سرپرست هیات روسی وین را ترک کرد/ قیمت دلار را روس ها تعیین می کنند؟

پیش بینی مسیر آینده قیمت طلا و دلار قدری دشوار شده است ولی بخش مهمی از تحلیل ها بازهم به سمت کاهش قیمت ها تغییر مسیر داده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، سرپرست هيات روسي حاضر در مذاکرات هسته اي وين را به مقصد مسکو براي مشورت هاي بيشتر ترک کرده است. انتشار همين خبر موجب شده تا دوره تازه اي از گمانه زني ها در بازارهاي مالي ايران و جهان در مورد روند مذاکرات ايجاد شود. نتيجه مذاکرات هسته اي ايران برروند حرکتي قيمت طلا در بازار ايران و حتي بازار جهاني بسيار موثر است.

فعالان بازار نقل مي کنند در صورتي که مذاکرات هسته اي به سمت مطلوبي حرکت کند، افق هاي تازه اي پيش روي اقتصاد ايران و همچنين کشورهاي اروپايي قرار مي گيرد. برهمين اساس و همزمان با کاسته شدن از شدت التهاب ها وضعيت بازارهاي مالي و بخصوص بورس هاي جهاني نيز بهبود مي يابد. در صورتي که بورس هاي جهاني طي روزهاي باقي مانده تا سوم آذر ماه و همزمان با نتيجه مذاکرات مسير صعودي را پيش گيرند، قيمت طلا نيز در بازارهاي جهاني کاهش مي يابد

اما خروج ناگهاني سرپرست هيات روسي از مذاکرات هسته اي موجب شده تا حداقل گمانه زني در مورد نتيجه مذاکرات از سوي تحليل گران بين المللي متوقف شود. در صورتي که اين خروج به معناي پيچيدگي بيشتر مذاکرات تعبير شود، فردا قيمت ها در بازار تهران و حتي بازارهاي جهاني روند صعودي به خود مي گيرند.

در صورتی که رفتارهای هیات روسی حاضر در مذاکرات هسته ای منجر به تغییر مسیر گفت و گوها شود، بهای دلار در بازار ایران نیز به صورت ناگهانی تغییر جهت می دهد. پیش از این هیات روسی اعلام کرده بود که مذاکرات هسته ای ایران به نقطه مطلوبی رسیده است. پس از این اظهار نظر دیپلمات روسی که یک ماه قبل صورت گرفته بود، قیمت دلار در بازار تهران بیش از 15 تومان کاهش یافت. در حال حاضر نیز انتشار خبر خروج هیات روسی از مذاکرات برای مشورت های بیشتر با مسکو، تحلیلگران بازار را به واکنش واداشته است.

برخی فعالان بخش خصوصی در تویت هایشان در فضای مجازی به این موضوع اشاره می کنند که روس ها در نتیجه بخش بودن مذاکرات موثر هستند.

در حال حاضر روسیه خود با بحران کاهش ارزش روبل مواجه است. ارزش روبل طی دو هفته گذشته 24 درصد کاهش یافته است. برهمین اساس نتیجه مذاکرات هسته ای ایران برای روس ها نیز بسیار مهم است.

در همین حال امروز قیمت طلا به میزان 5 دلار کاهش یافته است. این کاهش به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی امریکا و افزایش امیدها به نتیجه مذاکرات ایران رخ داده است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    101 6
    مثل این که روس ها می خواند. در مذاکرات موش بدوانند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    25 3
    خدایا این روسیه چی از جون این آب و خاک میخاد
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 0
    خوب این مشخصه اگر نتیجه مذاکرات مثبت باشه و به توافق برسند بعدش حنای روسها کم رنگتر از سابق میشود هرچند روسها توی این یکی دو ماه گذشته حسابی از ایران امتیاز و قرارداد گرفتند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    21 2
    واقعیت اینه نه دلواپسان ایرانی نه آمریکایی مشکل اصلی نیستن. مشکل اصلی روسها هستن که در صورت توافق از یه منبع درآمد سرشار و پایان ناپذیر سهمشون کم میشه
  • آرمین DE ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    7 30
    اگر قیمت ارز را آزاد بگذارند مطمئنا بسیار بالاتر خواهد رفت
  • بی نام EU ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    37 1
    حالا بايد ناز همه رو بكشيم، چرا نميشه بي دردسر زندگي كنيم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    11 1
    کسانی که موجب شدند تا پرونده ما به شورای امنیت برود باید محاکمه شوند.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      4 0
      اونا همه رو محاکمه میکنن کی جرات داره بخواد محاکمشون کنه؟