کتاب «تخم مرغ چهارگوش» نوشته هکتور هیومونرو به روایتی طنز آمیز از دوران پادشاهی ادوارد هفتم می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی کتاب «تخم مرغ چهارگوش» نوشته هکتورهیومونرو را با ترجمه مزدک بلوری منتشر کرده است.

هیو مونرو، نویسنده و روزنامه‌نگار اسکاتلندی یکی از داستان‌نویسان شاخصی است که آثارش بازتاب‌دهنده اوضاع اجتماعی و فرهنگی زمان پادشاهی ادوارد هفتم است.

او دوره خود را با لحنی طنزآمیز روایت می‌کند و البته برخی از داستان‌هایش فضایی ترسناک دارند. حماقت‌ها و نامهربانی‌های آدم‌های دوره‌اش را در داستان‌هایش می‌نویسد و هنوز هم خواندنی‌اند. هیو مونرو هم یکی از روزنامه‌نگارانی است که به داستان‌نویس موفقی تبدیل می‌شود و امروزه او را بیشتر به‌عنوان یک داستان‌نویس می‌شناسند.

پدر مونرو افسر پلیس در میانمار بود، اما خودش در دو سالگی به انگلستان فرستاده شد تا با عمه‌هایش زندگی کند. در داستان‌هایش انتقام وحشتناکی از عمه‌های ظالمش می‌گیرد. بزرگ‌تر که شد به پلیس میانمار پیوست که از آنجا اخراج شد و به روزنامه‌نگاری رو آورد. با این حال نظامی‌گری از او دست برنداشت. از این نویسنده که سرانجام در جنگ جهانی دوم کشته شد، به تازگی مجموعه‌ای از آثار شاخص او انتخاب و ترجمه شده است.

هیو مونرو جدای از اینکه در میان علاقه‌مندان به ادبیات داستانی نامی کم و بیش شناخته شده است، به واسطه فیلمنامه «پنجره باز» که علی مصفا براساس یکی از داستان‌های آن به نگارش درآورد، در میان اهالی سینما هم شناخته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «آقای پنریکارد تازگی‌ها به جسی تمایل نشان داده است. اولش بسیار جزئی بود. اما حالا در آن تردید نمی‌توان کرد. منِ احمق زودتر متوجه نشدم. دیروز، در گاردن‌پارتی منزل کشیش، از جسی پرسید گل مورد علاقه‌اش چیست و جسی بهش گفت گل میخک و امروز یک دسته‌ بزرگ گل میخک برای‌مان رسیده است، میخک صدپر و مالمزون و میخک‌های سرخ تیره‌ قشنگ، گل‌های نمایشگاهی متعارف. همراه با جعبه‌ای شکلات که لابد از لندن خریده است و از او دعوت کرده است که فردا با او به زمین گلف برود.»

مزدک بلوری متولد ۱۳۵۵ در کرمانشاه، استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر ترجمه است. او از دانشگاه علامه طباطبایی تهران مدرک دکترای ترجمه دارد. از او کتاب هایی در حوز‌ه مطالعات ترجمه و ادبیات داستانی منتشر شده است.

«تخم‌مرغ چهارگوش» در 174 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان از سوی نشر نی روانه بازار کتاب شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =