جریمه نکنید، جایزه تولیدکننده را هم بدهید/تولیدکننده با امید روی پا ایستاده است

استاندار البرز با بیان اینکه نباید تولید کننده داخلی را برای تولید بیشتر و اجرای طرح توسعه جریمه کرد، گفت: نه تنها این واحدها نباید جریمه شوند بلکه از بسته های تشویقی نیز برخوردار شوند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"دکتر محمدعلی نجفی" ظهر سه شنبه در ادامه بازدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از واحدهای تولیدی شهرستان ساوجبلاغ که با همراهی جمعی از مدیران صورت گرفت، پس از بازدید از کارخانه تولیدی با برند هیمالیا( تولید یخچال)، در نشستی با مدیران این واحد، ضمن بررسی موانع تولید و درخواست طرح توسعه این مرکز گفت: فرایند تجمیع واحدهای صنعتی و تولیدی پراکنده در منطقه در قالب ناحیه صنعتی باید هر چه سریعتر مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار البرز تصریح کرد: واحد تولیدی نباید بخاطر تولید و تنها وجود برخی موانع جریمه شود، بلکه باید بسته های تشویقی نیز برای این واحدها در نظر گرفته شود.
استاندار البرز با قدردانی از تلاش های این واحد تولیدی گفت: این مجموعه و واحدهای صنعتی با اشتیاق تولید می کنند هر چند بازار فروش گرم نیست، اما با امید و حمایت دولتی که دولت تدبیر و امید دارد،به افق های روشنی امیدوار هستید و جاذبه هایی که برای فروش محصولات و تولیدات بکار گرفته شده نیز مبین این امر است.
وی تصریح کرد: در طرح های توسعه محور پیوست زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد، هرچند عمده دغدغه ما ایجاد شغل است اما برای حفاظت از منابع آبی و محیط زیست نیز باید دغدغه داشته باشیم.
وی افزود: استان البرز و تهران تحت تاثیریکدیگرند و این نباید مورد غفلت واقع شود، باید در کنار توسعه طرح ها، هنر این را داشته باشیم که با ایجاد روزنه هایی رفع موانع تولید داشته باشیم.
استاندار البرز با تاکید بر پشتیبانی از تولیدکنندگان گفت: پشتیبان تولید کننده هستیم و در این بین مدیران بانک ها نیز باید با اجرای قوانین، حمایت های لازم را داشته باشند و اقدامات خوب بانک ها ویترین شود و انعکاس پیدا کند.
وی افزود: با رفع تنگناها برای تولیدکنندگان شاهد رونق و پویایی واحدهای صنعتی خواهیم بود.
در ادامه این نشست، طرح مشمولیت ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، با اخذ مصوبه از هیات وزیران مطرح شد و مقرر گردید تا طی نشستی، طرح تجمیع و ثبت مجموعه شرکت های خدماتی پراکنده در منطقه، بعنوان ناحیه صنعتی مجاز در دستور کار پیگیری قرار گیرد.
تسهیل در مسیر تردد و تغییر شناسه تولید و پروانه بهره برداری بمنظور رفع معافیت گمرکی این واحد نیز از جمله دغدغه های طرح شده بود که در نهایت اعلام شد،پس تصویب طرح ناحیه صنعتی در کارگروه شورای برنامه ریزی،فرایند تبدیل مجوز به پروانه صنعتی صورت گیرد.
رفع موانع انشعاب آب در این واحد تولیدی نیز بعنوان دیگر مسئله مطرح شد.
در ادامه درخواست یک واحدصنایع غذایی نسبت به استمحال و اقساط معوق با رویکرد مثبت مدیران واحدهای بانکی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با پرداخت 5 درصد نقدی پس از یکسال موافقت شد.
مساعدت برای پرداخت سرمایه درگردش به واحد تولید فراورده های لبنی پاکبان نیز در ادامه مورد طرح قرار گرفت.
بازدید از مجموعه پاکبان مرکز تولید فراورده های لبنی کشور، نیز از دیگر برنامه های آتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان بشمار می رود.
در جریان بازدید استاندار از کارخانه هیمالیا، دو محصول جدید تولیدی نیز رونمایی شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =