اینتل در تازه‌ترین اطلاعیه خود تاکید کرد وصله امنیتی برای رفع باگ، منجر به کاهش عملکرد تراشه‌های معیوب این کمپانی نمی‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال کشف باگ بزرگ در تراشه‌ها و ریزپردازنده‌های اینتل روی کرنل مموری، آپدیت امنیتی عرضه شد تا جلوی یک فاجعه بزرگ گرفته شود. به دنبال این اتفاق گفته شد با به روز رسانی، سیستم‌ها کند می‌شود اما اینتل در اطلاعیه‌ای گفت گزارش‌های دریافتی از اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت چنین چیزی را نمی‌رساند. دیروز ارزش سهام اینتل 2 درصد کاهش یافت و سرمایه‌گذاران بیم آن دارند که مشکل ادامه پیدا کند.{لینک}

محققان آلمانی هفته گذشته توانستند با هک ریزپردازنده‌های اینتل، اطلاعات حساس کاربر را به راحتی سرقت کنند. محققان دو حفره بزرگ را در این زمینه روی تراشه‌های مدرن اینتل و AMD و ARM پیدا کردند.

اولین حفره موسوم به Meltdown است که تراشه‌های اینتل را «بای پس» کرده و اجازه خوانش پسورد کاربر را ورای اپلیکیشن و از روی مموری فراهم می‌سازد. دومین حفره موسوم به Spectre است که تراشه‌های AMD و ARM راتحت تاثیر خود قرار داده و با تریک به اپلیکیشن و دریافت خطا، اطلاعات کاربر را لو می‌دهد.

اینتل توصیه کرده است تا آپدیت امنیتی عرضه شده توسط سازندگان سیستم عامل را نصب کنند تا مشکل احتمالی برطرف شود.

اگر ثابت شود آپدیت امنیتی باعث کند شدن سیستم عامل شود، اینتل با شکایت حقوقی روبرو خواهد شد.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =