۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
آلودگی کشکان و خسارت به مزارع و آبزیان

رییس اداره حفاظت و محیط زیست پلدختر از شکستگی لوله خط انتقال نفت و آلودگی رودخانه کشکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر رضا محمدی نژاد در گفت و گو با خبر آنلاین ابراز داشت:این اتفاق عصر روز شنبه در 10 کیلومتری شمال پلدختر در حوالی دهستان مورانی رخ داد و سرازیر شدن مواد نفتی به درون رودخانه کشکان باعث آلوده شدن آن شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: شرکت نفت اقدام به انداختن موادجذب کننده پت به درون رودخانه جهت جذب مواد نفتی کرده و با اعزام چند دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه مشغول فعالیت برای خارج کردن مواد آلوده از رودخانه هستند .
محمدی نژاد افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک نیروهای شرکت نفت هر چهسریعتر مواد آلوده را از رودخانه خارج کنیم.
وی گفت: با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان شکستگی خطوط انتقال نفت در این شهرستان بر روی آبزیان رودخانه کشکان تاثیر زیاد خواهد داشت .
رییس اداره محیط زیست پلدختر از کشاورزان شهرستان خواست به دلیل آلودگی آب رودخانه بر اثر موادنفتی تا اطلاع ثانوی و خارج شدن آن از کشکان از آبیاری مزارع خود پرهیز کنند .
سلیمانی یکی از کشاورزان روستای گل گل پلدختر به خبرنگار خبرآنلاین درپلدختر گفت:مشغول آبیاری مزرعه خود بودم که یک دفعه بوی نفت به مشامم رسید که پس از بررسیهای لازم متوجه وجود مواد نفتی در رودخانه شدم .
وی افزود:ما برای آبیاری مزارع و سیفی جات و سبزیجات خود جز آب رودخانه کشکان منبع دیگری برای آبیاری نداریم و از آنجا که سیفی جات با وجود گرما نیاز به آبیاری دارد آب آلوده موجب خشک شدن مزارع و تحمیل خسارات زیادی به کشاورزان این منطقه می شود .
الماسی یکی دیگر از کشاورزان این منطقه گفت: کشاورزان به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی شرکت نفت موتور تلمبه های خود را فعال نگه داشته اند و استفاده از آب آلوده موجب خسارت به مزارع آنها شد .
وی افزود: مواد نفتی علاوه بر خسارت به زمین های کشاورزی و مزارع موجب تلف شدن آبزیان زیادی شده و محیط زیست منطقه را آلوده کرده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =