عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین پنجمین نشست مشترک بین دولت و مجلس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاين، پنجمین جلسه مشترک قوای مجریه و مقننه در دوره دولت یازدهم، عصر یکشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد .در این نشست علاوه بر روسای قوای مقننه و مجریه، کاظم جلالی،غلامعلی حدادعادل،مجید انصاری وغلامرضا تاجگردون ، درباره مهمترین مسایل پیش روی کشورسخنرانی کردند.

حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در کافه خبر به تشریح پنجمین نشست مشترک بین دولت و مجلس پرداخت و گفت: جلسه روزگذشته در ادامه نشست های مشترک مجلس و دولت برگزار شد، منتها ویژگی مهمی که در این بین وجود داشت،  تقارن این نشت همزمان با ورود به سال جدید  و طرح شعار " دولت و ملت ،همزبانی و همدلی " از سوی رهبری بود. این مسئله ایجاب می کرد که، تا یک نشستی بین دولت و مجلس صورت گیرد.

وی  این نشست مشترک را در راستای اهداف دولت و مجلس، بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود:مسائلی که در این نشست مطرح شد کاملا جدا و متفاوت ازمباحث مطرح شده درجلسه های گذشته بود. در مورد موضوعات اساسی و به تفاهم رسیدن دولت و مجلس که باید همکاری نزدیکی داشته باشند، سخن گفته شد. بنابرضرورت نام گذاری که رهبر معظم انقلاب تشخیص دادند، موفقیت در فضای بین المللی، فضای منطقه ای،مسائل کلان ملی و اقتصادی جز با همدلی و همزبانی بین این دو میسر نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: مجلس به عنوان نهادی بین بدنه جامعه و مردم که به نمایندگی از آنها قانون گذار و نقش آفرین هستند می توانند شعار سال را عملیاتی کنند.با برگزاری این نشست ها همواره یک درک متقابل و فهم نزدیک به هم، برای رسیدن به نقطه مشترک در مسائل اساسی برای آنها به وجود می آورد. باید در این موقعیت به خصوص نسبت به مسائل کلان ملی مانند مذاکرات هسته ای، از دو قطبی شدن جامعه پرهیز شود تا دشمن فرصتی برای تشدید فشارها نسبت به کشورمان پیدا نکند.

سبحانی نیا در ادامه گفت: در این جلسه دیگر مانند گذشته  در مورد کمیسیون ها و موضوعات تخصصی روز بحث نشد و روسای فراکسیون های رهروان، اصولگرا و اقلیت سخنرانی کردند که صحبت های آنان حول محور موضوعات متفاوتی بود. مسئله مذاکرات هسته ای یکی از مهمترین محورهای سخنرانی نشست بود.

 وی در پایان افزود: آقای حداد عادل در این نشست مطرح کردند که" اگر دغدغه ای وجود دارد به معنای مانع تراشی نیست، بلکه دغدغه و دلواپس بودن این قضیه یک واقعیت محسوب می شود .هر دلواپسی ،سنگ اندازی  و مشکل تراشی بر سر راه مذاکرات هسته ای نمی تواند باشد. به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس هم که نیروی ما به جبهه می رفت ما دغدغه این را داشتیم که بتواند آنجا موفق عمل کند. "پس در همه مسائل این دغدغه ها وجود دارد.حضرت آقا هم فرموندند که با منتقدین در مورد مذاکرات باید با صبوری رفتار کرد و به دلواپسی آنها اهمیت داده شود.

مشروح گفتگوی تفصیلی خبرآنلاين با حجت السلام حسین سبحانی نیا به زودی منتشر خواهد شد.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =