عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم گفت: طرح تسهیلات برای فرزندان ایثارگران، نماینده دولت که ارتش بود،‌ نظرش را اعلام کرد. اما نمایندگان رای دادند و تصویب شد.

امید کریمی: حدود دو هفته پیش و در جریان آخرین مصوبات مجلس نهم که به بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور از جمله لایحه جامع ایثارگران مربوط بود و تمایندگان ماده الحاقی 5 این لایحه را مصوب کردند (اینجا).

این مصوبه درحالی بود که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد چنین تغییراتی که منجر به تسهیلاتی برای معافیت های فرزندان ایثارگران می شود، بدون هماهنگی بوده است. 

چند روز بعد، سردار صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد چنین تغییراتی درحال هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح است (اینجا)

یکی از طراحان تسهیلات بیشتر سربازی برای فرزندان ایثارگران، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی،‌ نماینده مردم رشت است که در دوره دهم مجلس هم انتخاب شده است. 

او که در دوره نهم سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس بود، درباره این تغییرات به خبرانلاین گفت: در ارائه خدمات به ایثارگران عمدتا درصدهای بالاست. برآورد ما این بود که درحال حاضر قانون فعلی که برای درصد های بالای ایثارگران است، موجب شد تعداد کمی از ایثارگران و خانواده هایشان از این تسهیلات بهرمند شوند. برای اینکه ایثارگران بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند، درصدها کاهش پیدا کرد. 

ستاد کل می گوید تغییرات در معافیت های سربازی فرزندان ایثارگران، با هماهنگی آنها نبوده است. باید قبلا هماهنگی می شد؟

ما نیازی به هماهنگی نداریم. قانون را ما می نویسیم. 

خب اگر هماهنگی نباشد، ممکن است اجرایی نشود. 

قانونی که تصویب شود در مجلس و به تایید شورای نگهبان برسد،‌ هیچ کس نمی تواند اجرا نکند. ضمن اینکه اگر قانونی اجرا نشود، ساز و کار برخورد با متخلف وجود دارد. 

در جلسه کمیسیون مشترک، مخالفتی با این طرج نشد؟

اینجوری نیست که هرچیزی ما تصویب کردیم، دولت موافق باشد. ما طرحی که می بریم در مجلس نماینده دولت با این طرح موافقت یا مخالفت می کند. درباره این طرج هم نماینده دولت که ارتش بود،‌ نظرش را اعلام کرد. اما نمایندگان رای دادند و تصویب شد.

نماینده دولت موافق این طرح بود؟

حضور ذهن ندارم که مخالفت کردند یا نه. اما طرح این موضوع در کمیسیون مشترک طرح و تصویب شد. داخل صحن مطرح شد و نمایندگان رای دادند و اکنون رفته برای تایید شورای نگهبان. شورای نگهبان این آینده جواب می دهد. اگر ایراداتی داشته باشد شورای نگهبان، آنها را برطرف می کنیم.

شورای نگهبان تایید می کند؟

احتمال اینکه رد شود به دلیل این است که معافیت سربازی با اختیارات رهبری است. البته در حین رای گیری یک نماینده تذکر مغایرت با قانون اساس داد.

چرا تصمیم گرفتید که تسهیلات سربازی فرزندان ایثارگران را افزایش دهید؟

چون در ارائه خدمات به ایثارگران عمدتا درصدهای بالاست. برآورد ما این بود که درحال حاضر قانون فعلی که برای درصد های بالای ایثارگران است، موجب شد تعداد کمی از ایثارگران و خانواده هایشان از این تسهیلات بهرمند شوند. برای اینکه ایثارگران بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند، درصدها کاهش پیدا کرد.

با سردار کمالی درباره این موضوع که حرف می زدیم، می گفتند شاید اجرایی نشود. مانند قانون حقوق سربازان که باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق هم درجه ای کادری باشد. اما این اتفاق نیفتاده است.

بارها اتفاق افتاده که موضوعی را رییس مجلس می خواند و با مخالفت شدید دولت مواخه می شود، اما پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، این قانون لازم الاجراست.

اما حقوق سربازان هم قانون است و اجرا نمی شود.

تاکنون کسی مستنداتی دراین باره به ما ارائه نکرده و شکایتی نبوده است. اگر کوچکترین شکایتی درباره حقوق به ما ارائه شود، حتما پیگیری می کنیم. هر موضوعی قانونی نصویب شده و دستگاه متولی اجرا نمی کند، مردم می توانند به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 202
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ss A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    خوشم میاد چیزی که به ضررشون است را اصلا نمی دانند و کسی هم تا حالا شکایتی در این باره نداشته است. عجبا
    • مشمول بدبخت A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      94 21
      اینطور که از صحبتاشون مشخصه . شورای نگهبان تایید نمیکنه و نیروهای مسلح هم بشدت مخالفن
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      82 47
      رد شد تموم .. دوستان پیشنهاد میکنم دیگه بش فک نکنین
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    83 5
    اون جواب اخرین سوال همه چیزو تموم کرد اصلا
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      45 9
      فقط پیگیری لازمه تو این مورد
    • سامان A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      32 51
      به احتمال خیلی زیاد رد میشه..... خیلی ناراحتممممممم
    • حجت GB ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      19 0
      یعنی واقعا دیگه دارم از زندگی سیر میشم از بس این حق شکنی ها و بی عدالتی هارو میبینم . شما بالا رده ها کار نکنین که روزی سرتون پایین باشه .
  • یاعلی US ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    112 8
    چرا اینقدر با ما جوانان بازی میکنید
  • sajjad IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    66 8
    خدایا خودت کمک کن .
  • سعید US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    105 5
    خبر انلاین عزیز دستت درد نکنه واقعا تو این مورد خدمت ثابت شد بهترین و پیکیر ترین سایت خبری ایران هستید خواهش میکنم پیگیر شورای نگهبان هم باشید دیگه استرس ماها به اوج رسیده قبل این طرح اماده سربازی بودیم اما الان واقعا از نظر روحی نابود شدیم خواهشا پیگیر شورای نگهبان و اخر عاقیت این طرح باشید
    • امیر IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      16 1
      خبرآنلاین مرسی از پیگیری تون تشکر همه کسانی که میتونن شامل این طرح بشن رو دارین. لطفا در آینده بازم ادامه بدین . قضیه ی 2 سال از بهترین دوران عمر جوونای مملکته
  • کیاوش A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    83 11
    امیدوارم تصویب بشه. ما که هر روز داریم به خبرآنلاین سر میزنیم ببینیم قضیه اش چی میشه. مرسی از پیگیری
  • امین IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    40 13
    کاش زودتر این قانون به نتیجه برسه و ما از سردرگمی و پا در هوایی دربیایم. سوالی که من دارم اینه که این قانون شامل سربازهای غایب هم میشه یا نه؟
    • کامیار A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      33 8
      مرد حسابی اینا رو مشمولان بدون غیبت تردید بسیار زیادی دارن برای معافیت شما میای میگی واسه غایبینم هست یا نه؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      24 8
      خیر شامل افراد غایب نمیشه
  • مهدی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    55 9
    اول تشکر میکنیم از این نماینده بابت همه چی، اما میترسم انقدر خشن حرف زده باشه که شورای نگهبان و ستاد بیافتن سر لج و لج بازی.. کاش یکم ملایم تر حرف میزد : یه جاش ترسناک بود که گفت: یکی تذکر مغایرت با قانون اساسی داده و اجازه معافیت با رهبریه من همش فکر میکردم هیچ جوره نمیشه این قانون رو رد کرد.. خدایا خودت به ماها کمک کن بشه.. ایشالا میشه
    • ساسان IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      49 11
      داداش مگه مملکت بچه بازیه سر یهرقانون بیان با نماینده مجلس لج کنن؟؟؟؟شورای نگهبان کار خودشدمیکنه ستاد نیروهای نسلح هم کار خودش و صدرالساداتم گفت اجرا میکنیم بعد از نظر ستاد و هیچ نگفت مخالفیم
  • کورش A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    46 12
    این چه طرز ادبیاته؟ حالا نیروهای مسلح شاکی میشه یه خرده امیدیم که داشتیم پرید
    • بی نام GB ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      27 9
      خدایش طرز حرف زدنشون یک ذره خوب نیست ولی این قانونو باید اجرایی بشه تا خدمتی کوچکی به ایثارگرا شده باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    33 38
    دولت به شدت مخالف معافیت سربازان است
    • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      12 2
      پیشنهاد خود دولت بوده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    57 12
    درود بر نماینده آزاده رشت
  • سرباز A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    44 12
    بسیار عالی جواب دادن ... انشالله نطر شورای نگهبان مثبته...خبرآنلاین باتشکر از پیگیری شما ... همچنان منتظر پوشش خبری این موضوع هستیم
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      29 9
      خوبی؟ کجا بسیار عالی جواب دادن؟ خود این نماینده مجلس گمراهانه داره میگه هرچی شد شد...منم مثل دیگر دوستان امیدم نا امید شد
  • حمید A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    40 7
    فقط دعا کنید شورای نگهبان مصوبه رو تایید کنه چون اگه رد کنه دوباره تا اصلاحش کنه این مجلس دهم کلی زمان بره
    • اریا A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      26 34
      تایید هم بشه نیرو های مسلح بشدت مخالفه و اونم یه مسئله بزرگ دیگه است
  • ماتان A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    94 11
    من یکی اگه این قانون تصویب نشه اگه خدایی نکرده جنگ بشه نمیرم هیچ وقت چون اصلا ارزشی واسه ایثارگران و فرزندانشون قائل نیستند.
    • حسین RU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      11 3
      کاملا موافقم واقعا هیچکاری نکردن این قانون تصویب بشه حداقل کاری هست که میتونن بکنن
  • علی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    43 2
    اصل‏ نود و چهارم قانون اساسی: كليه‏ مصوبات‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ بايد به‏ شوراي‏ نگهبان‏ فرستاده‏ شود. شوراي‏ نگهبان‏ موظف‏ است‏ آن‏ را حداكثر ظرف‏ ده‏ روز از تاريخ‏ وصول‏ از نظر انطباق‏ بر موازين‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسي‏ مورد بررسي‏ قرار دهد و چنانچه‏ آن‏ را مغاير ببيند براي‏ تجديد نظر به‏ مجلس‏ بازگرداند. در غير اين‏ صورت‏ مصوبه‏ قابل‏ اجرا است‏. طبق این اصل بعد از نظر شورای نگهبان هرکسی قانون رو اجرا نکنه از قانون تعدی کرده و ما ازش شکایت می کنیم
    • بهزاد A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      13 1
      خدا ازدهنت بشنوه علی اقا ان شاالله که بشه
  • کیارش A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    34 5
    با سلام و عرض ادب.واقعا داره با احساس ما بازی میشه.خواهشا هماهنگ بشید و تصمیم بگیرید بعد مصاحبه کنید با رسانه.من جوان مشمول چه گناهی کردم که هرروز با ترس و لرز بیام اینجا ببینم چی میشه عاقبت این مصوبه.واقعا با توجه به تعدد سرباز و این همه مشمول به خدمت ما نیازی نیست.ما خدمتمون رو وقتی کردیم که چند سال پدرمون بالا سرمون نبود و مادر هم مادری کرد و هم پدری...
  • صادق A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    23 3
    ان شالله تایید کنه نجات پیدا کنیم. این نماینده که خوب جواب داد. بعد از مصوبه ی مجلس به صورت قانونی شورای نگهبان ده روز زمان داره اعلام نظر کنه.اگر اعلام مخالفت نکنه به معنای تایید قانونه . امروز فکر کنم روز دهم یا یازدهم باشه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    64 3
    اگه شوراي نگهبان تاييد كرد و اجرا نشد بهترين كار اينه همه با هم شكايت كنيم ، نزارين مثل قانون دو برادري بهش محل نزارن با پيگيري همچيز درست ميشه
  • حامد IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    40 0
    لطفا با اعضاي شوراي نگهبان هم مصاحبه كنيد ، اينجوري بهتره و سريع تر تكليفمونو ميدونيم
  • ساسان IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    38 1
    خود صدرالسادات با زبان خودس گفت اگعرشورای نگهبان تایید بشه احرا میکنیم مشکلی نداریم.پس قضیه مهم تایید سورای نگهبانه با تلفن گویایرسورا تماس بگیرین و بخواین هرچهرسریعتر تصویبش کنه
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    25 0
    مشکل ما ایرونیا اینه فقط حرف میزنیم،بابا بجای کامنت گذاشتن و اظهار نظر از جانب خودمون این مطلبو پیگیری کنیم ببینید اصلا چی بچیه،هنوز خیلیا ابهام داریم این قانون از کجا اومده به کجا میره چ کسایی مسئول رد یا تاییدشن و شرایط اجراش چیه اونوقت میتونیم بدونیم باید چکار کنیم،اگرم اینطور میگن باشه پیگیری کنیم تا ب نتیجه برسه اونوقته ک کاری از دست ما برمیاد رو انجام دادیم،وبقیش دیگه دست ما نیست
  • sajjad IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    38 1
    اول تشکر از خبرآنلاین به عنوان تنها سایت پیگیری کننده این خبر . دوم اینکه خبرآنلاین ممنون میشیم ، وقتی داری سوال میکنی ، راجب زمانش هم سوال کنی چون خیلی ها تیر ماه اعزامن و با شورای نگهبان هم یه صحبت کنی خیلی خوب میشه . مورد سوم ، اگه اجرا نشه خودم اولین کسی هستم که از طریق قانونی شکایت خواهم کرد .
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    86 12
    یا فاطمه زهرا فقط از تو کمک میخوام
    • محمد A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      برای دوسال خدمت به کشورت حضرت فاطمه رو قسم میدی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    45 1
    میگم امروز روز یازدهمه بعد تصویب قانونه. مگر ده روز وقت شورای نگهبان نیست؟ اگر حرفی نزنن یعنی قانون تایید شده.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      20 1
      ده روز کاری باید بگذره
  • امیررضا A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    41 2
    واقعا از پیگیری های خبر آنلاین متشکرم. شما فوق العاده اید. فقط خواهش میکنم طی یکی دو روز آینده با شورای نگهبان مصاحبه کنید. شاید ما جوونا از بلا تکلیفی در بیایم. انشاا... حضرت آقا هم موافقت میکنند.. و دل جوونا شاد میشه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    22 1
    وقتی قانون تصویب شده و رای اورده به شورای نگهبان فرستاده میشه ظرف مدت ۱۰ روز نظرش رو اعلام میکنه اگر مثبت بود باید اجرا شود اگر منفی که هیچ ولی اگر مثبت بود دلیلی برای اجرا نشدن توسط دستگاه های ذیربط نیست
  • سید محمد A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    18 1
    دوستان امروز دهمین روز كاری شورای نگهبانه كسی اطلاعات دقیق داره كه اگه امروز جواب ندن چی میشه ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    48 0
    یه پولی در بیارم با مدرکم در برم از اینجا....اون از کنکور این از سربازی بعدش هم بیکاری و بیگاری.
  • pj RU ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    36 2
    آقا یک سوال برای من پیش اومده اگر این مصوبه از رهبری مجوز نگرفته پس چطوری بیان و تصویب شده ؟ چطوری مجلس تونسته تصویبش کنه ؟ یعنی همینطوری برای خودشون تصویبش کردن آقا من اهل شایعه پراکنی نیستم و دوست ندارم الکی حرف بزنم فقط توی یکی از سایتها یک بنده خدایی نوشته بود این طرح قبلا توسط شورای نگهبان به مجلس پیشنهاد داده بود ولی مجلس نپذیرفت حالا که مجلس خودش طرح رو داده احتمالش کمه که شورای نگهبان تایید نکنه یک سوال چه نهادی باید از رهبری مجوز بگیره مجلس یا شورای نگهبان ؟ اگر شورای نگهبان این طرح رو داده به مجلس پس از رهبری مجوز گرفته و دیگه نیازی به گرفتن مجوز نبوده اگر دوستان پیگری بیشتری کنند ممنون میشم
  • امیر EU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    70 2
    واقعا متاسفم برای همه ارکان قانون گذاری کشور آخه این چه طرز قانون تصویب کردن و اجرا کردنه والا ما نفهمیدیم روش اجرا و تصویب قانون در کشور چیه گویا خود مسئولین هم نمیدونن. طرف نماینده مجلسه دو پهلو حرف میزنه.اون یکی رئیس نظام وظیفس دو پهلو حرف میزنه.یکی میگه میشه یکی میگه نمیشه بالاخره اگه مجلس باید تصویب کنه که کرده مهلت ده روز شورای نگهبانم امروز تموم شده پس باید طبق قانون بطور خودکار اجرایی بشه اگه منتظر نظر نظام وظیفن پس چرا مجلس بدون هماهنگی تصویب میکنه.اگر در مورد معافیت ها شخصر رهبری باید نظر بدن پس چرا متعاقبا مجلس و نظام وظیفه دارن با هم هماهنگی میکنن خبر آنلاین چند قت پیش یه اینوگرافی گذاشت که اون اینفوگرافیه از همه چیز مبهم تر بود واقعا ما شا الله به این سیستم قانون گذار
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    32 2
    طبق اصل 95 قانون اساسی شورای نگهیان در صورت نرسیدن به بررسی موضوع در ده روز یک مهلت ده روز دیگه از مجلس میتونه بگیره
    • پندار A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      20 2
      پس حالا حالا ها سرکاریم
    • یاعلی US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      25 1
      ما نفهمیدیم قانون این کشور چطوره. اول میگن اگه تو ده روز شوار نگهبان جواب نده خود به خود تایید، الان هم همچین چیزی وجود داره. واقعا باعث تاسفه
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    37 1
    خبرآنلاین خواهشا پیگیر طرح باشید تا به نتیجه رسیدن،حداقل صدای جونا رو به گوش شورای نگهبان یا مقام معظم رهبری برسونید.با تشکر
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    4 0
    طبق همون اینفوگرافی که گذاشته بودید اصلا قوانین سربازی قبل از طرح و تصویب در مجلس باید با کسب اجازه از فرماندهی کل قوا بوده باشه و همچنین هماهنگی های لازم با ستاد نیروهای مسلح پس چطور این نماینده میفرمایند که شاید رد بشه بخدا نفهمیدیم بلخره چطور شد
  • صادق A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    6 0
    پدران ما به خدا گناه دارن بازنشسته شده ، من چون پایان خدمت ندارم ، کار درست بهم نمیدن. بابام برا این مملکت جنگیده بذارید من زودتر برم سرکار کمک خرج خانوادم باشم ، دیگه تحمل دیدن ناراحتی بابامو ندارم. : همش قسط وام گرفتاری شما نمی دونید چقدر زندگی سخت شده. خبر آنلاین اینارو پرینت بگیر برسون به دست شورای نگهبان
  • صادق A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    6 0
    خبر آنلاین اون بالا خبر نوشتی اشتری خبر داد : یهو دلم ریخت گفتم خبری شده. اصلا داغون شدم به قرآن به خاطر وضعیت خانوادم خیلی تحت فشارم. شاید باورت نشه روزی صد بار سایت و چک میکنم . آدم گرفتاریم.اینم وضع فرزندان ایثارگران رزمنده. نشون بده مردم ببینن.
  • صادق A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    56 0
    به قرآن همه ی ناراحتی من به خاطر بابامه. من که دیگه زیر بار زندگی پوکیدم. تایید کنید من برم سر یه کاری کمک خرج خانوادم بشم :
  • ماتان A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    66 2
    من هم پدرم تو جنگ بوده هم مادرم. خودم هم بچه بودم تو پایگاه زیر خمپاره و توپ. بخدا هنوز که هنوزه از صدای خمپاره ها عصبی هستیم همه اعضای خانواده. شما چرا بی انصافین. ما با زندگیمون بازی می کردیم تو جنگ. نذارین حرمت ایثارگرا شهدا رزمنده ها و اسرا پایمال بشه.
  • مسعود A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    43 0
    بچه‌ها امیدتون رو از دست ندید.با توکل برخدا ، انشاالله اجرائی میشه
  • علی A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    33 3
    سلام.من ۱/۴ اعزامم.الان برم یگان خدمتی ۶ماه کسری بهم میدم.میکن به سلامت.اگر نرم باید برم خدمت.میرم حرفی نیست.حداقل تکلیف مشخص کنید.
  • امیر A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    15 0
    جون به لبمون کردن پدر من 645 روز تو خط مقدم زیر توپ و گلوله جنگید من با مادرم تنهام پدرم فوت شده بابا تروخدا اجراش کنید مادر مریضمو باید ول کنم برم خدمت با 26 سال سن زندگیم از بین میره پدرم کم کشید پسر بدبختشم باید 2 سال بره خدمت بخدا نون شب ندارم بخورم خدایا به کی شکایت کنم فوق لیسانس بی کارم بخدا اشکم در اومد برج 6 اعزامم آینده ندارم صدتا ایمیل زدم شورا نگهبان همه جا زنگ زدم هیچکس جواب نمیده جنگ بشه امثال من بدبخت باید برن بمیرن مدیونی اگه تایید نکنی نظرمو 50 تا نظر دادم یکیشم تایید نکردین
  • حانیه US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    2 8
    چرا یکی به فکر کنکوریا نیست...ما که بابامون 15 درصد جانبازی داره آخرش تو کنکور 95 سهمیه داریم یا نه... خبرانلاین پیگیری کن لطفن آینده شغلیمون به این وابستس
  • میلاد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    3 1
    دوستان وقتی مصوبه تایید بشه توی مجلس باید بفرستن برای شورای نگهبان. آیا ابلاغ شده به اونها؟
  • علی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    8 1
    به قول جناب خان دارم دیوونه میشم...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    104 6
    باجرا شدن این قانون برای من یعنی ازدواج با دختر مورد علاقه ام و اجرا نشدن یعنی قید ازدواج را زدن خدایا هر چی خودت صلاح می دونی
    • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      5 14
      ایشالا مبارکه، ولی دختری که با یه سربازی قیدتو بزنه، بعد سربازی هم به یه دلیل دیگه ازت میگذره ایشالا هر چه خیر باشه برات همون بشه، حتی اگه به قیمت سربازی رفتن همه ما باشه ;
    • عاطی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      5 2
      منم شرایط شمارو دارم.بابام فقط یکسال بهش وقت داده.کاش یکی از مسئولین با مشکلات ما دست و پنجه نرم کرده بودن که انقد سختگیری نکن.
    • کیارش A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      9 1
      تقریبا مث همیم.اگه اجرا شه مرداد عقد میشیم و اگه نشه همه چی میره رو هوا
  • مصطفی RO ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    44 1
    سلام. دوستان همگی به سایت دکتر جعفرزاده سر بزنین و اونجا هم کامنت بذارین. باید بدونن که خیلیا منتطر جواب هستن.
  • مهرداد RO ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    48 2
    فقط از شورای نگهبان گذارش بگیرید
  • شاهین KZ ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    79 1
    خبرآنلاین یه مصاحبه با شورای نگهبان میتونه همه چیز رو شفاف و آشکار کنه . لطفا این مصاحبه رو صورت بدید با تشکر
  • ماهان A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    89 9
    بر عکس خیلیا من خیلی مثبت دیدم این مصاحبه رو
  • شاهین IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    5 0
    اگه کسی چیزی نگه اینا کار خودشونو میکنن باید خودمون اقدامی کنیم
  • محمدرضا مشکاتی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    7 0
    سلام اگر اجرا نشد بیاید نامه بنویسیم به دفتر مقام معظم رهبری حضرت اقا فرمانده کل نیروهای مسلح هستن و میتونن دستور بدن که قانون اجرا بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    3 0
    خبر انلاین به نظر من تیتر درستی برای انتشار این خبر انتخاب نکرد.
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    5 0
    شورای نگهبان چرا 2 هفتس تشکیل جلسه نمیده؟
  • شهرام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    4 0
    خبرآنلاین عزیز، جون مادرت بقیه شم پیگیری کن . ما جوونای بیچاره دلمون به همین قانونا خوشه.
  • حسین A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    2 0
    خاهشا یکی بگ اگ بابام ک2روز از دوازده ماه کمتره جبهه ش معاف میشم قانون اجرایی شه؟
  • سجاد RO ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    5 0
    ده روز شد... از شورای نگهبان خبری نشد...
  • ۴/۱ اعزامم RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    7 0
    خبر آنلاین دمت گرم از شورای نگهبان پیگیری کن... ده روز شد...
  • مسعود A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    35 6
    بچه‌ها می بینید هیچکدوم ازکامنت ها رو دخترا ننوشتتن. راحت راحتن .همه سختیا تو زندگی برای ما پسراس ازبچگی تاپیری..........
  • صالح IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    76 2
    اجرای این قانون فقط به یک چیز بستگی داره پیگیری پیگیری و پیگیری
    • حامد A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      7 0
      دروود درسته واقعن ما که دستمون کوتاهه خبرآنلاین عزیز شما به فکر جوونا باش همونطور که تا الان انصافن بیشتر از بقیه خبرگزاریا ب فکر بودی ممنون
    • حسن IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      7 0
      منم با نظر این اقا موافقم. همه باید پیگیری کنن تا به نتیجه دلخواهمون برسیم
  • حانیه US ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    5 6
    ای خدااااااااااااا چرا هیشکی اینجا در مورد کنکور حرف نمیزنه؟؟؟ آخرش ما هم سهمیه دانشگاه رو داریم؟ هزینه دانشگاه آزاد رو میدن یا نه؟ ینی همگی درس رو ول کردین؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    43 2
    در گزارش خبرگزاری ایرنا، مشاور وزیر کشور حمایت دولت تدبیر و امید از این طرح رو اعلام کرده و ابراز امیدواری کرده که در ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع نیز این سند به صورت شیوه نامه های اجرایی دربیاید و این مشکل حل شود. لینک خبر: http://www.irna.ir/fa/news/82092335
    • محمد صالح A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      5 2
      سلام کجای سایت ایرنا چنین چیزی گفته ؟ نیست که
    • حامد A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      15 2
      بچه ها این طور ک پیداس قانون رفته ریاست جمهوری و تو هیئت دولت هم تصویب شده متن صحبت های جناب آقای یاوند عباسی: "در روزهای واپسین مجلس نهم قوانین و مقرراتی تصویب شد که قابل تقدیر است؛ تلاش هایی برای رفع ابهام ها در برخی قوانین شد تا برخی از ایثارگرانی که توجهی در شان آن ها نشده بود، مد نظر قرار گیرند. وی اضافه کرد: گروهی از ایثارگران رزمندگان به عنوان مظلوم ترین قشردفاع مقدس هستند که در دولت تدبیر و امید سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان تصویب شده و امیدواریم درستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع نیز این سند به صورت شیوه نامه های اجرایی دربیاید و این مشکل حل شود. " فقط این مونده که بخشنامه ها توسط نظام وظیف ابلاغ شه. تبریکککککک
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    9 0
    پدر من28ماه سابقه جبهه داره و جانبازه،ریه هاش شیمیایی شده وقتی میری بنیاد هم محل نمیزارن کاش این مصوبه تایید بشه
  • الامتو A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    31 6
    تمام دوستانی که غیبتم داشته باشن میتونن از این مصوبه استفاده کنن خودم پرسیدم
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      7 1
      از کی پرسیدی؟
    • امین A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      0 1
      آقا این رو از کی و کجا پرسیدی؟
  • علی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    13 1
    سلام.دیشب خواب خبر آنلاین و دیدم به خدا.دیگه نابود شدیم.......
  • پندار A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    پس چرا شورای نگهبان جواب نمیده ؟ اگه 27 اردیبهشت هم تصویب کردن 28 هم بدن به شورای نگهبان دوتا جمعه تعطیلی تعطیلی روز یکشنبه هم بخوایم حساب کنیم امروز روز 10 هم که میگذره پس باید امروز نهایتا جواب بدن
  • محمود A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    سلام خبر انلاین امروز خبری نیس؟
  • حسین A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    6 0
    خبرآنلاین لطفا پیگیری کنید این خبر رو تا حق ما پایمال نشه
  • مهرداد A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    9 0
    من نمیدونم شما ها چجوری این مصاحبه رو خوندید که میگید کنسله اتفاقا نماینده داره با قاطعیت حرف میزنه
  • بهرام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    بچه ها به ستاد کل نیروهای مسلح هم نظراتتون رو اعلام کنید اونا هم دخیل هستن در این ماجرا لطفا همه ایمیل بزنید
  • پژمان A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    10 0
    سلام.بازهم همگی پیگیر باشید.ایمیل بزنید به شورانگهبان. پرسش و پاسخ رو رهانکنید دوستان.ناامید نشین
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    11 1
    اقا مشاور وزیر کشور از مصوبه مجلس حمایت کرده دیروز ساعت 11 تو اکثر خبرگزاری ها زده فارس و ایرنا و ... ایول مشخص شده دولت هم پشت ماست
  • محمدرضا A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    خبر انلاین خواهش میکنم پیگیر باش. صدای ما که به جایی نمیرسه.
  • محسن A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    11 0
    شورای نگهبان آخرین مصوبه مجلس رو 29اردیبهشت تایید کرده و فعلا خبر جدیدی نیست. خدا کنه ایرادی به این قانون خدمت رسانی به دلاورمندان ایرانی که در دوران دفاع مقدس جان فشانی کردن وارد نکنه
  • رضا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    خبر انلاین خواهش میکنم درج کن.دوستان کسی اطلاع داره یه نفر ک فراری بوده و الان بعد پنج سال خودشو معرفی کرده و در حال خدمته اگه این قانون تایید شه میتونه استفاده کنه یا نه؟
  • پیمان A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    9 0
    خبرآنلاین خواهشا پیگیری کن الان خیلیا مثل من فکر و ذکرشون شده نتیجه این قانون و خیلیا منتظرن که تکلیفشون مشخص شه لطفا لطفا لطفا شما که دستتون به مسئولین میرسه سعی کنین ما رو از این بلاتکلیفی دربیارین...
  • بي نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    10 0
    دوستان اصلا اين مصوبه اجرايي ميشه ؟ خيليا بلا تكليفن بخدا
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    11 0
    سلام من الان 8ماه خدمتم 15ماه پدرم جبهه داره که 5 ماه کسری آوردم والان ثبت شده برام اگه این قانون تصویب شه منم معاف میشم؟؟؟
  • بی نام DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    خبر انلاین ما منتظر اخبار جدید شما هستیم با تشکر
  • محمدرضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    7 0
    این قانون تا حالا باید اجرا میشد. خبر انلاین خواهشا نتیجه نهایی رو برای ما پیگیر باشید مردیم از دلواپسی
  • علي A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    6 0
    خبرانلاين خواهشا از شوراي نگهبان خبري بدين با سخنگوي شورا مصاحبه كنيد ممنون
  • فرزاد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    10 0
    کدوم یک از بچه ها به ستاد کل نیروهای مسلح پیام زدید و در تماس بودید؟ دست بجونبونید دیگه نشستید میگین چرا اجرا نمیکنن؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    24 1
    بچه ها در سایت نیروهای کل مسلح که متعلق به ارتش هست در قسمت تماس با ما نظر خودتون رو بذارید تا تصویب کنن زودتر
  • کیاوش A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    32 1
    دوستان شورای نگهبان احتمالا چهارشنبه تشکیل جلسه میده. فوقش هم پنج شنبه اعلام میشه
    • حامد A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      27 1
      اره جلسات شورا این چن وقته چهارشنبه هاس
  • بی نام RO ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    17 16
    یعنی به نظر شما کلا بخیال این طرح شیم یا منتظر؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    56 1
    حالا که سر سربازی رفتنه همه چیز ریز به ریز حساب داره اما اگه مال حقوق مردم بود میگفتن حالا تا ببینبم
  • کاظم A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    10 24
    طرح معافیت به احتمال 80 درصد به دلیل تداخل با قانون اساسی توسط شورای نگهبان رد میشود مگر اینکه این طرح در انتها قبل از نظر شورا مورد موافقت ستاد کل نیرو های مسلح که نماینده فرماندهی کل قواست قرار بگیرد.به نظر من این طرح به مجلس برای هماهنگی با ستاد برگشت میخورد
  • ایمان A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    12 1
    اقا کسی خبر جدیدی به دستش نرسیده؟؟؟؟ که بگه که این کار در چه مرحله ای قرار داره .
  • محمدصادق A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    20 2
    پدر من 24 ماه جبهه داره ، کوچکترین حقوقی بابت این دو سال خدمتش دریافت نکرده برای کنکور هم یه سری مزایا میتونست برا من و خواهرم بگیره که هر دو رو ازمون دریغ کرد یک ریال هم از دولت بابت خدمتش به کشورش نگرفته و نخواهد گرفت همیشه یه ضرب المثل داره که " شیر ها زدن و شغال ها دارن میخورن " ، ما مزایا یا حقوق نخواستیم اما فک کنم تنها تسهیلاتی که میشه بهمون داده بشه اینه که من تک پسر حداقل معافیت در قبال 24 ماه جبهه ی پدرم بهم تعلق بگیره ، یا علی
  • جاوید A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    54 4
    ای خدا ای صاحب زمان خودت کمک کن ،بخدا من بعد از این مصوبه اگه اجرا نشه نمیتونم برم خدمت روانی میشم بهم میریزم
  • محمد RO ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    37 14
    من هرنظری میدم چون واقعیته منتشر نمیشه.واقعیت میدونید چیه؟اینایی که میخوان این قانون رو رد کنن روانشناسای خوبی هستن،انقدر دس دس میکنن که همه قبول کنیم که قرارنیست تصویب و اجرا بشه بعدش اعلام میکنن که زیاد ناراحت نشیمو به دل نگیرم.دقت کردید دیگه بعضیا کلا بیخیال شدن و به فکر اینن که به زندگی عادی برگردن.یکم دیگه کشش بدن ماهم بیخیالش میشیم بعد اونام اعلام میکنن.به همین سادگی.
    • محمد رضا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      14 0
      دوست عزیز طبق گفته نماینده مجلس این قانون به شورای نگهبان ارسال شده، شورا هم فرصت محدودی داره واسه جواب آگه این فرصت محدود تموم بشه و چیزی نگه طبق قانون اساسی یعنی تایید شده، پس نمیتوند هی دس دست کنند، البته این جا ایران....
    • امید IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      12 0
      هرکی بیخیال بشه هم در حق خودش ظلم کرده هم در حق بقیه
  • حسین IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    49 1
    سلام دوستان. ما که آرزومونه اجرا بشه. اما ذکر این نکته که فارغ از هر نتیجه، دم خبر انلاین گرم به خاطر پوشش این خبر. دوستان توجه داشته باشید فقط به خاطر ماست که خبرانلاین داره پیگیری میکنه... هیچ خبرگزاری دنبال نتیجه این مصوبه نبوده و فقط دنبال سیاسی بازی خودشونن لطفا با شورای نگهبان مصاحبه کنید ویا حداقل جویا بشید ببینید قضیه تا کجا رفته و ....
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    43 0
    من تاریخ اعزامم خورده 6 ماه بعد به نظرتون این مشکل منه یا دولت؟ این 6 ماه نباید از سربازی من حساب بشه؟ این رو به یک نماینده مجلس هم گفتم شما هم به نماینده هاتون بگید شاید فرجی شد
    • بی نام RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      7 0
      واقعا فكر خوبيه
  • reza IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    41 0
    چرا دیگه خبری منتشر نمیشه ؟ 15 روز گذشت همچنان شورای نگهبان در سکوت خبری هست
  • مهدی DE ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    12 0
    دوستان پنجشنبه جز روز کاری شورای نگهبان حساب نمیشه، با این حساب چهارشنبه روز ۱۰ کاری شوراس. تا فردا وقت قانونی دارن. امیدوارم تایید شه . واقعا فشار رومه
  • منتظر IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    11 0
    شورای نگهبان امروز ی قانونی تایید کرده ،،، این یعنی جلسه داشته... حس میکنم هماهنگی با ستاد در حال کش و قوس هست ...حالا توکل بر خدا هر چی صلاحه....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    13 0
    سلام دوستان انگار هیچ خبری نیستش.هیچ خبری هم از شورای نگهبان نیستش
  • دوست A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    46 0
    دوستان اینقدر منفی بافی نکنید اگر خدا بخواهد همه چی حل میشه اگر هیچ کسی به فکر ماها نباشه مطمعنم خدا هست
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    53 1
    خبر آنلاین با یه مصاحبه با سخنگوی شورای نگهبان دلمونو شاد کن.با تشکر
    • حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      22 0
      اره خبر انلاین باید مصاحبه ای باید سخنگوی شورای نگهبان انجام بده
  • صادق A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    33 2
    خبر آنلاین اگر معاف شم میام تهران ، یه جعبه شیرینی میخرم میام دفترتون. یکی تایید کننده ی کامنتای سایت یکی ام کسی که خبرارو پوشش داد تشکر ویژه میکنم.
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    18 1
    دوستان دیروز جلسه شورای نگهبان تشکیل شده چون در سایتش اخرین نظر رو زده اصلاح اساسنامه شركت مادر تخصصي ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل كشور 1395/03/10 نظر شوراي نگهبان تاييد اساسنامه دولت
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    21 0
    خبر انلاین خواهشا یه مصاحبه با سخنگو شورای نگهبان یا با یکی از اعضا ترتیب بده مصاحبه میتونه تعیین کننده باشه میدونم که پیگیرش هستی
  • پندار A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    22 3
    اینطور که بوش میاد اصلا بعید بدونم به شورای نگهبان ابلاغ شده باشه پس چرا خبر نمیدن
  • سعيد A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    7 23
    خواهشا اين مطلبمو بزاريد تا خيليا تكليفشون مشخص شه. بچه ها بريد تو سايت شوراي نكهبان تو قسمت جستجو بزنين سربازي مصوبه سال ٩٠ مياد كه نشون ميده دوسال طول كشيد تا اشكالات شورا برطرف شد و طرح تاييد شد. سپس اينكه خيلي از بنداش تا كنون اجرايي نشده. يه مدت همه دلمون خوش بود يا حق
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
      11 3
      برادر مجلس اصلاحیه صرفا زده نه قانون جدید تصویب کنه ... پس قضیه این طورهم که شما میگی نیست
  • محمدرضا A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    21 1
    بعضی از دوستان گفتن جلسه شورا چهارشنبه ها برگزار میشه. چهارشنبه ک میشه فردا. یعنی فردا منتظر ااتایید شورا نگهبان باشیم؟؟
  • نیما IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    35 1
    با سلام لطفا کامنت های منم درج کنید .. با توجه به حساسیت موضوع لطفا پیگیری بیشتری در این مورد انجام بدید.. همونطور که میبینید اخبار مربوط به این موضوع بیشترین دنبال کننده و بیشترین تعداد نظر رو در بر میگیره.. پس باید تا الان یک مصاحبه با شورای نگهبان انجام میدادین.. لطفا در این مورد کوتاهی نکنید .. با تشکر
  • اصغر A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    39 1
    امیدمون به خدا... اگه معاف شدم به همتون شیرینی میدم بچه ها
  • یاعلی A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    48 1
    برای چی شورای نگهبان تایید نمیکنه ما تا کی منتظر باشیم فرزندان ایثارگران منتظرند
  • على RO ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    25 11
    اقا شورايه نگهبان چيه اون قانون ٩٠ درصد حقوق سرباز ها هم تاييد شده بود ولى ستاد اجرا نكرد كه خبر انلاين عزيز به بهانه اين فرصت خوبيه كه اون قانونه تاييد شده پيگيرى بشه لطفا به اون هم رسيدگى كنيد اجرا بشه اون قانون خيلى وقته كه ازش گذشته و تصويب شده
  • sajad A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    40 2
    خبر آنلاین تو هم بی وفا شدی... دیگه پیگیری نمیکنی...
  • پندار IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    60 2
    امروز جهارشنبه منتظر خبر خوش یا بد شورای نگهبان هستیم انشالله که نه نیاره و اجرایی کنه ، دیشب خواب دیدم با نمره 4 موهامو زدم :
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    66 2
    شدم یه ادم استرسی نمیدونم به دفاعم فکر کنم یا بیام خبر آنلاین چک کنم وضعیتم‌ خرابه
  • محمدرضا A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    18 0
    خبر انلاین فقط امیدمون به تو بود ک پیگیر باشی
  • رضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    54 5
    در کل نتیجه گیری این است چون در صحن مجلس تصویب شده است پس قانون اجرا خواهد شد منتهی با یکسری تغییرات و مساله مهم لاین است که مدت به انتها رسیدنش چه مدتی طول می کشد جای سوال دارد مساله دیگ این است شما جوانن نباید ناامید باشید حتی در کامنت های خودتان. وظیفه شما جوانان چیست؟ پیگیری بیش از اندازه از مجلس و ستاد و شورا از طرق مختلف مانند تماس ایمیل مراجعه حضوری و … چون سیستم اداری ایران ب گونه ایست که اگر پیگیری بیش از انداز باشد مدت به نتیجه رسیدن کار شاید به نصف کاهش یابد . با تشکر
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    43 3
    شورای نگهبان امروز جلسه داشته پس چی شد؟
  • علی A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    44 1
    نامبرده داشت زندگی میکرد بهش امید دادن و باز ازش گرفتن؛ نامبرده دیگه همون زندگی هم نداره
  • محمدرضا A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    38 0
    .بچه ها من به شورای نگهبان ایمیل زدم و هم به ستاد مسلح تقاضای اینو دادم و خواهشمندانه تقاضای اجرایی شدن مصوبه مجلس رو دادم.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    14 57
    بعضیا میگن اصلا امکان نداره تصویب بشه چون که خیایلا معاف میشن
  • مهرداد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    29 3
    سلام دوستان. کسی از شما میدونه که ایا در حین تحصیل در دانشگاه میشه معافیت گرفت از طریق کارت ایثارگری پدر.؟؟ من میدونم معافیت کفالت رو میشه حین تحصیل گرفت.ولی معافیت پزشکی رو نمیشه حین تحصیل گرفت.معافیت ایثارگری نمیدونم چجوریاست؟
    • اعزامی برج 6 A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
      55 4
      آره میشه گرفت مهرداد جان خبر آنلاین لطفا این مصوبه رو پیگیری کنید این شورای نگهبان چی شد بالاخره اقا یا بگید آره یا نه
  • مرتضي IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    58 4
    با سلام خدمت خبر انلاين و كاربران اگه ممكنه بيشتر پي گير اين موضوع باشيد ممنون
  • سجاد A1 ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    30 1
    لطفا پیگیر باشید
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    24 2
    دوستان کسی خبر نداره چی شد؟؟ بنظرتون کی مشخص میشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    19 4
    دوستان یه سوال داشتم یعنی اگه این طرح اجرایی بشه من که پدرم جانباز 15درصد هست هم مثل جانبازان 25 درصد میتونم از سهمیه دانشگاه استفاده کنم
    • علی RO ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
      6 10
      نه عزیز جان، این بحث شهریه فقط برای خود جانبازان زیردرصد هست نه فرزندان وخانواده ایشان
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
      15 1
      بله طبق متن این قانون می توانید استفاده کنید البته به شرط تایید شورای نگهبان
    • علی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
      11 38
      فک نکنم اجرایی بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    18 6
    یعنی در مورد شهریه دانشگاه آزاد به فرزندان زیر 25 درصد کمک میکنن
  • یاعلی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    39 0
    چی شد بالاخره؟
  • amir IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    51 2
    خبر آنلاین عزیز خودت حداقل یه واکنشی نشون بده....یه جوابی بده به ما بدبختا.... نشون بده که تو دیگه لااقل میخونی و حرف ما رو شنیدی و اهمیت میدی...حداقل وانمود کن اهمیت میدی
  • امير IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    68 2
    بخدا ما داشتيم زندگيمونو ميكرديم و اماده رفتن به خدمت بوديم.چرا بيهوده براي جوونا اميد درست ميكنين؟بچه ها همه اميدتون بخدا نا اميد نشين.ايشالا به ثمر ميشينه.اگه بشه كه واقعا معجزس
  • پیگیر24خبر IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    93 3
    ای خدا چرا هنوز خبری نشده از این قانون؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    15 0
    چه خبر؟ کسی صدای ما رو میشنود؟
  • امیر IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    18 0
    عجب گیری کردیمااا. چرا تایید نشده هنوز؟ یعنی میخوان سر 20 روز نظرشون بگن. تازه بعدشم باید یه هفته بمونیم تا خبرش توی سایت بززن.
  • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    11 0
    ای خدا. دوباره افتاد برای هفته بعد. آخه چرااااا؟
  • بی نام EU ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    82 2
    لا اقل کامنت ها رو نشون بدین فکر نکنن بی خیال این مصوبه شدیم
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    22 0
    خدا کنه خود خبر آنلاین پیگیر بشه...اخه از 9خرداد خودشم دیگه هیچ خبری کار نکرده... بهرحال این خبری نیست که بشه به همین راحتی ازش گذشت خب...
  • سعید A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    18 0
    خبر آنلاین لطفا این مصوبه رو از شورای نگهبان پیگیری کنید. اصولا باید دیگه تا حالا تکلیف این قانون مشخص می شد...
  • پندار A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    26 0
    خبر آنلاین نمیشه از شورای نگهبان پیگیری کنید ببینید اصلا این مصوبه به دستشون رسیده یا نه ؟ بخدا این همه جوون چشم انتظارن ، لطفا مصاحبه ای با شورای نگهبان انجام بدین
  • علي DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 30
    سلام دوستان بنده الان وظیفه هستم و چارماه خدمت کردم دیروز رفتم شورای نگهبان گفتن تایید نکردن فرستادن مجلس و ب کمیسیون برنامه و بودجه واگذار کردن ک اصلاح کنن بعدش ب مجلس رفتم گفتن از تاریخ 22/3کمیسیون تشکیل میشه و بعد دو هفته طول میکشه اصلاح کنن بعدش دوباره میره شورای نگهبان دو هفته طول میکشه انشالله بعد از دو ماه پیگیر باشين
    • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      6 0
      باز خالی بستی؟
    • علی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      19 0
      داداش اگه رد شده بود مثل مابقی لایحه های دیگه که رد شدن توی سایت میزدن. شایعه پراکنی نکنید.
    • تمید A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      1 0
      اینقدر دروغ نگو از خدا بترس
  • aghiloo A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    26 1
    اصلا انگار این طرح رو نفرستادن به شورای نگهبان. وگرنه تا الان باید یه خبری میشد . از خبر انلاین میخوایم یه تماس با شورای نگهبان بگیره که ببینیم اصلا این طرح براشون ارسال شده واسه تایید یا نه تورو به این ماه عزیز پیگیر باشید
    • علی A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      4 0
      فرستادن شک نکن. روال کار اینه که بعد از تصویب یه چیزی توی مجلس حداکثر بعد یک یا دو روز، به شورای نگهبان هم میفرستن.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    7 6
    بچه ها منم باورم نشد الان رفتم دفترچه ی کاردانی به کارشناسی و از سایت سازمان سنجش دانلود کردم پایین صفحه چهار نوشته با توجه به تصویب و اصلاحیه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طبق این قانون اجرا میشه. اگر منظورش قانون ما باشه یعنی میخوان اجراش کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    14 0
    خبر انلاین تورو خدا یه مصاحبه ای با این شورای نگهبان داشته باشین برای شما خبرنگارا راحته مصاحبه کردن وگرنه من خودم میرفتم تهران سوال میکردم ایشالا که دعای همه جوونا پشت شما باشه
  • محسن IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    11 1
    خبرانلاین تو رو قران پیگیری کن دیگه شورشو در اوردی ناز میکنی
  • علی A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    12 0
    با توجه به اینکه دو سه جلسه شورا توی یه هفته پیش احتمالا اینکه این طرح بررسی شده باشه زیاده. خبرای جلسه خیلی دیر توی سایت میزنن. اگه نگاه به موارد اخیر کنید متوجه میشید
  • محمدرضا A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    23 1
    اگه شورای نگهبان تایید کرده پس کی باید اینو به گوش مسئولین برسونه که این همه چشم انتظار این قانون و اجراش هستن. خبر انلاین تورو به امام رضا یکاری کن دیگه
  • محمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    24 0
    بابا اره یا نه بگید خوب همه رو گذاشتن سر دو راهی رو.استرس خدمت چیزای دیگه اضافه نکنید لطفا من چند روز دیگه اعزاممه
  • mmp A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    39 0
    دست اندرکاران خبر آنلاین خداقوت پیگری این خبره معافیت ایثارگران واقعا انقد براتون سخته؟
    • امیرا A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      30 2
      حتما یه مشکلی دارن که نمیذارن پیگیری کنن
  • علی A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    2 0
    خدایا به امید تو. هر چی تو بگی هرچی تو بخوای
  • محمدرضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    2 1
    تورو خدا پیگیری کنید. مردیم ما صد دفعه
  • من A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 1
    مصوبه رد شد سر به سایت شورای نگهبان بزنید
  • امیر A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 0
    بنظرم این لایحه به کلی توی فضا محو شده. مواردی که توی سوم و چهارم خرداد توی مجلس تصویب شده بود توی سیت شورای نگهبان در مورد نظر دادن.
  • اصغر A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    با تشکر از خبر انلاین واقعا دیگ ناامید شدم الان من نمیدونم برم دفترچه رو پست کنم یا ن عمرمون داره تلف میشه کاشکی که خبر انلاین ی پیگیری میکرد از این بلاتکلیفی بیاییم بیرون حداقل
  • علی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    3 0
    شورای نگهبان افتاده توی خط رد مصوبات. توی صفحه اخبار سایت شورا نگاه کنید چقدر مصوبه رد شد. البته نه اینکه الکی رد شده باشند لابد مشکلی دارند. میترسم این قانون ایثارگران هم مشکل داشته باشه.
  • امیرعلی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    مصوبه شامل مرور زمان شد... از خاطر ما رفت و تبدیل شد به خاطره ها .... ههههععععی
  • احسان A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 3
    دوستان تاریخ مصوبه ای که شورای نگهبان رد کرده ۲۸ اردیبهشت ذکر شده این مصوبه طرح جامع ایثارگری برای ۲۷ اردیبهشت هست
    • امیر A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      2 0
      داداش میدونم تلخه ولی راسته این لایحه به صورت یه بسته احکام دائمی توسعه کشور رفته بوده به شورا. حالا بماند که معافیت های ایثارگران قربانی شده.
  • مجید A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    10 3
    به اون بند راجع به سربازی مغایرت نزدن اتفاقا...لایحه کلی بوده و یه سری جاهای دیگش رد شده
    • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      4 1
      عزيزه من كلش رد شده اين ميفهمى شما وقتى يه لايحه رد ميشه يعنى كلن هيچى ميشه بچه بازيه مگه يه خط بگن اره يه خط بگن نه تموم شد رفت معلوم بود از أولم
  • میلاد A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    اینهمه با احساسات جوانها بازی کردن اخرشم هیچی به هیچی
  • بی نام A1 ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    4 0
    یعنی تموم؟؟؟؟؟ اخه چرا ................ خودخواه نیستیم،اما نمیشه فقط برای معافیت یه مصوبه جدا بدن و تصویب بشه؟؟؟؟؟؟
  • فرهاد A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    4 3
    دوستان الان در کل امیدی هست یا نه؟
  • بی نام RO ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    4 0
    خبرگزاری خانه ملت : نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان با معافیت‌های سربازی مخالفت نکرده است، گفت: اضافه شدن حدود ۳۰ ماده به لایحه احکام دائمی شدن برنامه های توسعه مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفته است. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی خبرها مبنی بر مخالفت شورای نگهبان با معافیت سربازی در لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه، گفت: شورای نگهبان مخالفتی نسبت به معافیت سربازی نداشته بلکه اظهارنظر این شورا در مورد کل لایحه مذکور است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مخالفت شورای نگهبان به لایحه احکام دائمی شدن برنامه های توسعه بسیار درست است زیرا زمانی که دولت لایحه را به مجلس تقدیم کرد این لایحه د
  • مازیار IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    7 4
    آخر قبول کردن یا نه ما مردم از استرس؟
  • علیرضا A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    دوباره مجلس در تاریخ 3آبان امسال این طرح رو تصویب کرد ولی من رفتم میدان سپاه مسولان میگن اصلا این طرح چی هست. بی اطلاعن. خواهشن یه مصاحبه بکنید خبر آنلاین. همه منتظر این طرحیم.من پدرم 24ماه سابقه ایثارگری داره.