رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه به زودی شرکت تولید نخ بخیه چشم نیز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: برای این امر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک علمی و تحقیقاتی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی کشمیری در نشست خبری با خبرنگاران شهرک علمی و تحقیقاتی را حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت تلقی کرد و اظهار داشت: این شهرک با سابقه ۲۰ ساله فعالیت خود توانسته موفقیت‌های خوبی را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کند.

وی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری کشور نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: این پارک در حال حاصر به الگویی برای دیگر پارک‌های رشد کشور تبدیل شده است.

۱۰ پارک علم و فناوری در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ مرکز رشد در سطح استان اصفهان افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که دو پارک علم و فناوری در حال حاضر در سطح استان راه‌اندازی شده است و بر اساس طرح جامع باید ۱۰ پارک علم و فناوری در سطح استان اصفهان راه‌اندازی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک شیخ بهایی در استان اصفهان راه‌اندازی شده و ۷۰ درصد از اراضی آن نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان تحویل شده است، اضافه کرد: پارک ابوریحان نیز تا سه ماه آینده بهره برداری و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

کشمیری با اشاره به اینکه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علمی و تحقیقاتی دارای سه مرحله است، تصریح کرد: هر شرکت به گذراندن مراحل رشد مقدماتی، کسب و کار و استقرار در پارک را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرک علمی و تحقیقاتی فعالیت‌های تولیدی در سطح انبوه صورت نمی‌گیرد، ابراز داشت: چنانچه شرکتی به مرحله تولید انبوه برسد به شهرک صنعتی انتقال می‌یابد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات استقرار شرکت در پارک،‌خدمات مشاوره‌ای،‌ ارائه آموزش‌های کسب و کار و حمایت‌های مالی بهره مند می‌شوند،‌ افزود: نامه استقرار یک شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی به منزله سند تایید اعتبار است.

۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، گفت: مجموعه این شرکت‌ها در حوزه‌های تکنولوژی، سلامت و پزشکی و هنر فعالیت‌ دارند.

کشمیری با اشاره به راه‌اندازی مرکز مستقل هنر و صنایع خلاق در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: هچنین به دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه هنر و دانشگاه هنر پیشنهاد داده‌ایم که مرکز رشدی را در کنار دانشگاه هنر راه‌اندازی کنند تا بتوان اشتغال‌زایی بهتری را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار و ۵۰۰ فارغ‌التحصیل در شهرک علمی و تحقیقاتی فعالیت دارند، افزود: دوسوم این افراد به صورت تمام وقت و یک سوم به صورت پاره وقت در این شهرک فعالیت دارند ضمن اینکه ۵۰۰ نفر از این افراد دارای مدرک دکتری هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: ۱۱۲ تعدد از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی در مرحله مقدماتی،‌۱۹۰ شرکت در مرحله رشد و ۲۰۰ شرکت نیز در پارک مستقر شده‌اند.

۷۰ درصد پذیرفته شدگان شهرک علمی تحقیقاتی به نقطه کسب و کار رسیدند

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از پذیرفته‌شدگان در پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی به نقطه پایدار کسب وکار می‌رسند،‌افزود: تاکنون در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ۹۰۰ فناوری جدید به مرحله تجاری سازی رسیده است.

کشمیری افزود: برای مثال شرکت بهیار صنعت پیش از حضور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تجهیزات پایه بیمارستانی را تولید می‌کرد و امروز به مرحله فعالیت در حوزه هایتک رسیده و ۲۵ محصول را به بازار ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلیون دلار صادرات از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شده است، ابراز داشت: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان از محصولات تولیدی در شهرک فروش داخل داشته است و در مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان گردش مالی در شهرک علمی و تحقیفاتی اصفهان اتفاق افتاده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ۱۸۰ میلیارد تومان قرار داد در این شهرک منعقد شده است،‌ افزود: باید توجه داشته باشیم که تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای ایجاد فضاهای مناسب هزینه شده است که کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و ۳۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

نخ بخیه چشم در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید می‌شود

وی با اشاره به اینکه به زودی شرکت تولید نخ بخیه چشم نیز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: برای این امر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک علمی و تحقیقاتی انجام شده است.

کشمیری با اشاره به انعقاد ۲۰ قرار داد جدید واگذاری زمین در شهرک علمی و تحقیقاتی برای سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین این قراردادها برج فناوری است که با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال بهره برداری است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی موزه علم و فناوری در شهرک علمی و فناوری اصفهان گفت: این موزه شرایطی را فراهم ساخته که همه خانواده‌ها بتوانند از نزدیک کار با فناوری را لمس کنند و با این بخش آشنایی پیدا کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان از موزه علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید داشته‌اند.

لزوم مدیریت دولتی برای منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایده‌شو برای جذب سرمایه‌گذاران برای شهرک‌های علمی تحقیقاتی رانیز از اقدامات در دست انجام شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد و گفت: تاکنون در این زمینه ۳۱ ایده شو برگزار کرده‌ایم که نتایج خوبی را نیز در بر داشته است.

کشمیری همچنین به اشتیاق اعضای هیات دولت برای بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون دوسوم از وزرای کشور از این شهرک بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه در خصوص راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان نیز ابراز داشت: از آنجایی که در اساسنامه نخست راه‌اندازی این منطقه پیشنهاد مدیریت بخش خصوصی داده شده بود ما درخواست تغییر اساسنامه برای مدیریت غیر انتفاعی و غیر خصوصی را دادیم که این اساسنامه تدوین و در انتظار امضاء و ابلاغ رئیس جمهور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =