خانه ملت نوشت: عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید برپاسخگویی مدیران شهری نسبت به وقوع ریزش پلاسکو، گفت: شهرداری به جای توسعه های نابه جا از وقوع حوادثی نظیر ریزش پلاسکو جلوگیری کند.

پروانه مافی در واکنش به حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو درپایتخت، گفت: از فعالیت ساختمان قدیمی پلاسکو بیش از نیم قرن می گذرد، افرادی که دراین ساختمان ساکن و فعالیت داشتند؛ بارها به مسئولان شهری گزارش داده بودند که این ساختمان درحال ریزش است و یا شرایط مناسبی را برای اسکان نداشته و باید فکری به حال آن کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود:اما متاسفانه مسئولان شهری در شهرداری تهران به این موضوع توجهی نکردند، بنابراین به طور طبیعی دراین خصوص شهرداری تهران باید نسبت به وقوع چنین حادثه ای پاسخگو باشد؛زیرا دراین حادثه آتش نشانان بسیاری جان گرانمایه خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: همچنین اینکه برای عابران پیاده درآن محل و یا افراد دیگر محصور شده درساختمان هم مشکلاتی به وجود آمده که آمار دقیقی از تعداد کشته ها و مصدومان نهایی در دست نیست؛ البته آمارهای اولیه اعلام شده اما آمار نهایی هنور بدست نیامده است.

مافی با بیان اینکه در کلانشهر تهران وقوع این اتفاقات قابل پیش بینی است، گفت: باید قبل از وقوع چنین حوادثی فکری کرد، اما مسئولان منتظر هستند تا این اتفاقات رخ دهد و بعد اقدامات جدی انجام دهند؛ این درحالی است که ساختمانی با بیش از 55 سال عمر باید تخلیه شده و باید نسب به تخریب آن زودتر اقدام می کردند؛ بنابراین شهردار باید پاسخگو باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: امیدوارم گوش شنوای مدیران شهری باز باشد و چشمان خود را به روی چنین حوادثی نبندند، یعنی به جای اینکه به فکر توسعه های بی جا و نامربوط باشند از وقوع این حوادث جلوگیری کنند.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    7 61
    سلام به جای اینکه الا تقصیر گردن کسی بندازید وحرف بزنید مثل شهردار تهران میومدید کمک .حرف زدن رو همه بلدن مخصوصا مجلسیا. خدا قوت آقای قالیباف .خداقوت برادر .ما دیدیم چگونه برخلاف بعضی از مسئولین که با کت وشلوار مثل بقیه برای تماشا کردن آمده بودند چگونه شما تلاش میکردی تا آوار را جمع کنی خدا پشت وپناهت
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      0 0
      چقدرم كه سردار قاليباف تونست با اون ژست نگران و جهاديش آوار رو جمع كنه. چقدر اين ملت ساده هستند.
  • شمس تبریزی A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    14 20
    اگر کسبه گزارش داده بودند که ساختمان در حال ریزش است، پس چرا مشغول کار در آنجا بودند و تخلیه نکردن؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    53 7
    فقط اعتراض شفاهي به شهرداري تهران مشكلي را حل نمي كند ، بايد برخورد عملي و قضايي با شهردار تهران شود ،
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    5 40
    با اين حمله هايي كه قبل از تحقیق به شهردار ميكنن داره سوظن برام پیدا میشه درمورد این حادثه.اول تحقیق کنید بعد تهمت بزنید.طرف میگه هلی کوپتر چرا نخریدید.بابا جان تو این عملیات هلی کوپترکارایی نداشت مگه سمپاشیه ابو از اون بالا بریزن رو طبقات خاموش؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    5 52
    طرفداران اصولگراها چون مکتبی اند بعضی شون توی انتقاد اخلاق دارند اما طرفداران این یکی جناح چون اعتقادی به هیچ چیز ندارند از طرفداران اصولگراها خشن تر و بی رحم تر و بی اخلاق ترند.درس پلاسکو برای من احترام بیشتر به طرفداران مکتبی اصولگراست.
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      22 5
      انصافا اصولگراها خیلی مکتبی هستن فقط توی مکتب خونه درس میخونن
  • فرهاد A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    32 2
    رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم مدتهاست گریبان بخش خصوصی رو گرفته. نوسازی پول میخواهد و بانکها به سختی وام میدهند. سیاستهای اقتصادی غلط همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده
  • بی نام CA ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    26 2
    هم شهرداري مسوول هست كه بايد به دليل عدم رعايت ايمني آنجا رو پلمپ مي كرد و به همان ميزان يا بيشتر، مالكين چه شخصي و چه بنياد مستضعفان در موارد اجاره اي كه مسوول رعايت و برقرار كردن استانداردهاي ايمني در ملك خود هستند.
  • بی نام CA ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    25 1
    هم شهرداري مسوول هست كه بايد به دليل عدم رعايت ايمني آنجا رو پلمپ مي كرد و به همان ميزان يا بيشتر، مالكين چه شخصي و چه بنياد مستضعفان در موارد اجاره اي كه مسوول رعايت و برقرار كردن استانداردهاي ايمني در ملك خود هستند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    41 4
    قالیباف فقط استعفا
  • محمدعلی کاظم نژادی IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    12 3
    سرکار خانم پروانه مافی سلام خدا خیرت بده گل گفتی مسئولینی که در این مواقع برای پاسخگویی حاضر میشودند فقط بیشتر وقت پاسخ گویی را صرف تعریف وتمجید از هم دیگر می کنند تا به پاسخگویی جا دارد از شهرداری محترم خواسته شود برای این ساختمان به این بزرگی وتاریخ و امثال این واساسا کل بناها که مجوز داده میشود نقشه از پیش تعیین شده یا میشود که به عنوان راهکار این روزهای سخت در دست ذی متخلان در امور نجات امداد نجات درمان وجود داشته که هر کار باید از کجا وچگونه شروع شود ویا موقع اتفاق سلیقه ای واحساسی وبا عرضه ونمایش خود به مردم کارها پیگیری وانجام میشود ببخشید بنده سواد کافی ندارم که بهتر ازین منظورم را بیان کنم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    39 8
    وقتی شهردار بیسواده مردم باید کشته بشن.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    32 3
    حالا که خراب شده، شهرداری و دادستانی طلبکارم شدن و مسئولیت قصورشونو به گردن نمی گیرن. دادستان چرا قبل حادثه دستور بستن ساختمانو نداد تا ایمن سازی بشه؟ شهرداری چرا آتش نشانی مجهز نکرد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    30 3
    يك ندير در يك مجموعه نبايد بيش ٦ سال باشد قاليباف بهتر است. قبل از دوره چهارم ميرفت از شهرداري
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    26 4
    این برج مال بنیاد مستضعفان بود هیچ کسی هم زورش به اقایون نمیرسه
  • نسرین A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    6 5
    آقا شما که این حادثه را پیش بینی میکردید یک روز قبل میگفتین تا این آتش نشانان قهرمان اینجوری گرفتار نشن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    0 0
    اگر می دونستن که نا امن و کلی نامه هشدار دادن، پس چرا پلمپ نشده اصلا اونجا، حالا هی بگید تقصیر اون تقصیر اینه، چیزی درست میشه