تسنیم نوشت:

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر تغییر الگوی مصرف آب به ویژه در حوزه آب شرب، تصریح کرد: باید بحث بازیافت آب شهری مد نظر قرار گیرد تا از این طریق بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری عصر امروز در جلسه شورای آب استان که با حضور وزیر نیرو و معاون پارلمانی رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم (ص) کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه بحران آب منطقه‌ای و جهانی است، اما در ایران شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر همه کشور به جز دو استان در بحران کم‌آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تاکید فراوانی بر مسائل حوزه آب کشور دارد، افزود: در حال حاضر ریاست شورای آب بر عهده رئیس جمهور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تقدیر از عنایت مقام معظم رهبری درباره اختصاص ۸ میلیارد دلار به منظور مهار آب‌های مرزی و افزایش بهره‌وری راندمان آب، بیان کرد: این اعتبار در حال حاضر در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته تا در طرح‌های مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه بحران آب بسیاری از استان‌های کشور حتی استان خوزستان را درگیر کرده است، گفت: در حال حاضر بحث انتقال آب از بهشت‌آباد با دشواری‌ها و مخالفت‌هایی همراه شده است.

وی با تاکید بر تغییر الگوی مصرف آب به ویژه در حوزه آب شرب، تصریح کرد: باید بحث بازیافت آب شهری مد نظر قرار گیرد تا از این طریق بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید آب شرب از سایر مصارف تفکیک شود، افزود: باید استانداردهای لازم برای توسعه با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه در غیر این شرایط بحران زیست محیطی نیز دامنگیر کشور و یا استان می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان استان کرمان بحث توسعه سبز را در کنار توسعه صنایع مدنظر قرار دهند.

وی با تقدیر از استاندار کرمان که فعالیت‌های خود را از ابتدا بر مسئله بحران و چالش‌های آب معطوف کرده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان کرمان که به احتمال زیاد در مهرماه امسال انجام می‌شود، چندین طرح مطالعه شده در حوزه آب استان تدوین شود تا در این سفر استانی مورد تصویب قرار گیرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =