معاون استاندار زنجان: قیمت کالا و خدمات از سال 92 تاکنون رشد منطقی و ملایم داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان از کاهش نرخ تورم استان از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت: قیمت کالا و خدمات از سال 92 تاکنون رشد منطقی و ملایم داشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحیم عصفوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با بیان اینکه تورم استان در سال 92 بیش از میانگین کشوری بوده است، اظهار کرد: نرخ تورم استان طی سال های اخیر کاهشی بوده و در شرایط فعلی نزدیک به متوسط کشوری است. همچنین نرخ تورم استان 2 دهم درصد بیشتر از میانگین کشور برآورد شده است.
وی شرایط کلی نرخ تورم در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اختلاف های جزئی در نرخ تورم استان و کشور اهمیت زیادی ندارد و شرایط کلان حاکم بر نرخ تورم بااهمیت است. این اختلافات در شرایط کلان طیبیعی است. البته شرایط تورم استان ها بستگی به نزدیکی به تهران و کانون های جمعیتی می تواند متفاوت باشد.
این مقام مسئول نوسانات قیمت اقلام مختلف را در میانگین سال گذشته و فروردین سال جاری متفاوت عنوان کرد و گفت: با توجه به آغاز سال جاری و نبودن فصل تولید و برداشت برخی محصولات کشاورزی تفاوت قیمت میانگین سال گذشته و فروردین ماه امسال طبیعی است. بنابراین قیمت محصول در میانگین سال باید مورد توجه باشد.
وی بر ضرورت داشتن پروانه کسب در صنوف مختلف تاکید کرد و گفت: فعالان صنفی باید پروانه کسب داشته باشند و هویت آنها مشخص باشد. البته اتاق اصناف استان و متولیان این حوزه باید ساز و کارهای لازم برای ساماندهی این صنوف را در دستور کار داشته باشند.
عصفوری بر ضرورت مبارزه با قاچاق در کشور و استان تاکید کرد و افزود: دولت مصمم به برخورد جدی با موضوع قاچاق است. همچنین باید اقلامی که مردم خریداری می کنند، دارای فاکتور فروش باشد و محل خرید اجناس و مبدا آن مشخص شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان به گزارش تخلفات صنفی استان اشاره کرد و گفت: سه تخلف عمده گران فروشی، کم فروشی و تقلب باید مورد تاکید قرار گیرد و برخوردها در این سه بخش جدی باشد. همچنین برخی از مواردی که گزارش تخلف می شود باید با فرهنگ سازی درست در بین عموم مردم کاهش یابد و به مطالبه عمومی مردم از فروشندگان و صنوف تبدیل شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =