ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون با وزیر بهداشت و معاونین وی، از ارائه گزارشی در مورد نحوه هزینه‌کرد اعتبارات بخش بهداشت در بودجه سال 93 خبر داد.

غلامرضا کاتب اظهار کرد: وزیر بهداشت و معاونین وی با حضور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، بند ط تبصره 22 بودجه 93 در مورد هزینه‌کرد هدفمندی را مورد بررسی قرار دادند و گفتند که از 48 هزار میلیارد ریالی که برای بخش سلامت در بودجه 93 پیش‌بینی شده بود 28 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته وی، بر اساس گزارش وزارت بهداشت 7.5 میلیون نفر در بیمارستان‌های دولتی بستری شده‌اند که سهم پرداخت روستاییان در بیمارستان‌های دولتی از 37 به 4.5 در سال 93 کاهش یافته و دسترسی مردم به دارو از 329 قلم به 770 قلم افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این گزارش عنوان شد که از مجموع اعتبار 2134 میلیارد تومان از محل یک درصد ارزش افزوده که قرار بوده به بخش سلامت اختصاص یابد 1801 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کاتب همچنین گفت: از بودجه تخصیص یافته برای بخش سلامت 1478 میلیارد تومان به بخش بیمه سلامت ایرانیان برای روستاییان، 222 میلیارد تومان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و 586 میلیارد تومان برای بخش عمرانی تخصیص یافته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =