دکه های مطبوعاتی خرم آباد ساماندهی می شود

در راستای تفاهم نامه مشترک بین ارشاد و شهرداری ساماندهی دکه های مطبوعاتی شهرستان خرم آباد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،جلسه برنامه ریزی برای ساماندهی دکه های مطبوعاتی خرم آباد با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد ، معاونت خدمات شهری شهرداری ،معاونت سازمان میادین و کارشناسان مطبوعات برگزار شد.

"اعظم روانشاد " سرپرست ارشاد خرم آباد در این جلسه گفت: دکه های مطبوعاتی باید با توجه به عنوان تابلو که بر روی آن ها هست بیشتر فضای خود را به فروش مطبوعات و نشریات اختصاص دهند در حالیکه برعکس بوده و در کنار فروش دیگر اقلام فضای کوچکی را به مطبوعات اختصاص می دهند.

وی افزود: لزوم نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت دکه های مطبوعاتی ایجاب می نماید دکه های مطبوعاتی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مجوز فعالیت اخذ نموده باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد اظهار داشت : رسالت اصلی دکه های مطبوعاتی فعالیت های فرهنگی است ولی متاسفانه دکه های مطبوعاتی تخلفاتی همچون تغییر کاربری در فروش محصولات و افزایش سایز دکه ها و انجام بسیاری از تبلیغات شهری را انجام می دهند.

در ادامه جلسه آقای "محمدخانی "معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: شهرداری طی دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای ساماندهی دکه های مطبوعاتی انجام داده است و اظهار داشت کیوسک های مطبوعاتی یکی از مناظر مهم شهر بوده و همواره در دید شهروندان قرار دارد و به همین دلیل توجه به زیبایی آن ضروری است.

وی ادامه داد: تصمیم داریم تا طرح جایگزینی کیوسک های قدیمی با نوع جدید آن را در شهر اجرایی کنیم و در این پروژه نیز از طرح های زیبا و مدرن برای این کیوسک ها استفاده نماییم.

معاونت خدمات شهری شهرداری خرم آباد افزود: مطبوعات عامل توسعه و پیشرفت هر شهری محسوب می شوند و باید نسبت به توزیع و فروش این روزنامه ها در محلی مناسب اقدام کنیم که این امر سبب استقبال مردم از فرهنگ مطالعه روزنامه و مطبوعات خواهد شد.

وی همچنین بر شناسایی دکه های مطبوعاتی و تهیه شناسامه ،جلسه با دکه داران جهت ساماندهی تاکید نمود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =