دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: همه کسانی که به دخالت آمریکا در جهت منافع فلسطینی ها یا کشورها و ملتهای عربی علیه اسرائیل دل خوش کرده بودند، از خواب بیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين سيد حسن نصرالله که از طريق ويديو کنفرانس براي حاضران در تجمع باشکوه مردمي در منطقه ضاحيه بيروت سخن مي گفت، ( اين تجمع با فراخوان دبير کل حزب الله جهت حمايت از قدس شريف و محکوم کردن اقدام رئيس جمهوري آمريکا براي انتقال سفارت واشنگتن از تل آويو به قدس اشغالي برگزار شد) ضمن تشکر از حضور انبوه مردم در اين راهپيمايي و اعلام همبستگي قابل توجه مردم با فلسطين تصريح کرد، شما اهل مقاومت و وفاداري هستيد، شما همواره از کساني بوده و هستيد که در چنين مياديني حضور باشکوه دارند در نتيجه خطاب به شما، شريف ترين، عظيم ترين و پاک ترين مردم درود مي فرستم.

دبير کل حزب الله در ميان واکنش هاي حماسي مردم به سخنانش تاکيد کرد، شماييد که هفته هاي قبل در همين ميدان با آقاي خود ابا عبدالله الحسين عليه السلام از پايبندي تان به فلسطين، قدس، نصرت مظلومان و دفاع از مقدسات گفتيد، شما در روز عاشورا از پايبندي خود به آن امام همام گفتيد. امروز بار ديگر در برابر تجاوز آشکار آمريکايي - صهيونيستي به قدس به مقدسات اسلامي-مسيحي، تعدي عليه ملت فلسطين و عليه تمامي امت اسلام، بر مواضع و ثبات قدممان تا پيروزي يا شهادت تاکيد مي کنيم تا سخناني را به گوش همه جهانيان برسانيم که هفته هاي قبل خطاب به امام حسين عليه السلام بيان کرديم، يعني يا حسين ما تو را تنها نخواهيم گذاشت.

( فرياد« ما ترکتک يا حسين» جمعيت حاضر) حسين امروز فرياد مظلومان است ، حسين امروز عنوان دين آسماني و مقدساتي است که مورد تعدي قرار گرفته اند، بار ديگر به همه شما خير مقدم مي گويم، از همه گروهها و جريان هاي ملي و اسلامي به ويژه به برادران وخواهرانمان در جنبش امل و به ساکنان اردوگاههاي فلسطيني، خوشامد مي گويم. فلسطينياني که همچنان با سياست اسکان در کشور سوم مخالف و از حق بازگشت به وطن خويش دفاع مي کنند و فرزندان و نسل هايشان را با روياي بازگشت به سرزمين مادري تربيت مي کنند. رويايي که به خواست خدا به زودي محقق خواهد شد.

با توجه به اينکه موضوع اين تجمع اجازه نمي دهد به مسائل ديگر پرداخته شود به من اجازه دهيد با ذکر خلاصه چند نکته، وارد عناوين اصلي شوم. در آغاز به نام همه شما به مردم فلسطين در اراضي اشغالي، در غزه، در کرانه باختري، در قدس، در اراضي هزار و نهصدو چهل و هشت، در بيت المقدس و در اطراف بيت المقدس به دليل واکنش هاي تاريخي و فوري شان درود مي فرستم، واکنش هايي که از ساعت هاي اوليه در پس از تصميم دشمن آمريکايي بيان شد، تصميمي که از زبان ترامپ بيان شد و بر اساس آن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت شناخته شد. اين ملت مقاوم، ايثارگر و ملتي که در تاريخ خود جانفشاني هاي متعددي داشته اند امروز با دست خالي، با سنگ، با سلاح سرد در برابر دشمن ايستاده اند تا از قدس و مقدسات امت و مقدسات تمامي مسلمانان و مسيحيان جهان دفاع کنند. درود ما بر شما باد. موضوع دوم اينکه بايد از تمامي واکنش هايي که در مخالفت با اين اقدام کينه توزانه آمريکا عليه قدس، عليه فلسطين و عليه کرامت امت اسلام انجام شده است تقدير کرد.

بايد از مواضع تمامي کشورها و روساي کشورها در جهان که با تصميم ترامپ مخالفت و آن را رد کرده اند تشکر کرد. اين اتفاق مهمي است و تمام ملت هاي عربي و اسلامي که امروز درگير اين مسئله شده اند بايد بدان توجه داشته باشند. ترامپ و دولتش بر اين باور بودند که اگر قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت بشناسند، با توجه به کبر و غرورشان، تمامي کشورهاي جهان تسليم خواهند شد و پايتخت هاي جهان از اروپا تا جهان عرب و اسلام، تا روسيه ، تا چين ، تا کانادا، تا آمريکاي لاتين ، تا استراليا ، به سرعت در اين موضوع به آمريکا خواهند پيوست و آنچه را که واشنگتن به رسميت شناخته است به رسميت خواهند شناخت اما او با مخالفت جهاني روبرو شده است تا شاهد باشيم ترامپ و دولت آمريکا تنها و منزوي شدند و تنها اسرائيل، يعني رژيم غاصب که سود اصلي اين معادله با اوست بوده است؛با آمريکا همراه شد.

پس اين اتفاق مهمي است که دولت هاي اسلامي و عربي بايد آن را تحسين کنند. همچنين بايد از مواضع تاريخي شخصيت هاي ديني اعم از اهل سنت يا شيعه، در نجف اشرف، در شهر مقدس قم، از موضع هميشگي امام خامنه اي - که سايه اش مستدام باد- از شيخ الازهر، از مراجع ديني مسيحي ، از اسقف هاي قبطي، از کشيش هاي مسيحي به ويژه از رهبران مسيحي مشرق تقدير کرد، بايد از تمامي واکنش هاي مردمي اعم از واکنش هاي رسانه اي، تحصن ها، راهپيمايي ها، بيانيه ها و به ويژه از تظاهرات که در پايتحت ها، شهرهاي مختلف جهان عرب و اسلام و ديگر مناطق جهان برگزار شد تقدير کرد، تظاهراتي که در آن مردم خشم و غضب خود را در برابر اين تجاوز آشکار و همچنين پايبندي خود را به قدس و فلسطين اعلام کرده اند.

من از تحليلگران و پژوهشگران سياسي، از خطبا به ويژه از آناني که در محور ما (محور مقاومت ) جاي دارند، مي خواهم از کنار اين واکنش ها به سادگي عبور نکنند بلکه به اين واکنش ها بپردازند، ممکن است اين واکنش ها کافي نباشد اما دراين مرحله از زمان، بسيار مهم، مطلوب و ضروري است به ويژه اينکه اين واکنش ها پس از سالها فتنه انگيزي و تنش افروزي در جهان عرب انجام شده است، فتنه هايي که هدفش اين بود تا مردم ما فلسطين و قدس را فراموش کنند و در حزن، اندوه، مصائب، جنگ ها، فتنه ها و درگيري هاي داخلي خود غرق شوند. امروز و پس از تمامي آنچه که بر سر منطقه ما رفته است شاهد برپايي تظاهرات مردمي هسستيم، تحصن هاي جمعي بر پا مي شود و مردم و نخبگان به هر روشي مواضع مخالف خود را با هتک حرمت قدس به دست آمريکا اعلام و با فلسطينيان در اين مسير اعلام همبستگي مي کنند و سعي مي کنند ياد و نام فلسطين را احيا کنند، حمايت رسانه اي، رواني، معنوي، روحي و سياسي از اين روند از اوجب واجبات است و حتي از شيوه هاي اساسي براي غلبه بر سال ها دشمني است که سالهاي گذشته شاهد بوده ايم.

من خطاب به شما حاضران در تظاهرات امروز در منطقه ضاحيه، خطاب به همه آناني که در چنين تظاهراتي در ديگر مناطق حاضر شده اند، خطاب به همه اعراب و مسلمانان در جهان اعلام مي کنم، راهپمايي هاي امروز شما در رويارويي با اين تجاوز آشکار دشمن، در بالاترين درجه اهميت قرار دارد ، ارزش حضورتان را در اين تظاهرات و تحصن ها، ارزش حضورتان را در شبکه هاي اجتماعي و ديگر ميادين بدانيد، زيرا برداشت ها اين بود که شما فراموشکار شده،از برخي اصول شانه خالي کرده و خسته شده ايد.

وی ادامه داد: اين حضور مردمي حمايت معنوي قابل توجهي از مبارزان و مقاومان و حتي حمايت از آناني است که در ميادين نبرد در گير جنگند. ما در جنگ سال دو هزار و شش اين تجربه را داشته ايم. برادران ما در غزه در جنگ هاي متعددي که داشتند چنين تجربه اي را داشته اند. هر گونه تظاهرات، راهپيماني و تحصن چه تعداد حاضرانشان زياد باشد يا کم، در هر منطقه اي که برگزار شود موجب مي شود توان و اراده ما تقويت شود و اين احساس را به ما بدهد که تنها نيستيم. امروز مردم فلسطين، آناني که در خطوط مقدم قرار دارند، نيازمند اين حضور مردمي هستند. تظاهرات امروز شرايط مناسبي را براي تمامي جنبش هاي مقاومت فراهم مي آورد. به همين منظور از همه آناني که در چنين مياديني حضور مي يابند تشکر و قدر داني مي کنيم و خواستار تداوم اين حضور هستيم. اين حضور خود شکلي از اشکال رويارويي با دشمن است.

سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در تجمع مردمي حمايت از قدس در منطقه ضاحيه بيروت، گفت: امروز شاهد تحرکات نفوذي ها هستيم مثل هيئت بحريني که وارد فلسطين اشغالي شده است، اين هيئت مردم و علماي بحريني را نمايندگي نمي کند بلکه نماينده نظام ظالم بحرين است، اين نظام بحرين است که چنين هيئتي را در چنين زماني اعزام کرده و مدعي است اعضاي هيئت حامل پيام پادشاه براي صلح و همزيستي است، اما همزيستي با چه کسي؟ با اشغالگران؟ با هتک کنندگان مقدسات؟ با آناني که در پي يهودي سازي قدسند؟ با آناني که استخوان کودکان فلسطيني را خرد مي کنند؟ اين خواسته مردم بحرين نيست. مردم بحرين هماناني هستند که در پاسخ به دعوت علما و رهبرانشان روز جمعه در تمامي شهرها و روستاها به خيابان ها سرازير شدند تا همبستگي خود را با مردم فلسطين و قدس اعلام کنند اما به سوي آنان گلوله شليک شد و با سياست سرکوب به آنان پاسخ داده شد به گونه اي که عده اي زخمي و بسياري بازداشت شدند.

اين روند براي نظام بحرين نوعي رسوايي است، نظامي که مردمش را از برپايي تظاهرات در حمايت از فلسطين منع مي کند و هم زمان هيئتي را براي بهبود روابط با دشمن غاصب اعزام مي کند. مي توان گفت يکي از فوايد تصميم آمريکا اين بود که موجب شد خبيث از پاک تشخيص داده شود، اين تشخيص تنها براي بحرين نيست بلکه در ديگر جاهاي جهان اسلام و عرب و حتي ديگر مناطق جهان هم مصداق دارد. در چارچوب تحرکات مردمي، بايد از دو ملتي که زير آتش گلوله و فضاي مرگ آور براي دفاع از فلسطين بپاخاسته اند به صورت ويژه ياد کرد- البته همگان در همه جا بپاخاسته اند و احترام همه آنها به جاست- اما از اين دو ملت يعني مردم فلسطين و مردم يمن بايد به صورت ويژه ياد کرد. صد ها هزار يمني ها در صنعا و صعده يعني در دو منطقه اي که در هر ساعت از شب و روز زير آتش بمباران متجاوزان سعودي آمريکايي قرار دارد به خيابان ها سرازير شدند.

اين اتفاق اصالت، مظلوميت و واقعيت مردم يمن را در برابر مهم ترين قضاياي امت اسلام به تصوير مي کشد. همچنين در چارچوب واکنش هاي مردمي بايد بگويم ما امروز در لبنان درباره قدس، فلسطين و موضعگيري عليه تصميم زشت ترامپ، به اجماع ملي رسيده ايم - غالبا دشوار است لبناني ها به اجماع برسند- اما امروز همه لبناني ها به اجماع رسيده اند و به اين اجماع افتخار مي کنيم.

با اعتماد به مواضعي که امروز از طرف رياست محترم جمهوري، رياست محترم پارلمان، فراکسيون هاي پارلماني، دولت جناب آقاي نخست وزير، گروههاي سياسي مختلف و اقوام مختلف لبناني، به ويژه سخنان متمايز وزير امور خارجه لبنان در نشست وزيران امور خارجه عرب در قاهره،( آنجا دو نفر خطابي ويژه داشتند يعني وزيران امور خارجه لبنان و عراق) و همچنين با تکيه بر برپايي تجمع باشکوه شما در منطقه ضاحبه بيروت، بار ديگر خطاب به مردم فلسطين از تجديد عهد و تجديد ميثاقمان در همراهي با فلسطين، مردم فلسطين، قدس، ساکنان قدس، مقدسات اسلامي و مسيحي مي گوييم، تفاوتي نيست که در اين مسير چه بهايي پرداخت مي شود. نکته عجيب اين است که عداون آمريکايي -ترامپي عليه مقدسات اسلامي و مسيحي در قدس در حد فاصل دو يادبودي انجام شد که براي مسلمانان و مسيحيان عزيز و محترمند، يعني حد فاصل ميان يادبود ميلاد رسول گرامي اسلام(ص) و يادبود ميلاد حضرت مسيح(ع). امروز شاهد انتفاضه واقعي در حوزه فکر، جان، اراده، فعاليت هاي ميداني و فعاليت هاي خياباني مسلمانان و مسيحيان هستيم، مسلمانان و مسيحيان با قدرت در دفاع از مقدساتشان با هم همدل و همراه شده اند.

دبيرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان افزود :« در خصوص بخش سياسي اين مسئله بايد گفت ، خيلي زود نتايج و خطرات تصميم ترامپ مشخص شد و در روز دوم دولت دشمن نشست برگزار و اعلام کرد قصد دارد 14 هزار واحد مسکوني در قدس احداث کند و اسامي عربي خيابان ها در اين شهر را تغيير دهد. همه خطراتي که چند روز پيش درباره آن صحبت کرده بودم ، بايد مسئوليت آن را بپذيرند. بايد بدانيم اين تصميم آمريکا پيشينه و پيامدهايي دارد. زماني که به پيشينه آن نگاه مي کنيم به خوبي مي فهميم که در سالهاي اخير در منطقه ما چه رخ داده است. زماني که از طرح آمريکايي- صهيونيستي صحبت مي کنيم که برخي کشورهاي منطقه اي به آن کمک کردند تا کشورها ، دولت ها ، ارتش ها و ملت هاي ما را ويران کنند ، ما در سال 2011 به شما اين مسئله را گفتيم و امروز يادآور مي شويم.

ما گفتيم که آمريکا از گروههاي تروريستي- تکفيري و در صدر آنها داعش حمايت مي کند، هدف واقعي آن ويراني و تخريب جوامع ما و از بين بردن مسئله فلسطين است تا اين که امروز مردم در فلسطين به فراموشي سپرده شوند و آمريکا بيايد و راه حلي را که مي خواهد و بر اساس منافع صهيونيست ها است تحميل کند. اين چيزي است که امروز شاهد آن هستيم اما نااميد خواهند شد. بنابراين اين تصميم ترامپ پيشينه اي داشته است و در پي آن گام هاي بعدي خواهد آمد.
آمريکايي ها و همه دولت هاي عربي و فلسطيني ها درباره قدس خواهند گفت که (موضوع) قدس تمام شد و خارج از گفتگو است و بياييد تا سازش را کامل کنيم آن هم سازشي که مورد نظر آمريکا و اسرائيل است و به نظر مي رسد مورد حمايت برخي کشورهاي عربي قرار دارد و هدف آن از بين بردن آرمانهاي فلسطين است و خطراتي را براي مردم فلسطين و ديگر سرزمينهاي فلسطيني ، حاکميت فلسطين و آوارگان فلسطيني خواهد داشت ، اين است اهدافي که پس از اين تصميم دنبال مي کنند و در چارچوب برنامه انجام مي شود و حتي يک لحظه هم متوقف نخواهد شد و به اين مسئله نيز محدود نمي شود و اين مسئله اي مهم و خطرناک است. همه امت بايد با اين طرح تجاوزکارانه و خطرناک آمريکا مقابله کنند و مسئوليت آن تنها بر دوش مردم فلسطين قرار ندارد بلکه بر دوش همه قرار دارد. بله، در درجه اول اين مسئوليت بر عهده فلسطيني ها قرار دارد چرا که آنها در خط مقدم هستند ، چرا که ايستادگي آنها اصل است ، چرا که مقاومت و انتفاضه آنها عامل قاطع تري است.

خواهران و برادران ، از همين جا به فلسطيني ها مي گوييم اگر شما به عنوان فلسطيني ، منظورم همه گروههاي فلسطيني و تشکيلات خودگردان و سازمان آزادي بخش فلسطين و ملت فلسطين در داخل و خارج است ، اگر شما تسليم شدن برابر ديکته هاي آمريکايي و برخي رژيمهاي عربي را رد مي کرديد و اگر شما هيچ طرحي را از اين نوع امضا نمي کرديد و اگر پافشاري مي کرديد که قدس پايتخت هميشگي فلسطين است و(طرح) ابوديس و ام ديس و همه خانواده هاي ابوديس و همه کساني را که پشت ابوديس قرار دارند ،رد مي کرديد ، اگر اين را رد مي کرديد نه ترامپ و نه هزار تا ترامپ و نه سراسر جهان و اگر همه کشورهاي جهان هم جمع مي شدند نمي توانستند مقدسات و قدس شما و بازگشت شما را از دستتان بگيرند.

شما اساس هر موضعي هستيد. اگر بايستيد جهان يا دست کم بخشي از جهان در کنار شما خواهد ايستاد اما اگر عقب نشيني کنيد به همه کساني که مي خواهند براي قدس ايستادگي کنند گفته خواهد شد آيا مي خواهيد فلسطيني تر از فلسطيني ها باشيد. آيا مي خواهيد پادشاه تر از پادشاه باشيد. امروز اي مردم عزيز و مقاوم و بزرگ و شهيد داده فلسطين ، موضع شما کليد همه مراحل تاريخي آينده است و امروز اين مسئوليت بر عهده شما قرار دارد و همه ما بايد در کنار شما باشيم. اي خواهران و برادران ، بر اساس آنچه ارائه شد و بر اساس نتايج اين تصميم ، مي توانم امروز با صراحت بگويم حجت الهي و عقلي و منطقي پس از تصميم ترامپ و عملکرد اخير دولت آمريکا تمام شده است و همه کساني که هنوز به آمريکا يا موضعي متوازن از آن دل خوش کرده بودند، ديگر بهانه اي ندارند.

حجت بر همه کساني که به دخالت آمريکا در جهت منافع فلسطيني ها يا کشورها و ملتهاي عربي عليه اسرائيل دل خوش کرده بودند، تمام شد. حجت بر همه کساني که راه مذاکرات بي نتيجه را پيمودند تمام شده و زمان آن فرا رسيده است که همه بدانند آمريکا حامي صلح در فلسطين و منطقه نيست ، آمريکا اسرائيل را ساخت و از اسرائيل حمايت کرد ، آمريکا حامي تروريسم و اشغالگري و يهودي سازي و کوچ اجباري و سوزاندن و ويراني و فتنه است. آمريکا داعش و گروههاي تکفيري را ساخت و بايد موضع يکپارچه امت برابر آمريکا در دو کلمه خلاصه شود «مرگ بر آمريکا». زمان آن رسيده است که همه بفهمند ديگر نبايد به آمريکا اعتماد کرد و نبايد برابر آن تسليم شد بلکه آمريکا دشمني است که همه بايد مراقب آن باشند و همه برابر آن بايستند و آن را محکوم کنند و در همه محافل محکوم شود. دوم ، خواهران و برادران ، بايد همه ملت ها ، جنبش ها ، احزاب و دولت ها و کشورها هر کسي که مي پذيرد و گوش مي دهد ، بايد همه تلاش ها و فشارهاي سياسي و مردمي و رسانه اي بر منزوي کردن دوباره رژيم صهيونيستي متمرکز شود.

من تلاش مي کنم همانطور که چند روز پيش گفتم به اهداف و نکات واقع بينانه اشاره کنم ، مهم اين نيست که شعار بدهيم و سقف مطالبات را بالا ببريم ، اين خوب و مناسب است از نظر بسيج مردمي و افکار عمومي و برنامه ريزي سياسي ، اما اجازه دهيد از اهداف مستقيم صحبت کنم. از مهمترين واکنش ها به تصميم ترامپ در خصوص به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و تثبيت اسرائيل در منطقه ، بازگشت به منزوي کردن اين رژيم به طور کامل است و اين بايد از طريق فشار مردمي و در پارلمان ها و مجالس نمايندگان و در دولت ها و احزاب و پايگاهها و شبکه هاي اينترنتي و اجتماعي و برگزار تظاهرات و راهپيمايي ها و با همه شيوه ها صورت بگيرد. دولت ها و رژيم هاي عربي و اسلامي و همچنين برخي نخبگاني که تسليم آنها شده اند و با آنها روابط را عادي کرده اند ، اولا بايد فشار وارد شود تا برخي کشورهاي عربي و اسلامي روابط خود را با اسرائيل قطع کنند، اين بايد هدف اوليه در مرحله کنوني باشد، فشار بر دولت ها تا روابط خود را قطع کنند و سفارتخانه هاي اسرائيل بسته شود و هر گونه تماس با اسرائيلي ها متوقف شود.

همه اشکال تماس عربي يا فلسطيني با صهيونيست ها بايد متوقف شود و از هر گونه عادي سازي جلوگيري شود و تحريم اسرائيل در همه کشورهاي عربي و اسلامي اجرا شود. من به ساکنان قدس و مردم مان در فلسطين مي گويم هر هيئتي که براي عادي سازي نزد شما آمد از هر جايي که بودند عمامه به سر داشت ، يا شيخ عشيره بود يا هر بزرگ و کوچکي که بود ، هر کسي که به فلسطين آمد تا روابط با اسرائيل را عادي نشان دهد يا عادي سازي کند آن را اخراج کنيد و با سنگ و چوب او را بزنيد چرا که او نماينده ملت خود نيست و زماني که بازگشت ، دولت او بايد او را مورد بازخواست قرار دهد و اگر نکرد مردم ، او را مورد بازخواست قرار دهند. بنابراين لازم است فشار سياسي براي منزوي کردن اسرائيل و منزوي کردن اين رژيم صورت بگيرد. مهمترين اقدام را تشکيلات خود گردان با واقع بيني تمام انجام دهد.

حتي از طريق روش اداري يا تاکتيک مذاکرات ، اي برادران حتي اگر به مذاکرات چشم دوخته ايد ، با جديت به آنها بگوييد ما به روند مذاکرات و سازش پايان داديم و تا زماني که ترامپ از اين تصميم خود بازنگردد چنين روندي در کار نخواهد بود آن وقت اگر ترامپ از تصميم خود بازگشت و به مذاکرات بازگشتيد اين به خود شما مربوط است. کمترين کاري که در اينجا مي توان انجام داد اين است که تشکيلات خودگردان فلسطين و اتحاديه عرب و سران کشورهاي همکاري اسلامي در استانبول که دو روز ديگر برگزار مي شود توقف روند صلح را اعلام کنند و بگويند ديگر طرح صلح عربي روي ميز قرار ندارد. بايد به آمريکايي ها بگويند تمام شد ديگر هيچ چيزي روي ميز قرار ندارد ، از اين تصميم بازگرديد تا ما به پاي ميز بازگرديم. حتي از نظر سياسي و تاکتيکي ، اين منطق زور و قدرت است و منطقي موثر و مفيد است ، اگر چه ما هيچ گاه به هيچ وجه به روند مذاکرات اعتقادي نداشته ايم.
سيد حسن نصرالله افزود :« سوم ، مهمترين مسئله اين است که واکنش به تصميم ترامپ انتفاضه است همانطور که سران فلسطيني خواستار آن شده اند ، نه اينکه من در لبنان اين را بگويم و نه محور مقاومت و نه هيچ جاي ديگر جهان نبايد بر فلسطينيها ديکته کنند که چه کاري انجام دهند. فلسطيني ها همواره پيشگام و جلودار در مقاومت بودند و پيشگام رويارويي مردمي و انتفاضه بودند و همواره معلم بزرگ اين مکتب بوده اند. فلسطيني ها خودشان تصميم مي گيرند که چه کاري بايد انجام دهند و آنها هستند که مي گويند و ما نيز با آنها تکرار مي کنيم چرا که همه ما بايد در کنار آنها اين مسئوليت را برعهده بگيريم. امروز مي خواهم بگويم مهمترين واکنش به تصميم تجاوزکارانه ترامپ اعلام انتفاضه سوم فلسطيني در همه مناطق اشغالي فلسطين است.

اين واکنشي بزرگ و واقعي است و در درجه اول مسئوليت فلسطيني ها است و همه جهان عرب و اسلام بايد در کنار آنها بايستند و از آنها حمايت کنند. من امروز اعلام مي کنم ما مي خواهيم امروز نه فقط از طرف حزب الله بلکه از طرف همه محور مقاومت صحبت کنم و من نظرات و مواضع آنها را مي دانم و با همه کشورها و ملت ها و گروهها و جنبش ها در تماس هستم. مي خواهم بگويم : خواهران و برادران ، ملت فلسطين و ملت هاي منطقه ، امروز محور مقاومت و کشورهاي محور مقاومت با وجود دردها و زخم هايي که متحمل شده است از رنج سال هاي گذشته پيروز و قدرتمند خارج شده است. اين محور در آستانه پايان دادن به نبردهاي خود در منطقه و وارد کردن شکست به همه عوامل تکفيري است که آمريکا و اسرائيل براي سرنگون کردن و سرکوب کردن آن مورد استفاده قرار داد.

امروز محور مقاومت از جمله حزب الله بازخواهد گشت تا اولويت توجه خود و صدر اولويت هاي خود و تمام وقت خود را بر قدس و فلسطين و بر مردم فلسطين و مقاومت فلسطين با همه گروهها و گردانهاي آن متمرکز کند و به همه اميد بسته ايم تا در کنار شما بايستيم با تمام ظرفيت. من امروز وحدت همه نيروهاي مقاومت را خواستارم ، التيام زخم ها را پس از آنکه به اين پيکر شريف (مقاومت) دردها و زخم هاي زيادي در طول سالهاي گذشته وارد شد، خواستارم.

من از همه گروههاي مقاومت در منطقه و همه کساني که به مقاومت ايمان دارند مي خواهم به هم بپيوندند و موضعي گسترده و روشن در پيش بگيرند ، همه ما بايد با اين متجاوزان مقابله کنيم تا قدس را بازپس بگيريم تا قدس و مسئله فلسطين را برابر تلاش ها براي از بين بردن آن حفظ کنيم. بايد براي همه چيز متحد شويم و راهبردي يکپارچه براي رويارويي تدوين کنيم تا همه ما راهبردي واحد و روشن و مشخص را داشته باشيم. تا برنامه و طرح هاي ميداني و همکاري کاملي تدوين کنيم و تلاش ها را در اين رويارويي بزرگ کامل کنيم. ما در حزب الله و در مقاومت اسلامي در لبنان به مسئوليت خود در اين زمينه به طور کامل عمل خواهيم کرد. اي مردم فلسطين و اي ملتهاي منطقه ، بايد به خداي خود و به وعده خداي تعالي به شما اطمينان داشته باشيد ، «ان تنصروا الله ينصرکم و يثبت اقدامکم» اگر خدا را ياري کنيد شما را ياري مي کند و قدم هاي شما را ثابت مي دارد. و خدا شما را ياري خواهد کرد و هيچ کس بر شما چيره نخواهد شد. ياري خدا با حضور ما و وحدت ما و يکپارچگي ما و انجام مسئوليتمان و پر کردن ميادين و خيابانها و تخلف نکردن از وظيفه خود و نترسيدن و بازنگشتن است و در اين صورت خدا ما را ياري خواهد کرد. به خداي خود اطمينان کنيد ، به امت خود که مي خواهند از آن نا اميد شويد، اطمينان کنيد.

به جنبش هاي مقاومت و محور مقاومت که در هر ميداني وارد شد پيروز بيرون آمد اطمينان کنيد. محور مقاومت که امت را از دوران شکست ها به دوران پيروزي ها رساند. اي خواهران و برادران و اي ملت فلسطين ، با اين تصميم مي خواهند پايان قدس و مسئله فلسطين را آغاز کنند.

با هم بياييد تا اين تصميم احمقانه و وحشيانه آمريکا ، آغازي براي پايان دادن به اين رژيم اشغالگر براي هميشه باشد. و بايد شعار ما و روش و برنامه ما «مرگ بر اسرائيل» باشد. براي همين بايد تلاش کنيم اين تهديد را به فرصت و اين خطر را به پيروزي تبديل کنيم و اين شکست ديپلماتيک و سياسي دولت هاي عربي را به پيروزي براي امت ، ملت ها ، براي فلسطين و مقدسات تبديل کنيم. امروز و ديروز نتانياهو از پاريس تهديداتي را عليه لبنان و مقاومت لبنان و لبناني ها مطرح کرد ، او مي خواهد مسير را منحرف کند و مي خواهد درحال حاضر مسئله را سلاح حزب الله و موشک هاي حزب الله و سخن گفتن از کارخانه هاي ساخت موشک در لبنان قرار دهد. من امروز نمي خواهم به او پاسخ دهم ، بايد مسير و تمرکز و توجه خود را بر مسئله قدس حفظ کنيم. قدس پايتخت ابدي است. قدسي که از آن چشم پوشي نخواهيم کرد. قدسي که ملت فلسطين درباره آن مي گويد و ما لبناني ها و همه ملت هاي عربي و اسلامي نيز بايد با ملت فلسطين بگوييم «با ميليون ها شهيد به قدس مي رويم».

در فضايي که مي خواهند شما و مردم فلسطين و امت در ياس و نا اميدي زندگي کنند من با باور و يقين کامل ، به روشني معادله يک به اضافه يک مي شود دو ، با معادلات ، با پيروزي ها ، با قواعد نبرد ، با امکانات و توانمنديهايي که به دست آمده است ، با محور مقاومتي که بار ديگر ايستاده است ، با تحولات موجود در جهان و با اطمينان به وعده خداي متعال به شما مي گويم ، تصميم ترامپ آغازي براي پايان دادن به اسرائيل خواهد بود. انشاء الله. اين موضع ما و تعهد ما براي هميشه است. ما در لبنان ، کشور مقاومت ، ملت مقاومت ، کشور شهدا ، کشور بزرگان و شرافتمندان و کشور پيروزي ها ، ما قبل سال 1940 از زمان پدران و اجدادمان با فلسطين بوديم و با فلسطين باقي مانديم و با فلسطين باقي خواهيم ماند تا مسلمانان در مسجد الاقصي و مسيحيان در کليساي رستاخيز نماز بگزارند و فرياد مي زنيم و مي گوييم فلسطين و قدس و الاقصي را رها نخواهيم کرد چرا که آنها امروز همان چيزهايي هستند که اباعبدالله الحسين عليه السلام براي آن شهيد شد و همانطور که آغاز کرديم به کار خود خاتمه مي دهيم و به ايشان مي گوييم «اي حسين (ع) تو را رها نخواهيم کرد».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    4 0
    سلام و درود خدا بر سید حسن نصرالله و پیروان واقعی اسلام و امام زمان عج