صدای اقتصاد نوشت: در سال گذشته میزان خرده‌فروشی با استفاده از تلفن همراه 34 درصد افزایش یافته است.

تلفن‌های هوشمند در دورانی که در میان شهروندان رواج یافته‌اند، بیشتر به شرکتهای فعال در خریدهای آنلاین و تجارت الکترونیک خدمت کرده‌اند. اما حالا به تدریج، شرکتهایی که به طور سنتی فروش را انجام می‌دهند نیز تلاش می‌کنند که از ابزار تلفن‌های هوشمند برای کسب و کار خود استفاده کنند.

برخی از شرکتهای آمریکایی تلاش کرده‌اند که در مجتمع‌های بزرگ تجاری اپلیکیشن‌هایی را برای مشتریان خود ارایه کنند که مشتریان با نصب آنها،‌ بتوانند به سمت فروشگاهی که کالای مورد نیاز آنها را می‌فروشد،‌ راهنمایی شوند. شرکت ماکیز در مجتمع جی سی پنی، از جمله این فروشگاه‌هاست و انتظار می‌رود که روش این فروشگاه به تدریج از میان دیگر شرکتها نیز رواج یابد.

مشتریانی که نرم‌افزار کاربردی تلفن هوشمند مربوط به ماکیز را نصب کرده‌اند، می‌توانند در تلفن همراه خود قیمت کالاهای مشابهی را هم که در وبسایتهای آنلاین مثل آمازون به فروش می‌روند، با کالاهای فروشگاه مقایسه کنند و بعد برای خرید تصمیم بگیرند.

همچنین خریداران فروشگاه‌های سنتی، با این اپلیکیشنهای جدید امکان خواهند داشت که به راحتی کالاهایی را برای تحویل در منازل سفارش دهند.

در فصل تعطیلات،‌ تلاش خرده‌فروشها برای فروش با ابزارهای تلفن همراه، دو چالش مهم را ایجاد می‌کند؛ مستقل‌تر کردن مشتریانی که همچنان به خرید در داخل فروشگاه‌ها وابسته هستند و همچنین اطمینان دادن به مشتریانی درباره این که قیمت فروشگاه‌ها مشابه قیمت‌هایی است که در وبسایتهای فروش به آنها ارایه می‌شود.

بر اساس تخمین‌های شرکت آی‌بی‌ام، در سال گذشته میزان خرده‌فروشی با استفاده از  تلفن همراه 34 درصد افزایش یافته است. این شرکت تخمین زده است که ترافیک آنلاین بیش از 40 درصد و فروش آنلاین بیش از 20 درصد در تعطیلات آتی در تلفن‌های هوشمند افزایش یابد.

در نظرسنجی‌ای که رویترز در ماه گذشته در میان بیش از 3 هزار نفر انجام داد،‌ حدود نیمی از افراد اعلام کرده بودند که در فصل تعطیلات که قیمتهای داخل مغازه‌ها دارای تخفیف‌های فراوان است، از تلفن‌های همراه خود برای خرید استفاده کرده‌اند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =