میزان آسیب‌رسانی ماهواره بر افکار مردم بسیار بیشتر از تاثیرات موشک است.

میزان آسیب‌پذیری مردم براساس سن، جنس، موقعیت اجتماعی تغییر می‌کند و هر چقدر افکار مردم را دراین زمینه تقویت کنیم، میزان آسیب‌پذیری کاهش می‌یابد.

مشکل اصلی فرهنگ ماهواره در کشور ایران پر رنگ جلوه ‌دادن بخش‌های خبری است. مسوولان سیاسی و فرهنگی کشور، ماهواره را فقط محدود به بخش‌های خبری و سیاسی می‌بینند؛ در صورتی که این بخش قشر محدودی از مخاطب را پوشش می‌دهد. در حال حاضر سریال‌های خارجی با زیرنویس فارسی، بخش عمده‌ای ازمخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای را جذب می‌کند که این امر باعث آسیب‌رسانی بسیار به مردم می‌شود. در این سریال‌ها فرهنگ آرام‌آرام به مخاطب تزریق می‌شودتا میزان تاثیرآن عمیق‌تر و غیرقابل بازگشت باشد که این امر در حوزه‌ی خانواده بسیار آسیب‌پذیر‌تر است.

هدف کشورهای غربی تاثیر‌گذاری بر افکار مردم است تا در ادامه آن تغیرات سیاسی در جامعه به‌وجود آورند. غرب به‌دنبال آن است که زندگی غربی را بهترین نوع زندگی جلوه دهد و شیوه حسن تقی‌زاده (فعال سیاسی عصر مشروطه) را که می‌گفت از نوک پا تا فرق سر را باید غربی شود را در میان مردم پیاده کند. هدف قرار‌دادن بنیاد‌های فکری مخاطب توسط رسانه‌های غربی، یک ‌شکل بین‌المللی است و برای جلوگیری از نفوذ افکار غربی بر فرهنگ مخاطبان باید یک حصار فرهنگی به دور افراد کشید.

هدف سریال‌های تلویزیونی ایران احیای فرهنگ‌های اصیل کشور است. دراین زمینه مسوولان کشور هزینه‌های بسیاری را تقبل کرده‌اند و توانستند سینمای ایران را جزو 16 کشور برتر جهان کنند. ایجاد ایده جدید در ساخت سریال‌ها و تقویت نهادهای فرهنگی جامعه، تقبل هزینه برای ساخت یک سریال، بازگشت فرهنگ‌های اصیل جامعه در میان مردم و تقویت ریشه‌های آنها واستفاده از نخبگان فرهنگی جامعه از جمله مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در جامعه است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساسان IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    1 0
    ماهواره را قانون مند کنید و رسیور های مخصوص که فقط کانالهای کنترل شده را باز می کند قانونی کرده و در اختیار مردم قرار بدهید . باقی رسیور ها غیر قانونی اعلام کنید . به هر حال عاقبت ماهواره اگر کنترل نشود بدتر از ودئو می شود.