ایرنا نوشت: روزنامه صهیونیستی هاآرتص روزچهارشنبه نوشت که «اسرائیل کاتز» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای سفر رسمی به سرزمین های اشغالی فلسطین دعوت کرد.

کاتز درمصاحبه با روزنامه اینترنتی سعودی 'ایلاف' که امروز چهارشنبه منتشر شد، با توصیف بن سلمان به عنوان «رهبر جهان اسلام»، به طور رسمی از او برای سفر به تل آویو دعوت کرد.

این وزیر صهیونیست با ابراز خشنودی از مذاکره با طرف سعودی، پیشنهاد داد تا رژیم سعودی به عنوان پشتیبان روند سازش بین صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان فلسطین وارد عمل شود.

گفته می شود بن سلمان به عنوان حامی اصلی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شناسائی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس، محمود عباس را برای پذیرش این تصمیم تحت فشار گذاشته است.

« سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی از سفر به استانبول ترکیه برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که امروز برای بررسی راه های مقابله با تصمیم ضد فلسطینی ترامپ خودداری کرد.

وی در ریاض در نشست مجلس شورای عربستان با اتخاذ موضعی ضعیف در قبال تصمیم ضد فلسطینی ترامپ گفت که فلسطنیان حق دارند از شرق قدس به عنوان پایتخت آینده خود بهره برداری کنند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =