ایسنا نوشت: یکی از مسئولان کرد سوری از وجود مذاکراتی با ترکیه و میانجیگری روسیه برای الحاق حومه شمالی حلب به مناطق کاهش تنش خبر داد.

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، یک منبع مسئول در یگان‌های مدافع خلق کرد در شهر عفرین اعلام کرد که مذاکرات میان نمایندگانی از این یگان‌ها و ترکیه با میانجیگری روسیه برای الحاق حومه شمالی حلب به مناطق کاهش تنش وجود دارد اما هنوز به نتایج نهایی نرسیده است.

حاضران در نشست آستانه پیشتر با طرح مناطق کاهش تنش در سوریه موافقت کردند.

کنترل بخشی از مناطق حومه شمالی حلب که شامل شهر عفرین و مناطق اطراف آن می‌شود در دست یگان‌های مدافع خلق کرد است. بخش‌هایی از شمال حلب نیز در کنترل ارتش سوریه و بخش‌هایی در کنترل شبه نظامیانی مسلحی مثل جبهه النصره است.


به گفته منابع آگاه، اتفاقات فرودگاه نظامی منغ و پایین آوردن پرچم یگان‌های مدافع خلق کرد توسط روسیه در راستای تلاش‌های مسکو برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و شبه نظامیان مسلح از یکسو و یگان‌های مدافع خلق کرد از سوی دیگر است.

این منابع تأکید کردند که دو نشست بین مذاکره کنندگان در فرودگاه منغ و شهرک تل رفعت در شمال حلب ه در اختیار کردهاست در این باره برگزار شد. این منابع اخبار درباره استقرار نیروی نظامی روسیه در فرودگاه منغ را تکذیب کردند اما اتخاذ چنین اقدامی در آینده را بعید ندانستند.

این منابع به اهمیت بررسی الحاق حومه شمالی حلب به مناطق کاهش تنش قبل از برگزاری دور هفتم مذاکرات آستانه اشاره کردند. تا کنون تلاش‌ها برای الحاق این بخش از سوریه به مناطق کاهش تنش، شکست خورده است.

یک منبع مخالف نزدیک به شبه نظامیان مسلح در شمال حلب گفت که با توجه به اختلاف دیدگاه‌ها رسیدن به توافق درباره حومه شمالی حلب دشوار است چراکه شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه می‌خواهند یگان‌های مدافع خلق کرد 11 شهرکی را که به کنترل خود درآورده‌اند به این نیروها تحویل بدهند.

این منبع تأکید کرد که ارتش ترکیه تلاش دارد یک ایستگاه نظارت در شهر عندان در شمال حلب ایجاد کند و این نشان دهنده نزدیک بودن توافق برای ایجاد منطقه مهمی از سوی ترکیه در نزدیکی مرزهایش با سوریه است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =