نخستین واکنش ایشی‌گورو به بردن نوبل ادبیات

«افتخار والایی است بیش از همه برای آنکه پا جای پای بزرگترین نویسندگان می‌گذارم» این نخستین سخنان کازو ایشی‌گورو در واکنش به بردن جایزه نوبل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کازو ایشی‌گورو نویسنده بریتانیایی ژاپنی تبار جایزه نوبل ادبیات سال 2017 را دریافت می‌کند. فرهنگستان سوئدی او را نویسنده‌ای خواند که « در رمان‌های سرشار از احساسش، از ورطه‌ای پرده بر می‌دارد که زیر احساس واهی ما از ارتباط با جهان قرار دارد.»

مشهورترین اثر ایشی‌گورو رمان «بازمانده روز» است که جایزه بوکر را برای او به ارمغان آورد. او که اکنون 62 سال دارد بردن جایزه نوبل را «به شکل شگفت‌آوری ستایش‌آمیز» توصیف کرد.

از نویسنده «هرگز رهایم مکن» تا کنون هشت کتاب منتشر شده و آثارش به بیش از 40 زبان مختلف ترجمه شده است.

او در واکنش به بردن جایزه نوبل ادبیات گفت: « افتخار والایی است بیش از همه برای انکه پا جای پای بزرگترین نویسندگان می‌گذارم. از این رو این جایزه تشویق معرکه‌ای است.»

ایشی‌گورو در ادامه با اشاره به شرایط متزلزل دنیا ادامه داد: «امیدوارم در دنیای کنونی جایزه نوبل تاثیری مثبت داشته باشد. اگر به گونه‌ای نقشی در ایجاد جوی مثبت در دوران بسیار متزلزل کنونی داشته باشم بسیار خرسند خواهم شد.»

کمیته نوبل آخرین رمان او با عنوان «غول مدفون» را برای نشان دادن ارتباط میان خاطره و فراموشی، تاریخ و اکنون، و فانتزی و حقیقت ستود. «غول مدفون» سال 2015 منتشر شد.

سارا دانیوس دبیر دائمی فرهنگستان سوئدی نیز استایل او را ترکیبی از جین آستین، کمدی رفتارها و فرانتس کافکا توصیف کرد.

منبع: بی‌بی‌سی/ 5 اکتبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =