.

این درحالی است که به گفته استاندار، در مازندران در کنار جاذبه های طبیعی، بهترین فضای پزشکی، در قالب 43 مرکز تخصصی و با تعرفه های حداقلی به مراحعان ارائه می شود.

وی در معرفی ظرفیت های پزشکی استان گفت: بخش هایی چون جراحی قلب باز، طب سنتی و مکمل، مراکز تحقیقات بهداشتی، مراکز پیشگری از تالاسمی، پیوند کلیه، مرکز جراحی پیوند قرنیه چشم و پزشکی سنتی ایرانی از جمله این بخش ها هستند.

به گفته فلاح در دنیا توریسم به عنوان دومین منبع درآمد مورد توجه تمام کشورها قرار گرفته و استان مازندران با توجه به تمام امکانات و شرایط طبیعی این امکان را دارد که میزبان گردشگران عضو اکو باشد: استان مازندران قصد دارد با دعوت از گردشگران سلامت اکو زمینه ساز توسعه تعاملات منطقه ای ایران و توجه به گفت و گوی تمدن ها باشد چرا که پیشینه ما و کشورهای اکو در پیشینه فرهنگی و تمدن تاریخ ساز مشترکی به سر می برند.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =