۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰

با تلاش برخی از دوستان و اعضای هیات رییسه اتاق تهران برای اولین بار اعضای هیات رییسه اتاق های تهران و ایران برای یک دیدار خصوصی به خدمت مقام معظم رهبری رفتند و مورد استقبال بیت ایشان نیز قرار گرفتند.

 پوشش خبری بسیار مناسبی هم از سوی صدا و سیما و رسانه های مکتوب به این دیدار اختصاص یافت.

در این جلسه ابتدا آقای نهاوندیان در رابطه با ابلاغ اصل 44 و حمایت از بخش خصوصی مطالبی را بیان کردند و گفتند پیامی که ما از این ابلاغ داشتیم این بوده که بخش خصوصی وارد فعالیت های عمده اقتصادی شود و برای اجرای این کار نیز اتاق بازرگانی باید وارد شود و امور بخش خصوصی را به دست بگیرد.

 هم چنین آقای نهاوندیان از اقدامات اتاق در برنامه پنجم سخنانی را بیان کردند و خدمت ایشان اظهار داشتند که شعار اتاق های بازرگانی تهران و ایران تعامل با دولت است نه تقابل با آن. هم چنین بحث تحریم ها و فشارهای بین المللی را بیان کردند و کاهش بروکراسی اداری را در سال جهاد اقتصادی خواستار شدند. آقای نهاوندیان به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران هم چنین بر لزوم فرهنگ سازی صداسیما، رویکرد تولید محور در سیاست های اقتصادی و ثبات در سیاست های ارزی تاکیدکردند و در نهایت از رهبر معظم انقلاب درخواست کردند که بخش خصوصی هم چنان بتواند از نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری بهره مند شود و امکان تکرار جلسات باشد. هم چنین در مقاطعی هم اتاق های بازرگانی بتوانند گزارش های اقتصادی خود را به ایشان برسانند.

آقای میرمحمدصادقی نیز طی سخنانی اعلام کردند که اعضای اتاق بازرگانی مانند سربازان نظام هستند . آقای میرمحمدصادقی هم چنین اذعان کردند که تحریم خارجی مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده که باید رفع شود.

بعد از آن هم آقای آل اسحاق در مورد پتانسیل عظیم اقتصادی موجود در کشور صحبت کردند. رییس اتاق تهران هم چنین در موردبینش اقتصادی حاکم و چالش های موجود در آن سخنانی را مطرح کردند. ایشان هم چنین به عنوان رییس اتاق بازرگانی تهران در مورد لزوم برقراری انضباط اقتصادی و اشکالات فعلی آن سخنانی را بیان کردند و خواستار حاکم شدن انضباط اقتصادی شدند.  

آقای آل اسحاق گفتند فضای عمومی اقتصاد تحت تاثیر فضای سیاسی و سیاست زده است. اکنون اما قرار است مطابق قانون اصل 44 با ورود اقتصاد از حاشیه به متن بخش خصوصی هم که قرار است اقتصاد را به دست بگیرد باید به متن بیاید. هم چنین آقای آل اسحاق اشاره کردند که فاز اول هدفمندی یارانه ها بسیار خوب اجرا شد اما مرحله دوم آن که مربوط به بخش تولید است به مشکل برخورده و باید تدبیر شود. گرانی و تورم هم از مشکلاتی بود که آقای آل اسحاق در دیدار با مقام معظم رهبری از آن به عنوان یکی از مشکلات نام بردند.

رهبر انقلاب نیز بیان کردند که من این مشکلات را قبول دارم و شما هم پیگیری کنید و راهکار دهید تا این مشکلات حل شود. ایشان هم چنین فرمودند اتاق بازرگانی تهران و ایران گزارش های اقتصادی در موضوعات مهم را تهیه کند و به ایشان برساند. امیدآفرینی و پرهیز از سیاه نمایی از دیگر نکاتی بود که ایشان به آن اشاره داشتند. هم چنین رهبر معظم انقلاب از بخش خصوصی خواستند تا جرات و جسارت ورود به میدان های بزرگ را پیدا کند و شناسایی فعالان اقتصادی شجاع و جسور را از وظایف اتاق برشمردند.

مقام معظم رهبری با اشاره به تحریم های اقتصادی گفتند دشمن چون نتوانست در میدان های دیگری مثل جنگ و سیاست کاری از پیش ببرد وارد جبهه اقتصادی شده است که من مطمئنم ما می توانیم بر آن فائق آییم.

رهبر انقلاب هم چنین بر لزوم بازتعریف نقش اتاق های بازرگانی و پررنگ شدن آن ها تاکید کردند. ایشان ابلاغ اصل 44 را ریل گذاری مسیر اقتصاد دانستند و گفتند در دیدارهایشان با بخش دولتی نیز سفارشات لازم را دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =