نماینده چهار دوره مجلس نسبت به شکل گیری وحدت شکننده میان اصولگرایان هشدار داد و از کسانی یاد کرد که در گذشته به وحدت پایبند نبوده و متحدان خود را دور زدند.

علي عباسپور نماینده دوره های چهارم، پنجم، هفتم و هشتم مجلس در گفت و گو  با خبرآنلاين يادآور شد: عده ای که در دوره های قبل در جریان تلاش ها برای رسیدن به وحدت، به وحدت ایجاد شده پایبند نبوده و متحدان خود را دور زدند در این دوره دوباره با ترکیب تازه ای پا به میدان گذاشته اند.

علی عباسپور ادامه داد: اگرچه تلاش زیادی برای وحدت بین اصولگرایان صورت گرفته است، اما در میان اصولگرایان گروه هایی هستند که از وحدت به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد خودشان استفاده می کنند. نیت آنها وحدت نیست.

وی با بیان اینکه "منظور از وحدت یکی شدن نیست بلکه وحدت به معنای رسیدن به تفاهم بر سر یک استراتژی است"، اظهار داشت: در گذشته در جریان انتخابات مجلس هشتم و با شدت بیشتر در انتخابات مجلس نهم، عده ای برای اینکه در نهایت برنامه های خودشان را پیش ببرند و بسیاری از چهره ها و گروه های دیگر را دور بزنند، از «اتحاد» اسم بردند. آنها مي خواستند برخي تشکل ها به ویژه جبهه پیروان خط امام و رهبری و موتلفه اسلامی را به کلی کنار بگذارند و کار خودشان را بکنند.

نماينده پيشين تهران با تاکید بر اینکه چنین وحدتی، پیوسته نخواهد بود، گفت: معلوم نیست بعضی از اصولگرایان حاضر در فرآیند وحدت بعد از رسیدن به وحدت مورد نظرشان، در بحبوحه و اوج انتخابات بار دیگر در جهت به کرسی نشاندن حرفهایشان اقدام نکنند. با وجود اقدامات خوبی که انجام شده، باز هم اصولگرایان بر سر یک مطالب کلی با هم اختلاف دارند. از آنجا که این وحدت نشات گرفته از نیت خالصی در برخی از تشکل های اصولگرایی نیست، احتمال شکنندگی آن وجود دارد.

عباسپور با بیان اینکه «کسانی که در عملکرد و رفتار سیاسی شان خلوص نیت وجود دارد و قلب و زبانشان با هم یکی است، باید محور وحدت میان اصولگرایان شوند»، گفت: چهره هایی همچون حجت الاسلام ناطق نوری، دکتر ولایتی و دکتر لاریجانی می توانند تاثیر زیادی در وحدت اصولگرایان داشته باشند. اما باید فضا برای محور شدن این افراد فراهم شود.

وی افزود: باید بخش تندرو اصولگرایان که فقط خودشان را می بینند و بقیه را خارج از طیف اصولگرایی تعریف می کنند از تندروی خودشان دست بردارند، منطق و عقلانیت و اعتدال را بپذریند و برای اصولی که برای اصولگرایی تعریف شده تعبیر شخصی نکنند و به آنها پایبند باشند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =