استانداردهای معاینه فنی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود

رییس سازمان محیط زیست می گوید:« استانداردهای معاینه فنی خودروها از امروز سخت گیرانه تر خواهند شد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سورنا ستاری فر معاون علمی رياست جمهوری در مراسم رونمايی از موتور سه سيلندر بر لزوم توليد خودروهای هوشمند و موتورهای كم مصرف داشت و اظهار داشت:«صنعت خودرو سازی باید به سمت ایده های جدید و استفاده از موتور کم مصرف حرکت کند.»

وی افزود:«در حال حاضر نفوذ تکنولوژی در ساخت قطعات خودرو افزایش یافته و قالب سازی متحول شده است.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد:« توجه به تحقیق و توسعه و به روز رسانی خطوط تولید امری ضروری است.»

ستاری تصریح کرد:«فكر نمی كردم سايپا بتواند اولين موتور كم مصرف كشور را توليد كند؛به خصوص در شرايطی كه ما در تحريم به سر می برديم.»

او با بيان اينكه همه می دانيد كار توليد در ايران سخت است، عنوان کرد:«فعاليت توليدی به دليل عدم حمايت بانك ها و با شرايط مالی كشود نمی تواند موفق باشد.»

معاونت علمی رياست جمهوری تصريح كرد:«در حال حاضر اتفاقات عجيب و غريبی در صنعت خودرو می افتد به عنوان نمونه شركت های بزرگ از جمله گوگل در صدد توليد خودروهای هوشمند هستند به همين منظور بايد هر روز اين صنعت توسعه پيدا كند و تكنولوژی های روز استفاده كند.»

سخت‌گیری‌ها تشدید می‌شود

معصومه ابتکار  رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور نیز در مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سلیندر با بیان اینکه امروز کیفیت زندگی به دلیل آلودگی هوا خیلی مناسب نیست، اظهار کرد:«دولت یازدهم برای استانداردسازی خودروها قدم های ویژه ای برداشته و نخستین گام شماره گذاری خودروها با استاندارد یورو ۴ بود.»

او ادامه داد:«از سال ۹۸ به بعد استاندارد یورو ۵ مورد نظر خواهد بود و خودروهای تولیدی باید این استاندارد را رعایت کنند.»

ابتکار افزود:«برای سلامتی هوا از امروز معاینه فنی خودروهای کارکرده سخت گیرانه‌تر و استانداردهای معاینه فنی سخت‌تر می‌شود.»

معاون رییس جمهور با اشاره به نقش وزارت نفت در بهبود کیفیت هوا، تصریح کرد:«باید وزارت نفت نیز استاندارد بنزین را بالا برده و همزمان با برنامه اقدام به تولید بنزین یورو ۵ کند.»

ابتكار با اشاره به ۶ میلیون و ٨۰۰ هزار خودرویي كه در تهران داريم گفت:«اگر استاندارد لازم نداشته باشند، سهم عمده ای را در آلايندگی خواهند داشت.»

رییس سازمان محیط زیست تاكيد كرد:«ارتفای كيفيت سوخت گام مثبتی بود كه وزارت نفت برداشت، اما كافي نيست و بايد  كيفيت بنزين را مستمر افزايش دهند و بنزين يورو ٥ انتطار داریم بر اساس برنامه دولت انجام شود.»

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترجمه مقاله A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 1
    من یک سوال از مسئو لین دارم چرا ما بااین همه سال که صنعت خودرو داریم هنوز هم مونتاژ کار خودروهای از رده خارج هستیم آیا بهتر نیست سخت گیری های بیشتری را در تولید خودرو انجام دهیم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 0
    وضعیت فنی خودروهای سنگین و اتوبوسها افتضاح است و شدیدا دودزا هستند.رانندگان کامیونهای دودزا چون شبها تردد میکنند ، خود را مصون از هر جریمه ای میدانند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 0
    یه لگن آشغال به اسم ماشین با قیمت 40 میلیون میدن دست مردم، بعد سختگیریش مال مشتریه